کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هیئت تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازان:

شاهینِ فعلی همان خودرویی است که شورای رقابت ملاکِ قیمت‌گذاری قرار داده است

26 تير 1400 ساعت 11:57

عضو هیئت تحقیق و تفحص مجلس از صنایع خودروسازی کشور با اشاره به عرضه و تحویل خودروی شاهین به مشتریان گفت: شاهین فعلی همان خودرویی است که شورای رقابت ملاک قرار داده و قیمت‌گذاری کرده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از سایپا نیوز، بهزاد رحیمی نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید خودروی ملی شاهین در شرکت سایپا، گفت: خودرو شاهین محصول جدید سایپا، خودرویی پیشرفته و مناسب برای بازارهای داخلی و خارجی با امکانات و قابلیت‌های روز است.

وی با اشاره به آپشن‌های متنوع این خودرو افزود: شاهین آپشن‌های متنوعی دارد که برای صنعت خودرو داخلی یک گام روبه‌جلو است و زمینه تسری این قابلیت‌ها به سایر خودروها را نیز فراهم می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اظهارنظرها در خصوص قیمت‌گذاری شاهین تصریح کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد قیمت‌گذاری این خودرو بر اساس اسناد مرتبط با هزینه تولید انجام شده و خودرویی که به بازار عرضه شده است عیناً همان خودرویی است که شورای رقابت در کلینیک خودرو ملاک قرار داده و براساس آن قیمت‌گذاری صورت گرفته است.

رحیمی با بیان اینکه در طرح‌های فروش و پیش‌فروش شاهین و سایر محصولات خودرویی، ملاک قیمتی، ابلاغیه‌های شورای رقابت است، تصریح کرد: تاکنون اقدامی مغایر با این امر از سوی خودروسازان گزارش نشده است.

وی با اشاره به طرح های فروش و پیش‌فروش خودرو، افزود: طرح‌های فروش و پیش‌فروش خودروسازان زیر نظر نهادهای نظارتی اجرا شده و گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که همه روال اجرایی اعم از قیمت خودروها، دریافت مبالغ پیش‌پرداخت، قرعه‌کشی‌ها و... بر مبنای قانون بوده است.

عضو هیئت تحقیق و تفحص مجلس از صنایع خودروسازی کشور با اشاره به نقش دلالان و واسطه‌گران در بازار خودرو، یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو را همین دلالان دانست و تصریح کرد: متاسفانه دلالان و واسطه‌ها در بازار خودرو فعال هستند و به‌ویژه در زمینه خودروهای جدید مثل شاهین گزارش‌هایی مبنی بر دلال‌بازی واسطه‌ها در قیمت‌گذاری بازار این خودرو و تلاش جهت اعمال فشار بر خودروساز و جوسازی رسانه‌ای جهت کسب منافع شخصی از طریق ساماندهی خریداران و حواله‌داران از سوی این افراد دریافت شده است.


کد مطلب: 770015

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/770015/شاهین-فعلی-همان-خودرویی-شورای-رقابت-ملاک-قیمت-گذاری-قرار-داده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com