شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

احتمال تخفیف در حکم بابک زنجانی

شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب: 770040
وکیل بابک زنجانی ضمن اعلام این مطلب که حکم اعدام موکلم قطعی نیست به تشریح رای دیوان عالی کشور پرداخت.
احتمال تخفیف در حکم بابک زنجانی
به گزارش جهان نيوز، رسول کوهپایه‌زاده در گفتگو با مهر در واکنش به سخنان حجت‌الاسلام مرتضوی‌مقدم رئیس دیوان عالی کشور در ارتباط با قطعیت حکم اعدام بابک زنجانی اظهار کرد: بر اساس دادنامه قطعی صادره از دیوان عالی کشور، چنانچه موکل وجوه مربوطه را مسترد و مطالبات شرکت نفت را پرداخت کند، از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی که به عفو و بخشودگی اشعار دارد، بهره‌مند خواهد شد.

وی ادامه داد: همان رأی قطعی و مرجعی که مجازات اعدام را برای موکل من تعیین کرده، بلافاصله پس از این تعیین مجازات به صراحت در رأی خود به عفو و بخشودگی که از تأسیسات مهم قانون مجازات اسلامی مصرح در ماده ۱۱۴ قانون مربوطه است، تصریح کرده است.

وکیل بابک زنجانی افزود: ازاین‌رو موکل اقدامات قابل توجهی را انجام داده که اولاً طی وکالت رسمی بلاعزل تفویضی، تمامی اموال و دارایی خود را در ایران به شرکت نفت ملی جمهوری اسلامی منتقل کرده است.

کوهپایه‌زاده گفت: ثانیاً اقدامات مناسب و همکاری مؤثر و قابل توجهی در جهت انتقال اموال و وجوه خارج از کشور خودش انجام داده که مسئولان ذیربط از کم و کیف آن مطلع هستند.

وی گفت: بنابراین از آنجایی که دادنامه صادره صراحت در این موضوع دارد و عاری از هرگونه شک و شبهه است، با توجه به اقدامات انجام شده چنانچه وجوه مربوطه مسترد شود، قطعاً موکل مشمول عفو و بخشودگی خواهد شد و درواقع همه باید در مقابل قانون و آرای قطعی مراجع ذی‌صلاح تمکین کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چون اعدام ایشان جرئت کار را از فعالان اقتصادی میگیرد کسان دیگر هم اعدام شده اند و در حوزه افتصادی نباید اعدام وفعا ل بودند حتی به اندازه یک کارخانه فعالیت کرده بودند کسانی که بدون هیچ زهمتی اختلاس کرده اند و هدفشان کاملا 100 درصد ضربه به نظام ملت بوده باید مجازات سنگین حتی اعدام