کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترفند جالب دروازه‌بان انگلیس برای مهار پنالتی

26 تير 1400 ساعت 11:51

دروازن بان شماره یک تیم اورتون جزییاتی را در مورد پنالتی زنان تیم کلمبیا در دور دوم این مسابقات روی بطری آب خود نوشته بود که در نهایت موفقیت آمیز بوده و به نفرین طولانی انگلیس در ضربات پنالتی پایان داد.


به گزارش جهان نیوز، جوردن پیکفورد دروازه بان تیم ملی انگلیس در فینال یورو ۲۰۲۰ در ورزشگاه ومبلی و در بازی مقابل ایتالیا از همان ترفند چسباندن نوشته‌ای در مورد پنالتی زنان تیم حریف روز بطری آب خود استفاده کرد.

دروازن بان شماره یک تیم اورتون در جام جهانی ۲۰۱۸ جزییاتی را در مورد پنالتی زنان تیم کلمبیا در دور دوم این مسابقات روی بطری آب خود نوشته بود که در نهایت موفقیت آمیز بوده و به نفرین طولانی انگلیس در ضربات پنالتی پایان داد.

روز یکشنبه نیز همین ترفند به کمک پیکفورد آماد زمانی که او توانست دو پنالتی از ۵ پنالتی تیم ایتالیا را مهار کرد هر چند پنالتی زنان تیمش به اندازه او موفق نبوده و در نهایت در ضربات پنالتی نتیجه را واگذار کردند.






 
تصاویری از پیکفورد پیش از ضیافت پنالتی ها در ورزشگاه ومبلی منتشر شده است هر چند هیچکدام از بازیکنانی که در یادداشت های پیکفورد وجود دارند پشت ضربات پنالتی نایستادند. الساندرو فلورنزی، جیاکومو راسپادوری، رافائل تولوی، برایان کریستانته، فرانچسکو آچربی، الساندرو باستونی و جیان لوییجی دوناروما بازیکنان ایتالیایی بودند که روی نوشته چسبانده شده به بطری آب جوردن پیکفورد نامشان دیده می شد. پیکفورد برای مهار ضربه پنالتی بلوتی شیرجه‌ای کوتاه به سمت راست داشت و برای مهار پنالتی جورجینیو نیز به سمت درستی شیرجه رفت و پنالتی را مهار کرد، بازیکنی که پنالتی زن قهاری در تیم باشگاهی خود، چلسی، به شمار می آید. اما شوربختانه مارکوس رشفورد، جیدون سانچو و بوکایو ساکا سه بازیکن پنالتی زن تیم ملی انگلیس نتوانستند پنالتی های خود را به گل تبدیل کرده و بدین ترتیب انگلیس نتیجه را در پنالتی ها سه بر دو به تیم ملی ایتالیا واگذار کرد.

همچنین به نظر می رسد که قرار بود پیکفورد خود زننده پنالتی ششم تیمش باشد. بعد از صحبت با ساکا، رشفورد و سانچور، گرت ساوتگیت همراه با کالوین فیلیپس نزد پیکفورد می رود. پیکفورد در رقابت های لیگ ملت های اروپا در سال ۲۰۱۹ در ضربات پنالتی مقابل تیم سوییس یکی از پنالتی زنان بود که آن را تبدیل به گل کرد و در نهایت بازی به نفع تیم انگلیس به پایان رسید. در جام جهانی ۲۰۱۸ نیز جوردن پیکفورد به زیبایی توانست ضربه پنالتی کارلوس باکا را مهار کند و بدین ترتیب به انگلیس کمک کرد به جمع هشت تیم پایانی این مسابقات راه یابد. در آن مسابقه در برابر کلمبیا نوشته هایی روی بطری آب او دیده می شد اگر چه حوله ای که دور این بطری پیچیده شده بود، تشخیص ماهیت این نوشته ها را دشوار می‌ساخت.


دروازه بان شماره یک تیم ملی فوتبال انگلیس بعدها در مورد مهار پنالتی باکا گفت: «خب، می دانستم که تمام مردم کشور انتظار دارند من این پنالتی را مهار کنم، پس خوشحالم که باعث شدم مردم در مسیر رفتنشان به سر کار خنده روی لب داشته باشند. کمی تحقیق کردم و می دانستیم که باکا شاید یک گزینه ضعیف برای پنالتی ها باشد زیرا پنالتی های قبلی او را تماشا کرده بودیم». تیم انگلیس در ماه های اخیر بسیار روی پنالتی ها کار کرده و به همین خاطر با دقت بالا پنالتی زنان در برابر تیم ملی ایتالیا را انتخاب کرده بودند. اما انتخاب بوکایو ساکای ۱۹ ساله توسط ساوتگیت برای زدن پنالتی مهم پنجم این تیم بسیار غیرمنتظره بود در حالی که وی به سختی توانسته بود در فهرست نهایی تیم قرار گرفته و دقایق کمی نیز در یورو ۲۰۲۰ در زمین حضور یافت. اما به دلیل آمار خوبی که وی در پنالتی های تمرینی داشت، ساوتگیت او را به جک گریلیش و رحیم استرلینگ ترجیح داد اما او پنالتی را خراب کرد و تیم ایتالیا برنده شد.


کد مطلب: 770008

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/770008/ترفند-جالب-دروازه-بان-انگلیس-مهار-پنالتی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com