جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۵

تبعیض در سیاست‌های آبی، خوزستان را رنج می‌دهد/انتقام دوجوانی که ضدانقلاب آنان را کشت گرفته‌شود

يکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب: 770183
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مشکل دیگری که مردم خوزستان با آن مواجه هستند تبعیض است، یک بار می‌گوییم آب نداریم و همه وظیفه داریم با حداقل آب شرب موجود کنار بیاییم اما به دلیل سیاست‌های غلط، این آب در مکانی خرج برنج‌کاری و مصرف فضا و زیباسازی می‌شود.
انتقام دوجوانی که ضدانقلاب آنان را کشت گرفته‌شود
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله عبدالکریم فرحانی، نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: ما درباره استانی صحبت می‌کنیم که بیشترین ذخایر نفت و گاز و همچنین بیشترین شرایط اشتغال صنعتی، بنادر و امکانات مبادلات و کشتیرانی‌ها را دارا است اما در چنین استانی که این امکانات به صورت وسیع وجود دارد شاهد بالاترین آمار بیکاری هستیم و وضعیت اشتغال بومی استان در خطر است.

وی افزود: در این شرایط تنها امکانی که برای خوزستان باقی می‌ماند کشاورزی و دامپروری است اما وقتی این موقعیت نیز از مردم گرفته شود و احشام و نخیلات و سرمایه کشاورزیشان را از دست دهند دیگری دستاویزی برای زندگی کردن ندارند.

مطالبه رهبری
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: ما وقتی ۸۰۰ هزار هکتار را به مقام معظم رهبری مطرح کردیم ایشان مطالبه دو میلیون هکتار زمین کشاورزی را کردند چرا که ایشان با یک نگاه ویژه خواستند که خوزستان با دو میلیون هکتار زمین کشاورزی خوراک ایران را تامین کند و بیشترین منابع صادرات در خاورمیانه را به عهده بگیرد.

وی افزود: اما مردم خوزستان در این شرایط به دلیل سیاست‌های غلط با این موانع مواجه‌اند و به خصوص طی این ۶ سالی که بنده در مجلس خبرگان پیگیر بودم تمام مسیرها را با وزارتخانه‌های مختلف و مرتبط از محیط‌زیست و کشاورزی تا نفت و صنعت پیمودم اما به بن‌بست برخورد کردم.

فرحانی عنوان کرد: مطالبه‌گری‌ها انجام شد و امکانات موجود است اما راه‌ها بسته می‌باشد؛ دستورها صادر شده اما راه‌ها بسته است.

وی افزود: مشکلی که در حال حاضر مردم خوزستان را به میدان می‌آورد و نگران می‌کند همین مسئله است.

تبعیض
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مردم خوزستان مانند کسی هستند که آخرین راه نفسش را بسته باشند و آخرین راه نفس این مردم، کشاورزی و دامداری و استفاده از نعمت‌های خدادادی است.

فرحانی گفت: مشکل دیگری که مردم خوزستان با آن مواجه هستند تبعیض است؛ تبعیض به این معنا است که یک بار می‌گوییم آب نداریم و همه وظیفه داریم با حداقل آب شرب موجود هم‌وطنانمان را مشارکت دهیم اما یک بار احساس می‌کنیم که نه، آبی در اختیار ما هست اما به دلیل سیاست‌های غلط شورای عالی و مسائل مربوط به سیاست‌گذاری آب، این آب در مکانی خرج برنج‌کاری و در محلی دیگر مصرف فضا و زیباسازی می‌شود.

وی افزود: و متاسفانه شاهد این هستیم که این مطالب نیز در رسانه ملی منعکس می‌شود، لذا مردمی که از عدم توانایی تامین حداقل آب شرب خودشان و احشامشان رنج می‌برند تبعیض را احساس می‌کنند و به همین خاطر است که اکنون می‌بینیم مردم خوزستان اینگونه ملتهب شده‌اند.

دولت انقلابی
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: به همین دلایل است که مردم خوزستان به ما اعلام می‌کنند که از دولت انقلابی منتخب توقع دارند درد هشت ساله‌ای که در آن شرایط مدیریتی به آن‌ها تحمیل شده برطرف شود.

فرحانی در رابطه با نگرانی مردم استان از تبعیض‌ها گفت: مردم عزیز ما می‌دانند که مطالبه رهبری حل مسائل اصلی خوزستان است؛ تقویت کشاورزی و رفع تبعیض مطالبات مقام معظم رهبری است و مردم از فرمایشات،مطالبات و نگاه حضرت آقا باخبرند.

وی افزود: مردم همچنین می‌دانند که علما و بزرگان استان و به ویژه جوانان انقلابی، درصدد پیگیری رفع این مسئله هستند و یکی از بهترین راهکارها حضور قوی مردم در عرصه انتخابات و رای دادن به دولتی بود که برنامه آن عدالت و رفع تبعیض است.

صدای مظلومیت مردم

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ارزیابی سؤاستفاده اغتشاشگران از شرایط پیش آمده گفت: این مردم صدای مظلومیتشان را رساندند اما به ضدانقلاب‌ها اجازه نمی‌دهند تا از این فضا سؤاستفاده کنند.

وی افزود: دو جوانی که در شادگان و کدت‌عبدالله کشته شدند به دست ضدانقلاب‌ها بوده است و این‌ها درصدد مخدوش کردن مطالبه‌ی حق مردم هستند و مردم به این فتنه آگاهند و اجازه نخواهند داد چنین سؤاستفاده‌ای شود.

فرحانی گفت: پرچم این مطالبه‌گری به دست جوانان انقلابی است که انشالله با مدیریت این جریان، زمینه تحقق عدالت و رفع تبعیض درعرصه‌های آب،کشاورزی، دامپروری و اشتغال بومی فراهم شود.

وی خطاب به مردم افزود: ما نیز خواهش کرده و پیگیری کردیم که قوه قضاییه مسببین خسارت وارده به مردم را معرفی کرده و برخورد قانونی با آن‌ها انجام شود.

برخورد قانونی فوری
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: من از مقامات امنیتی استان استدعای پیگیری جدی را دارم، چرا که خانواده‌های محترم کشته‌شدگان از علما و مسئولان استان مطالبه دارند که انتقام ظلمی را که ضدانقلاب به این خانواده‌ها داشته و خونی که از آن‌ها ریخته شده گرفته شود.

وی افزود: ما مطالبه‌گر برخورد قانونی فوری با کسانی هستیم که این ظلم و جنایت را در حق جوانان ما به ویژه در کوت‌عبدالله و شادگان انجام دادند چرا که خانواده‌های آن‌ها نیز این امر را از ما مطالبه می‌کنند و انشالله درکنار سایر مطالبات به حق، علمای استان در این مطالبه نیز پیش‌قدم باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نماینده خوزستان در مجلس چرا تاکنون سکوت کرده است.ر
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
مشکل اقتصاد ایران 100 درصد فقط در زمان دولت . روحانی شروع و آغاز شده است چرا؟
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
صدرو مجوز قانونی برای تجمع ضد آمریکا و اسرائیل در کشور توسط استانداری استان تهران است.