کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شاسی بلند «بی ام و» با سرعتی باور نکردنی

باشگاه خبرنگاران , 27 تير 1400 ساعت 8:18

بی ام و ادعا دارد iX شاسی بلندی است که در ۴.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت ۱۹۹ کیلومتر در ساعت می‌رسد.


به گزارش جهان نیوز، بی ام و در پاییز ۲۰۱۸ نشان داد که بر اساس مفهوم Vision iNext، خودرو iX مدل ۲۰۲۲، اولین شاسی بلند کامپکت کاملاً برقی این برند خواهد بود  و ظاهر آن بسیار جذاب است. بی ام و می‌گوید iX باید از اوایل سال ۲۰۲۲ به فروش برسد و برد الکتریکی حدود 482 کیلومتر در هر بار شارژ را ارائه دهد.

دو موتور الکتریکی تمام چرخ محرک را به صورت تمام وقت ارائه می‌دهد و صفحات بدنه پلاستیکی تقویت شده با فیبر کربن به پایین آوردن وزن کمک می‌کنند. به نظر می‌رسد کابین iX کاملاً جادار است و دارای بسیاری از ویژگی‌های فن آوری مدرن  از جمله صفحه پانل ابزار دیجیتال است.

هنگامی که iX به نمایندگی‌های ایالات متحده می‌رسد، خود را در رقابت با رقبایی مانند آئودی e-tron، مرسدس بنز EQC، تسلا مدل X و Rivian R۱S می‌یابد. iX وقتی در اوایل سال ۲۰۲۲ ظاهر می‌شود، یک مدل کاملاً جدید و کاملاً برقی در مجموعه بی ام و خواهد بود.


بی ام و قیمت این خودرو را منتشر نکرده است و جزئیاتی در مورد تمام تجهیزات استاندارد و اختیاری شاسی بلند نداریم.  دو مدل مختلف از iX ارائه خواهد شد، اولین xDrive۵۰ است که توسط یک جفت موتور الکتریکی مجهز می‌شود و ۵۱۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. چهار چرخ متحرک استاندارد است.

بی ام و می‌گوید که این قدرت کافی است تا بتواند iX را در ۴.۶ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت 199 کیلومتر در ساعت برساند. نمونه‌ای با عملکرد بالا به نام M۶۰ پس از مدل xDrive۵۰ به فروش می‌رسد و بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت ارائه خواهد داد. iX با سیستم تعلیق قابل تنظیم هوا و سیستم فرمان چرخ عقب ارائه می‌شود.


iX دارای یک بسته بزرگ باتری ۱۰۶.۳ کیلووات ساعت است که به گفته بی ام و، حدود 482 کیلومتر دامنه رانندگی برای هر بار شارژ را ارائه می‌دهد. قابلیت شارژ سریع DC استاندارد خواهد بود و در صورت اتصال به اتصال ۲۰۰ کیلووات می رسد، iX می‌تواند در عرض ۳۵ دقیقه از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد شارژ شود.

بی ام و برای تهیه شبکه‌ای از ایستگاه‌های شارژ عمومی برای رانندگان iX با EVgo همکاری کرده است، اما شاسی بلند قادر به شارژ در سایر شبکه‌های معروف و همچنین از طریق یک ایستگاه شارژ خانگی سطح ۲ خواهد بود.


گفته می‌شود شاسی بلند Bimmer تقریباً هم اندازه کراس اوور‌های سایز متوسط ​​X۵ و X۶ این شرکت است و انتظار می‌رود فضای مسافر و بار آن نیز مشابه آن مدل‌ها باشد. طراحی داخلی iX با تعداد زیادی از عناصر پیشرفته از جمله صفحه بزرگ صفحه نمایش لمسی خمیده و فرمان شش ضلعی، ساده و مدرن است.

بی ام و یک سانروف پانوراما بزرگ با الکتروکرومیک به عنوان یک گزینه ارائه می‌دهد، این ویژگی آپشنی است که فقط در چند خودرو وجود دارد. صندلی‌های جلوی برقی نیز گرم می‌شوند و از بلندگو‌های یکپارچه برای سیستم استریو iX بهره می‌برند. روکش‌های چرم مصنوعی و چرم اصل ارائه می‌شود، اما بی ام و همچنین گزینه پارچه‌ای صندلی پارچه‌ای  که از پارچه‌های میکروفیبر استفاده می‌کند.
 
دانلود فیلم


کد مطلب: 770052

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/770052/شاسی-بلند-بی-ام-سرعتی-باور-نکردنی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com