کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ویروس دلتا همه استان‌ها را درنوردیده است

26 تير 1400 ساعت 12:25

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه ویروس دلتا همه استان‌ها را درنوردیده است گفت: در این هفته ۶میلیون دُز واکسن جدید به دست ما می‌رسد که توزیع می‌شود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، علیرضا رئیسی در حاشیه جلسه امروز ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: ویروس دلتا بسیاری از کشورها را درگیر کرده و در کشور ما نیز همه استان‌ها را درنوردیده است و شیوع ویروس و مبتلایانی که داریم، نشانگر این است که ویروس دلتا در حال تبدیل شدن به گونه غالب کرونا در کشور است.

وی افزود: 169 شهر قرمز و 166 شهر نارنجی و 113 شهر زرد کرونایی در کشور داریم.
رئیسی ادامه داد: نکته ناراحت‌کننده این است که میزان رعایت پروتکل‌ها در کشور به 48 درصد رسیده است که کافی نیست و منجر به افزایش شیوع بیماری می‌شود. میزان پلمب‌ها و جرایم کم نیست اما صرفاً با جریمه و پلمب کردن نمی‌توان رعایت پروتکل را القا کرد و انتظار داریم مردم برای حفظ جان خود بیشتر پروتکل‌ها را رعایت و از تجمعات و سفرها پرهیز کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: رستوران‌ها، تالارها، مراکز سرپوشیده مانند استخر و سالن ورزشی و پاساژهای سرپوشیده می‌تواند محل انتقال بیماری باشد.

وی با بیان اینکه قدرت سرایت ویروس جدید بالاست و با کوچک‌ترین کوتاهی، میزان ابتلا افزایش خواهد یافت، گفت: بسیاری از استان‌های کشور چندین شهر قرمز دارند، در جنوب کشور کرونا در بوشهر، هرمزگان، سیستان و کرمان رو به افزایش است اگرچه این بیماری در سایر نقاط کشور نیز در حال گسترش است.

رئیسی با اشاره به اینکه روند واکسیناسیون در روزهای اخیر خوب شده است، تصریح کرد: میزان واکسیناسیون از مرز تزریق روزانه 250 هزار دُز نیز عبور کرده است.

وی درباره تأمین واکسن کرونا اعلام کرد: برای افراد بالای 60 سال واکسن دز اول و دز دوم به‌اندازه کافی داریم و تاکنون 11.2 میلیون دز واکسن کرونا در کشور توزیع شده است و در این هفته 6 میلیون دز واکسن جدید به دست ما می‌رسد که توزیع می‌شود و بالای 60 سال و گروه‌های پرخطر را واکسینه خواهیم کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این‌که در هرمزگان، خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، واکسیناسیون برای افراد بالای 50 سال آغاز شده است؛ یادآور شد: در جزایر خلیج فارس به‌جز کیش و قشم که به‌زودی اعلام خواهد شد، افراد بالای 18 سال را واکسینه خواهیم کرد و عشایر بالای 18 سال از ماه آینده واکسینه می‌شوند و تزریق واکسن کرونا به معلمان و اساتید دانشگاه در مردادماه آغاز می‌شود.


کد مطلب: 770023

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/770023/ویروس-دلتا-همه-استان-ها-درنوردیده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com