سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۱

کاهش ۴۰ درصدی خطر ابتلا به کرونا با سبزیجات

شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۳۶
کد مطلب: 769944
محققان می‌گویند افرادی که میوه و سبزیجات فراوان مصرف می‌کنند تا ۴۰ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به موارد شدید کرونا قرار دارند.
کاهش ۴۰ درصدی خطر ابتلا به کرونا با سبزیجات
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، محققان «کالج کینگ لندن» به همراه محققان دانشکده پزشکی «هاروارد» در این مطالعه از ۶۰۰ هزار نفر خواستند تا مواد غذایی را که قبل از شروع همه گیری کرونا مصرف می‌کردند، یادداشت کنند.

داوطلبان بر اساس میزان سالم بودن رژیم غذایی به پنج گروه تقسیم شدند. آن‌ها همچنین به مدت ۹ ماه تحت پیگیری قرار گرفتند و از آن‌ها خواسته شد که در صورت ابتلا به ویروس کرونا، به محققان اطلاع دهند و میزان بیماری خود را ثبت کنند.

نتایج این مطالعه نشان داد افرادی که بیشترین میزان سبزیجات را مصرف می‌کردند، ۴۰ درصد کمتر در بیمارستان بستری بودند و در صورت آلودگی به ویروس کرونا کمتر به اکسیژن نیاز داشتند. همچنین این افراد ۱۰ درصد کمتر احتمال داشت که در مرحله اول به ویروس کرونا آلوده شوند.

محققان سالم‌ترین افراد را افرادی تعریف کردند که روزانه دو قطعه میوه و سه نوع سبزیجات مختلف مصرف می‌کردند. این افراد همچنین هفته‌ای ۲۰۰ گرم ماهی روغنی مانند قزل آلا و ساردین می‌خورند و میزان مصرف هفتگی غذا‌های فرآوری شده، چرب و شیرین آن‌ها حداقل بود.

از طرف دیگر، ناسالم‌ترین افراد، افرادی بودند در طول یک هفته کمتر از دو قطعه میوه مصرف می‌کردند و بعضی روز‌ها را بدون مصرف سبزیجات می‌گذراندند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Bulgaria
میوه خیلی گران شده البته نه برای کشاورز بلکه دلالان گران میکنند