سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

۵ رکورد رونالدو در بازی‌های ملی که مسی هنوز به آن‌ها نرسیده است

شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب: 770046
فوق ستاره پرتغالی دنیای فوتبال تاکنون به ۵ رکورد مهم در رقابت‌های بین المللی رسیده است.
۵ رکورد رونالدو که مسی هنوز به آن‌ها نرسیده
به گزارش جهان نيوز، بحث درباره مقایسه کریستیانو رونالدو و لیونل مسی تا ابد ادامه خواهد داشت، زیرا هر ۲ بازیکن به اندازه کافی تلاش کرده اند تا ادعای برتری خود را اثبات کنند. لیونل مسی سرانجام توانست با کسب عنوان قهرمانی کوپا آمریکا ۲۰۲۱، در صحنه بین المللی هم افتخار آفرینی کند.

او در مسابقات کوپا آمریکا که به تازگی به پایان رسید،  ارتش یک نفره برای تیم ملی کشورش بود و از نظر گل و پاس گل بهترین آمار را نسبت به بازیکنان حاضر در این تورنمنت به جا گذاشت. در طرف مقابل کریستیانو رونالدو به همراه تیم ملی پرتغال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ ملت‌های اروپا با مسابقات یورو ۲۰۲۰ وداع کرد.

کریستیانو رونالدو و لیونل مسی همچنان بهترین بازیکنان فوتبال جهان هستند. هر ۲ بازیکن از مرز ۳۰ سالگی عبور کرده اند. ملی پوش پرتغالی ۳۶ ساله است و مسی هم در ماه ژوئن ۳۴ ساله شد. با وجود این که هر ۲ بازیکنان به سال‌های پایانی دوران حرفه‌ای خود نزدیک می‌شوند، هر ۲ بهترین گلزن لیگ‌های خود در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ شدند.

انتظار می‌رود مسی و رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور داشته باشند، اما به احتمال بسیار زیاد، قطر آخرین کشوری خواهد بود که در یک تورنمنت بین المللی میزبان هر ۲ بازیکن است.

رونالدو و مسی از زمانی که به ۲۰ سالگی رسیدند، رکورد‌های زیادی را به نام خود ثبت کردند. در این گزارش نگاهی می‌اندازیم به ۵  رکورد ملی رونالدو که مسی برای شکستن آن‌ها تلاش خواهد کرد.   

۱- بیشترین گل ملی
این رکورد خاص کریستیانو رونالدو شاید تا سال‌ها پا بر جا بماند و هیچ یک از بازیکنان حال حاضر جهان نتوانند به رکورد او برسند.

مهاجم یوونتوس با درخشش در یورو ۲۰۲۰ به رکورد علی دایی رسید. رونالدو و مهاجم اسبق تیم ملی ایران هر ۲ با ۱۰۹ گل ملی، برترین گلزنان بازی‌های ملی تاریخ فوتبال هستند. به احتمال زیاد رونالدو در دیدار‌های پیش رو رکورد دایی را خواهد شکست و به تنهایی برترین گلزن ملی جهان خواهد شد.

لیونل مسی در کوپا آمریکا ۲۰۲۱ توانست ۴ گل به ثمر برساند، اما تاکنون فقط ۷۶ گل برای تیم ملی آرژانتین زده است.

در حال حاضر مسی ۳۳ گل از رونالدو عقب‌تر است و برای رسیدن به تعداد گل‌های او باید تلاش زیادی کند. 


۲- تنها بازیکنی که در ۱۱ تورنمنت بین المللی پیاپی گلزنی کرده است
این رکورد دیگری است که معیار خوبی برای میزان تاثیرگذاری کریستیانو رونالدو در بازی‌های ملی است.
او در ۱۵ سال گذشته در ۱۱ تورنمنت بین المللی پیاپی گلزنی کرده است. ملی پوش پرتغالی تنها بازیکن تاریخ فوتبال به شمار می‌رود که به این مهم دست یافته است. رونالدو در یورو‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۸، ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰، جام‌های جهانی ۲۰۰۶، ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ حداقل یک گل به ثمر رسانده است.

او همچنین در لیگ ملت‌های  ۲۰۱۸ و جام کنفدراسیون‌های فیفا ۲۰۱۷ گلزنی کرده است. این یک موفقیت فوق العاده برای رونالدو است و نشان می‌دهد که او بازیکنی است که در هر مقطع از زندگی حرفه‌ای خود را ثابت کرده است. 


۳- مُسن‌ترین بازیکنی که در جام جهانی گلزنی کرده است
کریستیانو رونالدو در بازی هفته اول جام جهانی ۲۰۱۸ مقابل اسپانیا عملکرد مسحورکننده‌ای ارائه کرد. این دیدار یکی از جذاب‌ترین دیدار‌های مرحله گروهی مسابقات بود.

رونالدو در دقیقه ۸۸ با گل زیبای خود از روی ضربه ایستگاهی هت تریک کرد و به مسن‌ترین بازیکنی شد که در تمام ادوار جام جهانی هت تریک کرده است.

او ۳۳ سال و ۱۳۰ روز داشت که این کار را انجام داد. هت تریک در جام جهانی یک اتفاق نادر است. مسی در جام جهانی فیفا ۲۰۲۲ مطمئنا برای شکستن این رکورد هم تلاش خواهد کرد، اما نباید از این نکته غافل شد که آخرین هت تریک او برای آرژانتین در سال ۲۰۱۸ در بازی تدارکاتی مقابل هائیتی رقم خورد.

شکستن این رکورد کریستیانو رونالدو و تبدیل شدن به مسن‌ترین بازیکنی که در جام جهانی هت تریک کرده، کار بسیار سختی برای مسی خواهد بود. 


۴- گلزنی در ۴ دوره جام جهانی
کریستیانو رونالدو درست زمانی تیمش را نجات می‌دهد که بیشترین اهمیت را داشته باشد و با درخشش فردی او روند بازی‌ها تغییر می‌کند. رونالدو در کارنامه خود در ۴ جام جهانی ۲۰۰۶، ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ گلزنی کرده است.

او به لیست فوتبالیست‌های بزرگی مانند پله، میروسلاو کلوزه و اووه سیلر پیوست که پیش از او موفق شده بودند در ۴ جام جهانی گلزنی کنند.

لیونل مسی هنوز به جمع این ۴ نفر نرسیده است، زیرا تنها در ۳ جام جهانی گل زده است. مسی در جام‌های جهانی ۲۰۰۶، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ گلزنی کرده، اما در سال ۲۰۱۰ نتوانست هیچ وقت گلی برای آلبی سلسته به ثمر برساند.
مسی و رونالدو از شانس بالایی برای گلزنی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برخوردار هستند. با این حال باید مسی گلزنی کند و رونالدو هیچ گلی نزند تا ستاره آرژانتینی به رکورد او برسد.
 

۵- بیشترین هت تریک در بازی‌های ملی
مهار کریستیانو رونالدو در زمین فوتبال تقریبا غیرممکن است و به همین دلیل این فوق ستاره پرتغالی توانسته ۵۶ بار در دوران حرفه‌ای خود هت تریک کند که ۹ هت تریک با پیراهن تیم ملی پرتغال بوده است.

از طرف دیگر مسی تنها ۶ بار برای تیم ملی آرژانتین هت تریک کرده است و با توجه به این که به ثمر رساندن ۳ گل در یک بازی کار آسانی نیست، او فاصله زیادی با رکورد رقیب پرتغالی‌اش دارد.

مرجع : باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: رونالدو مسی رکورد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *