کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در دیدار اژه‌ای با مراجع‌ تقلید چه گذشت؟

25 تير 1400 ساعت 17:12

رئیس قوه قضاییه به‌منظور دیدار با مراجع‌ و علما و فضلای جامعه مدرسین حوزه علمیه به شهر مقدس قم سفر کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در آغاز دوره‌ ریاست خود بر دستگاه قضا، به‌منظور دیدار با مراجع عظام تقلید، صبح امروز جمعه (25 تیر ماه)  به شهر مقدس قم سفر کرد.

🔸رئیس قوه قضاییه در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س): حوزه‌های علمیه نقش بی‌بدیلی در ارتقاء جایگاه قوه قضاییه واستقرار عدالت در جامعه دارند‌.

🔹حجت الاسلام سعیدی: اشخاص و جریاناتی که دنبال سهم‌خواهی درنظام اسلامی بوده‌اند،بایدپاسخگوی اعمال و رفتارهای خودباشند.

🔸رئیس قوه قضائیه در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی: علما و حوزه‌های علمیه، قوه قضائیه را در حل مسائل نوظهور یاری دهند.

🔹آیت‌الله نوری همدانی: حوزه آمادگی دارد با تربیت قاضی، دستگاه قضا را در تأمین نیروی انسانی مورد نیازش یاری دهد اما لازم است برای برنامه‌ریزی بهتر، جلسات مشترک هم‌اندیشی‌ صورت گیرد.

🔸رئیس قوه قضائیه در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی: امیدواریم دولت جدید و مجلس انقلابی با فهم درست از مشکلات مردم، قوانین و مقررات لازم را متناسب با زمان، تصویب و اجرا کنند‌.

🔹آیت‌الله علوی گرگانی: متاسفانه ربا با اسامی مختلفی از جمله دیرکرد در جامعه وجود دارد و دستگاه قضایی باید با تمام توان در رفع این آسیب تلاش کند.

🔸رئیس قوه قضائیه در دیدار با آیت‌الله‌سبحانی: امروز مردم مسائل نوظهور و پیچیده‌ای دارند که نیازمند اجتهاد مستمر و نظریه فقهی‌ علماست‌.

🔸عده‌ای به خاطر شرایط بازار متضرر شده و عده‌ای نمی‌توانند سرمایه‌گذاری کنند؛دستگاه قضا از این دسته افراد حمایت خواهد کرد آنچنان که با مفسدانی که برای سقوط بازار برنامه ریزی می کنند،برخورد خواهد کرد‌‌.

🔹آیت‌الله‌سبحانی: باید مباحث فقهی برای قضات گفته شود تا از اطاله دادرسی جلوگیری شود.

🔹انتخاب شما به عنوان رییس دستگاه قضا "وَضَعَ حقَ موضعه" بود و کسی در این جایگاه قرار گرفت که شایسته آن جایگاه بود.

🔸رئیس قوه قضاییه در دیدار با آیت‌الله‌ مکارم شیرازی:مسیر طی شده برای شکل‌گیری دستگاه قضایی در تراز اسلامی با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت.

🔸امیدواریم بتوانیم با کمک نخبگان حوزه و دانشگاه، کارآمدی دستگاه قضا را افزایش داده و با کاهش فرآیند دادرسی و هزینه‌های آن اعتماد از دست رفته را به مردم برگردانیم.

🔹آیت‌الله‌ مکارم شیرازی خطاب به حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای: جنابعالی تجربه موفقی در امر قضا دارید و از حمایت مقام معظم رهبری هم برخوردارید واسباب کار هم برای شما فراهم هست.

🔹این شجاعت، حمایت و برنامه‌ها باعث موفقیت حضرتعالی خواهد شد.

🔹قوه قضائیه قوی‌ترین قوه‌هاست.

🔹باید جلوی قاچاق و رانت‌خواری گرفته شود.

🔸رئیس قوه قضاییه در دیدار با آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی: خواستار حمایت و مساعدت‌ علما و حوزه‌های علمیه‌ برای پیشبرد ماموریت‌های قوه قضائیه هستیم.

🔹آیت‌الله صافی گلپایگانی از آمادگی خود برای کمک به دستگاه قضا خبر داد.

🔹قوه قضاییه باید به نحوی عمل کند که بدهکاران و کسانی که واقعاً در عسر هستند حبس نشوند و شرایطی فراهم شود که با آسایش بتوانند دین خود را ادا کنند.

🔹برای حل مشکل بدهکاران‌ مهریه کارهای خوبی شده تا افراد به دلیل بدهی مهریه به زندان نروند.

🔹دستگاه قضا برای حل مشکل دیگر بدهکاران به ویژه‌ بدهکاران بانکی که واقعاً توان مالی ندارند نیز تدبیر جدی بیاندیشد.


کد مطلب: 769935

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/769935/دیدار-اژه-ای-مراجع-تقلید-گذشت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com