پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

آنگلا مرکل از مناطق سیل زده بازدید می‌کند

يکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب: 770146
صدر اعظم آلمان قرار است از مناطق ویران شده پس از وقوع سیل مرگبار در آلمان بازدید و میزان خسارات وارد شده به این مناطق را ارزیابی کند.
آنگلا مرکل از مناطق سیل زده بازدید می‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فرانس ۲۴، آنگلا مرکل، صدراعظم، امروز یکشنبه از مناطق سیل زده در آلمان بازدید و با بازماندگان قربانیان دیدار می‌کند.

قرار است مرکل به روستای شولد در ایالت راینلاند-فالتس، در غرب آلمان، یکی از دو منطقه ای که در اثر سیل  سخت آسیب دیده‌اند، سفر کند.

فقط در ایالت راینلاند-فالتس پلیس ۱۱۰ کشته و ۶۷۰ زخمی بر اثر رانش زمین و وقوع سیل ثبت کرده است.

صدر اعظم آلمان که  زمان وقوع  این حادثه برای دیدار با بایدن به آمریکا سفر کرده بود در بیانیه‌ای نسبت به خسارات گسترده ناشی از این سیل  ابراز تاسف کرد و آن را فاجعه خواند.

 براساس اعلام آمارهای رسمی شمار کشته شدگان سیل  و طغیان رودخانه‌ها، رانش زمین، و سقوط دکل‌های برق در غرب آلمان و بلژیک حداقل به ۱۷۰ نفر افزایش یافته است. مقامات محلی می گویند شمار افراد مفقود نامعلوم است و بیم آن می رود طی روزهای آتی شمار تلفات سیل افزایش یابد.

تنها در آلمان حدود ۱۴۳ نفر بر اثر جاری شدن سیل جان خود را از دست داده اند. مقامات آلمان می‌گویند این بدترین فاجعه طبیعی در نیم قرن گذشته در این کشور است. مردم در شهر‌های مختلف آلمان می‌گویند همه چیز در شهر‌ها نابود شده؛ تقریبا هیچ منظر‌ه‌ای قابل رویت نیست.

فرانک والتر اشتاین مایر، رییس جمهور آلمان گفت: با خانواده‌هایی که عزیزان خود را در سیل از دست داده اند به شدت همدردی می‌کنیم. مقامات گفته اند در پی ترس از شکستن دیواره‌های سدی در شهر واسنبرگ نزدیک کلن آلمان حدود ۷۰۰ نفر از اهالی مناطق اطراف مجبور به تخلیه خانه هایشان شدند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
اینها چوب خدا هست اگر بفهمند؟