جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

انتقاد سخنگوی ستاد کرونا از فعالیت اصناف

يکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 770103
سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا از فعالیت اصناف در تهران انتقاد کرد.
انتقاد سخنگوی ستاد کرونا از فعالیت اصناف
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا شب گذشته تیرماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی سرانجام کرونا و رعایت کمرنگ دستورالعمل‌ها پرداخت.

وی اظهار کرد: این ویروس در سراسر کشور در حال گردش است و با توجه به قدرت بالا سرایت ما باید بیشتر به سمت رعایت کردن شیوه نامه‌های بهداشتی حرکت کنیم.

رئیسی گفت: با توجه به وضعیت فعلی که داریم، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از ۹۰ به ۵۰ درصد رسیده، این نشانه چه موضوعی است؟! که آیا ویروس ضعیف شده، خیر بلکه ویروس جهش پیدا کرده و شدیدتر و با قدرت بیشتری از قبل هم داره عمل می‌کند.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار کرد: ما عمیقا ناراحت هستیم و از مردم میخواهیم که این موضوع را جدی بگیرند و جدیدتر به دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌ها عمل کنند.

به گفته این مقام مسئول، تمام ۷۵ مرکز تزریق واکسن در تهران و ۸۰۰ مرکز در سطح کشور بدون مشکل کار واکسیناسیون هموطنان را انجام داده اند و تا چهارشنبه ۶ مرداد ماه، همه افراد بالای ۶۰ سال واکسینه می‌شوند.

رئیسی ادامه داد: در حال حاضر ۱۶۹ شهر قرمز و ۱۶۶ شهر با وضعیت نارنجی داریم که این موارد نشان می‌دهند که وضعیت فعلی خطرناک بوده و سرایت و میزان ابتلا به ویروس کرونا رو به افزایش است. این موضوع زنگ خطری است که باید جدی گرفته شود که در صورت ادامه ندادن باید شاهد از دست رفتن عزیزانمان باشیم.

وی افزود: برای رها شدن از همه گیری ویروس کرونا، صرفا ایمن سازی یک یا چند کشور کافی نیست. حتی سازمان بهداشت جهانی هم تاکید می‌کند که حتی اگر کشوری حدود ۸۰ درصد از مردم خود را واکسینه کند نباید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را نادیده بگیرند و بعد از زدن واکسن هم تمام مسائل بهداشتی باید رعایت شود.

رئیسی گفت: زنجیره ویروس کرونا زمانی قطع می‌شود که ایمن سازی انجام شود و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

رئیسی ادامه داد: برای رها شدن از همه گیری ویروس کرونا، صرفاً ایمن سازی یک یا چند کشور کافی نبوده، زیرا زنجیره ویروس کرونا زمانی قطع می‌شود که ایمن سازی انجام شود و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود. اگر کشور‌های زیادی دز اول واکسن را بزنند خیلی بهتر از آن است که چند کشور محدود در دنیا و اروپا دو دز واکسن را تزریق کنند. اگر کشوری ۷۰ درصد مردمش را واکسینه کند نمی‌تواند بگوید مردم کشور ایمن شده و ماسک‌ها را می‌توانند بردارند.

وی بیان کرد: سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند بیشتر مردم دنیا واکسن کرونا را تزریق کنند و زمانی که زنجیره ویروس در دنیا قطع شود مردم می‌توانند ماسک‌ها را بردارند.

وی گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تمام جهان برای شکست رنجیره انتقال کرونا واجب است. هر واکسنی که مورد تایید سازمان‌های بین المللی است باید تزریق شود تا ایمنی جمعی ایجاد شود و زنجیره ویروس قطع شود و به زودی این واکسن در دسترس مردم دنیا و کشورمان قرار خواهد گرفت. کشور‌هایی که واکسیناسیون بالایی را انجام داده اند ممکن است که پیک اپیدمی در ابن مناطق رخ بده، اما میزان مرگ و میر در این کشور‌ها کاهش پیدا می‌کند و ما باید به سمت واکسیناسیون عمومی برویم.

وی بیان کرد: آمریکا و دیگر مناطق میزان واکسیناسیون شان بالاست و واکسن به دیگر کشور‌ها می‌فرستند به طور مثال آمریکا و اروپا ۲۰ میلیون دز واکسن به آفریقا فرستاده است و خودشان می‌دانند که زدن واکسن به مردم شان به تنهایی موثری نیست.

رئیسی ادامه داد: هیچ مخالفتی برای واردات واکسن توسط بخش خصوصی نشده است. صادقانه با مردم باید صحبت کنیم ما تا به این لحظه ۳۵مجوز برای واردات واکسن صادر کرده ایم، اما دریغ از اینکه یک دز واکسن توانسته باشند که وارد کشور کرده باشند. نه اینکه بخش خصوصی ضعیف است نه این شرکت‌ها دارو‌های کمیاب را وارد کشور می‌کنند. امروزه واکسن یک موضوع فرا سلامت است و واکسن معادله دولت با دولت است و واکسن به یک شرکت خصوصی در دنیا نمی‌فروشند.

رئیسی گفت: واکسن یک کالای سیاسی و استراتژیک در دنیا تبدیل شده است و ما سراغ نداریم که یک بخش خصوصی واکسن را از جایی خریده است. اگر یک شرکت خصوصی بخواهد از چین با روسیه واکسنی را بخرد باید نامه از دولت ایران داشته باشد در غیر اینصورت کشور‌های مبدا به این شرکت واکسن نمی‌فروشند. وقتی که سفیر ما در کشور‌های تولید کننده واکسن است دیگر نیازی به معرفی بهش خصوصی نبوده و سفیر ایران نماینده کشورمان محسوب می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اصناف چه کار کنند که مردم رعایت نمی کنند!
Iran, Islamic Republic of
تاوان ماسک نزدن مردم رو مغازه دارا باید بدن؟ خب با کسانیکه ماسک نمیزنن برخورد کنین