کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ورود سامانه بارشی به نقاط جنوبی کشور

26 تير 1400 ساعت 10:10

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.


به گزارش جهان نیوز، امین حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور به میزان گفت: در دو روز آینده سامانه بارشی فعالی برای جنوب شرق، جنوب و بخش‌هایی از شرق کشورمان تاثیرگذار خواهد بود. در این دو روز به ویژه در ساعت‌های بعدازظهر و شب در نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان و ارتفاعات مرکزی این استان و نیز استان‌های هرمزگان، کرمان، یزد، فارس و برخی نقاط از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و اصفهان افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید را پیش بینی کرده ایم.

 
وی ادامه داد: این شرایط فردا در استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری هم پیش بینی می‌شود. اما امروز برای استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، نقاطی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گلستان، کردستان، قزوین، البرز، تهران و ارتفاعات سمنان و فردا برای شمال آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، ارتفاعات تهران و سمنان به ویژه در ساعت‌های بعدازظهر رشد ابر، بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق تندباد‌های وقتی رخ خواهد داد.
 
این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: روز دوشنبه این بارش‌ها محدود می‌شود به شمال هرمزگان، جنوب کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی به صورت بارش پراکنده و از روز سه شنبه تا آخر هفته برای بیشتر مناطق کشورمان آسمان صاف خواهد بود و افزایش دما هم رخ خواهد داد. اما طی امروز و فردا نیمه شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان هم طوفانی خواهد بود.

وی درباره آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: تهران امروز در مناطق شمالی و ارتفاعات شرقی استان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد داشت. در شهر تهران امروز احتمال بارش خفیف باران وجود دارد. برای مناطق جنوبی استان هم باد شدید پیش بینی می‌کنیم. بیشینه دمای تهران امروز سی و چهار درجه خواهد شد. کمینه دما هم در مهرآباد بیست و چهار درجه خواهد شد.


کد مطلب: 769993

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/769993/ورود-سامانه-بارشی-نقاط-جنوبی-کشور

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com