جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

افراد به چه دلایلی از حیوانات نگهداری می‌کنند؟

شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب: 769998
چلک درباره دلایل تمایل افراد به نگهداری از حیوانات توضیحاتی ارائه داد.
افراد به چه دلایلی از حیوانات نگهداری می‌کنند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید حسن موسوی چلک رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران پدیده‌ی نگه داشتن حیوانات در میان خانواده‌ها و سگ گردانی را از بعد اجتماعی و روانشناسی مورد بررسی قرار داد.

وی بیان کرد: در چند سال اخیر افراد بیشتر به سمت نگه داشتن حیوانات روی آورده اند. بحثی در حوزه مددکاری، اجتماعی و جامعه شناسی به نام روابط انسانی و کیفیت روابط انسانی داریم. هر عواملی که روی این مولفه تاثیر منفی بگذارد،باعث ظهور و بروز رفتار‌های دیگری خواهد شد.

موسوی چلک ادامه داد: شرایطی که برای نگهداری حیوانات وجود دارد، ممکن است افراد حس تنهایی در زندگی خود احساس کنند.منظور از تنهایی، بعد جمعیت درونی خانواده‌ها نیست و ممکن است فردی در خانواده‌ی پرجمعیتی باشد، اما همچنان تمایل به نگهداری از حیوانات داشته باشد.

وی گفت: افرد به دلیل توجه بیش از حد و نگهداری از حیوانات با آنها انس می گیرند و حتی برای پر کردن خلا عاطفی ممکن است این کار را انجام دهند.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران تاکید کرد: افراد ممکن است در کار یا زندگی شکست خورده باشند و یا در برقراری ارتباط با دیگران قوی نباشند. این امر باعث تمایل افراد به نگهداری از حیوانات می‌شود.

وی تصریح کرد:افرادی هم هستند با وجود روابط اجتماعی بالا ولی همچنان حس تنهایی درون خود حس می‌کنند. زمانی که این خلا عاطفی شکل می‌گیرد افراد به شکل‌های متفاوت این نیاز را پاسخ می دهند.

موسوی چلک گفت: یک بخش به موضوع نگهداری از حیوانات و یا سگ گردانی مروبوط می شود. بخش دیگر، زمانی که در خیابان‌ها و یا در پارک‌ها و خودرو‌ها افرادی را می‌بینیم که به سگ گردانی مشغول هستند نشان می دهد که به نوعی یک کد در خانواده‌ها به وجود آمده است.

وی ادامه داد: بخش دیگر موضوع دیده شدن است. رفتار افرادی که سگ را با خود بیرون می‌آورند، بیش از این که توجهشان به سگ باشد به این است که دیگران به چه صورت به آن‌ها نگاه و رفتار می‌کنند.

وی گفت: افراد دیده شدن و ابراز وجود را از طریق این امر انجام می‌دهند. حیوانات نمی‌توانند عضوی از خانواده باشند و نمی‌تواند آن حسی که در ارتباط با انسان داریم با حیوان داشته باشیم.

موسوی چلک در پایان گفت: کیفیت روابط انسانی به مهارت‌های برقراری ارتباط بین طرفین گفت‌وگو برمی گردد. گرچه حیوانات واکنش‌هایی را نشان می‌دهند و افراد را وابسته به آن‌ها می‌کند، ولی واقعیت کیفیت رابطه انسانی با کیفیت رابطه عاطفی با حیوانات متفاوت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *