کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادامه ادعاهای خنده دار روزنامه حامی دولت روحانی

روزنامه جمهوری اسلامی: توافق جدید برجام یک ماه قبل حاصل شد ولی نگذاشتند اجرا شود/ مشکل خاموشی برق هم به خاطر معطل ماندن اف‌ای‌تی‌اف است!

28 تير 1400 ساعت 10:03

روزنامه جمهوری اسلامی: صاحبنظران می‌گفتند کسانی که در برابر اقدامات دولت دوازدهم برای احیاء برجام کارشکنی می‌کنند، می‌خواهند این دولت نتواند آن را به سرانجام برساند!


گروه سیاسی جهان نیوز: در آستانه پایان دولت تدبیر و امید علاوه بر حسن روحانی، برخی رسانه های حامی دولت نیز اظهارات شاذی درباره دستاوردهای برجام و یا توافق خیالی جدید بیان می کنند.

به گزارش جهان نیوز، روزنامه جمهوری اسلامی از رسانه های حامی دولت  با ادعای اینکه پرونده برجام توسط دولت دوازه بسته شده است مدعی شده برجام به دلیل کارشکنی‌های داخلی نتوانست آن را به سرانجام برساند!

این روزنامه مدعی شده است: مسئولان پرونده برجام در دولت دوازدهم حدود یکماه قبل از انتخابات به مسئولین نظام گزارش دادند و حتی در مصاحبه‌هایشان هم گفتند که توافق حاصل شده و همه چیز برای امضاء آن آماده است. با اینحال، از اردوگاه مخالفین دولت این زمزمه به گوش می‌رسید که مذاکرات وین در این دولت به نتیجه نخواهد رسید. یک احتمال این بود که آنها می‌خواهند نهائی شدن این توافق قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اعلام نشود تا درانتخابات اثر نگذارد ولی بعد از انتخابات نیز کارشکنی‌ها ادامه یافت و معلوم شد اصولاً نمی‌خواهند در دولت دوازدهم این اتفاق بیفتد.حالا که بعضی از اعضاء آن مجموعه سخن از علاقمندی دولت سیزدهم به برجام می‌گویند کاملاً مشخص شده که هدف این بوده و هست که این توافق به نام خودشان ثبت شود!

این روزنامه همچنین تصریح می کند: صاحبنظران می‌گفتند کسانی که در برابر اقدامات دولت دوازدهم برای احیاء برجام کارشکنی می‌کنند، می‌خواهند این دولت نتواند آن را به سرانجام برساند. از نظر کارشکنان، برجام باید احیاء شود ولی بگونه‌ای و در زمانی که احیاء آن به نام دولت موردنظر خودشان ثبت شود. در آن پیش‌بینی‌ها این احتمال هم در نظر گرفته شده بود که حتی اگر آمریکا تمام خواسته‌های ایران را برای بازگشت به برجام بپذیرد، باز هم این حضرات حاضر به دست برداشتن از کارشکنی‌ها نشوند و اجازه ندهند برجام در دولت دوازدهم به سرانجام برسد.

جمهوری اسلامی در ادامه نیز مدعی شده است: نکته بسیار تأسفبار اینست که زیان‌های تأخیر احیاء برجام متوجه مردم شده آنهم به قیمت ثبت آن به نام حضرات کارشکنان! هرچند برآورد رسمی روشنی از خسارات تأخیر در رفع تحریم‌ها در دست نیست ولی افراد صاحبنظر گفته‌اند ادامه تحریم‌ها هر روز حدود 150 میلیون دلار به کشورمان زیان وارد می‌کند. این زیان را مردم در سفره‌های خودشان حس می‌کنند هرچند کاسبان تحریم آن را به حساب دولت می‌گذارند.ماجرای کارشکنی‌ در مورد اف‌ای‌تی‌اف هم از همین قبیل است. ممانعت از تأیید شدن لوایح باقیمانده اف‌ای‌تی‌اف که موجب انسداد مجاری تنفسی اقتصاد کشور و جلوگیری از مبادلات بانکی شد، مستقیماً به سفره مردم لطمه وارد کرد و همانند برجام گرفتار بازی‌های سیاسی شد. این بازی‌های سیاسی از عوارض جنگ قدرت است و متأسفانه از رهگذر آن، مردم قربانی می‌شوند، چرا که انسداد مجاری اقتصادی علاوه بر سفره مردم، بر سلامت مردم نیز اثر منفی گذاشت و بخشی از مشکلاتی که در زمینه وارد کردن واکسن کرونا به وجود آمد ناشی از آن بود کمااینکه بخش مهمی از مشکلات پدید آمده در صنعت برق کشور نیز ناشی از تحریم‌ها و معطل ماندن اف‌ای‌تی‌اف می‌باشد.


کد مطلب: 770235

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/770235/روزنامه-جمهوری-اسلامی-توافق-جدید-برجام-یک-ماه-قبل-حاصل-ولی-نگذاشتند-اجرا-شود-مشکل-خاموشی-برق-هم-خاطر-معطل-ماندن-اف-ای-تی-اف

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com