کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سروری؛

شهردار آینده پایتخت باید فردی امین و پاکدست باشد

26 تير 1400 ساعت 18:30

منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران گفت: شهردار تهران باید فردی امین، پاکدست و دارای کارنامه‌ای شفاف در عملکرد خود باشد، پاکدستی و شفافیت در عملکرد از جمله معیارهای اصلی منتخبان برای انتخاب شهردار آینده تهران است.


به گزارش جهان نیوز، پرویز سروری منتخب ششمین دوره شوراری شهر تهران اظهار داشت: در جلسه امروز برخی از نامزدها مورد بررسی قرار گرفتند یعنی یک بررسی اولیه صورت گرفت تا نامزدهای پیشنهادی براساس 10 شاخص مصوب مورد ارزیابی قرار بگیرند.

وی با تاکید بر اهمیت شفافیت در عملکرد در رابطه با نامزدهای شهردار آینده تهران، گفت: باتوجه به اهمیت تهران به عنوان پایتخت کشور شهردار تهران باید فردی امین و پاکدست باشد. چرا که منابع قدرت و ثروت در اختیار او برای خدمت قرار دارد بنابراین شهردار باید نگاهی خدمت‌محور و همچنین دارای پرونده ای شفاف در عملکرد خود باشد. حساسیت ها به این موضوع در بین منتخبان شورای شهر ششم برای انتخاب شهردار بسیار بالاست.

سروری با اشاره به اهمیت مدیریت نرم افزاری برای اداره کلان‌شهر تهران، اظهار کرد: شهردار آینده قطعا باید به شیوه بروز مدیریتی دنیا مسلط باشد و این شاخصه بسیار مهم است. طلبیعتا نمی شود کلان شهری مانند تهران را با روش های سنتی اداره کرد. در تلاش هستیم که شهر هوشمند را با مدیریت نرم‌افزاری محقق کنیم. حضور افرادی آشنا به این حوزه از جمله آقای مهدی قائمی در لیست شورا خودش گویای اهمیت این موضوع در دوره ششم شوراست.

منتخب شورای شهر ششم افزود: تمام تلاش ما این است که از ظرفیت‌هایی استفاده کنیم که بتواند مدیریت شهرداری را بروز رسانی کند. امیداوریم بتوانیم در این دوره مداخلات نیروی انسانی را در ارائه خدمات به حداقل برسانیم تا رانت و فساد کاهش پیدا کند و به نوعی جلوی بسیاری از نگرانی‌هایی که الان وجود دارد و مفاسدی که متاسفانه در برخی شهرداری‌ها دیده شد، گرفته شود.

وی با بیان اینکه شایسته‌سالاری در انتخاب شهردار مورد توجه قرار خواهد گرفت، گفت: اعضای شورای شهر ششم معتقدند که توانمندترین و شایسته ترین فرد باید فرمان اداره شهر تهران را بر عهده بگیرد. اگر این فرد را ما در درون بدنه شهرداری داشته باشیم که امری مطلوب است. در غیر این صورت با توجه به اهمیت جایگاه شهرداری پایتخت خودمان را محدود نخواهیم کرد. اما اشراف بر موضوعات و معضلات شهری یک معیار و شاخصه مهمی است و اعضا نمی توانند آن را نادیده بگیرند. اما باز اعضا فقط با این معیار خودشان را در انتخاب شهردار آینده محدود نخواهند کرد.

سروری در رابطه با اسباب و لوازم مشارکت مردم در مدیریت شهری، بیان کرد: نمی توان مشارکت را شهروندان در مدیریت شهر را به شورایاری های محلات محدود کرد اما با این حال آنها نقش موثری دارند در اینکه خدمات را به سطح محلات ببریم. این شورایاری ها بودند که با مطالبه گری مدیریت شهری را مجبور کردند نگاه جامعی به شهر داشته باشد. خدمت در همه حوزه‌ها فعال باشد. اما اینکه فکر کنیم فقط شورایاری ها می توانند این امر را محقق کنند کاملا اشتباه است باید در سازمان‌های مردم‌نهاد با نگاه اجتماعی- شهری استفاده کنیم. بنابراین باید از این ظرفیت‌های استفاده کرد و مشارکت طلبی را گسترش داد.


کد مطلب: 770057

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/770057/شهردار-آینده-پایتخت-باید-فردی-امین-پاکدست-باشد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com