چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۵
آغاز حج تمتع ۱۴۴۲؛

عربستان حج غریبانه را به سال دوم رساند +عکس و فیلم

يکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب: 770149
صبح امروز عملیات حج تمتع ۱۴۴۲ به صورت رسمی با حضور ۶۰ هزار ساکن عربستان آغاز شد و زوار با نوای لبیک اللهم لبیک به سوی کعبه مشرف شدند.
عربستان حج غریبانه را به سال دوم رساند +عکس و فیلم
به گزارش جهان نيوز، با توجه به اینکه عربستان امروز را هشتم ذی‌الحجه اعلام کرده است، مناسک حج تمتع از امروز آغاز شد و‌ حدود ۶۰ هزار زائر ساکن عربستان با توجه به شرایط کرونا برای انجام عملیات حج تمتع به مکه مکرمه و مسجدالحرام  مشرف شدند.
 
از صبح امروز زائران در قالب کاروان‌هایی وارد مسجدالحرام شده تا از این طریق عملیات حج تمتع ۱۴۴۲ رسماً آغاز شود.
امروز «یوم الترویه» نام دارد و مناسک حج به صورت رسمی آغاز می‌شود که زوار در پنج روز با انجام مناسک ۱۳گانه حج تمتع حاجی می‌شوند؛ به طوری که پس از احرام در مکه، وقوف در عرفات و مشعرالحرام، رمی جمره عقبه در منا، قربانی، حلق یا تقصیر، طواف حج، نماز طواف، سعی بین صفا و مروه، طواف نساء، نماز طواف نساء، بیتوته در منا و رمی جمرات سه‌گانه مناسک حج تمتع به پایان می‌رسد.

از روز گذشته فضای محصور شده در مسجدالحرام برداشته شده و از این طریق فضای زیارتی توسعه پیدا کرد و زائران از صبح امروز با نوای لبیک اللهم لبیک به سوی خانه خدا مشرف شدند تا اعمال حج تمتع ۱۴۴۲ را به جای آورند.
 
 

در ورودی‌های مسجدالحرام متولیان خانه خدا به منظور نظارت بر عملیات حج تمتع مستقر شدند. با توجه به شیوع کرونا همه زائران موظف به استفاده از ماسک هستند و به دلیل هوای گرم در مکه مکرمه برای طواف گرد کعبه بین زوار چتر توزیع شده است. بر اساس اعلام سعودی‌ها سه‌شنبه عید قربان است. بنابراین فردا روز عرفه است. 

در ادامه تصاویری از آغاز عملیات حج تمتع ۱۴۴۲ با حضور حدود ۶۰ هزار زائر ساکن عربستان را مشاهده می‌کنید:










مرجع : فارس
برچسب ها: حج حج تمتع مکه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
......
United States
چنین حجی را آرزوست!!!!
مهاجر
Iran, Islamic Republic of
تعداد شرطه ها بیشتر از زائرین است .
Iran, Islamic Republic of
حج خانه خدا در طول 1400سال عمر اسلام همیشه غریبانه برگزار شده...