کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترکیه به دنبال میزبانی بازی‌های المپیک

24 تير 1400 ساعت 9:14

شهردار استانبول ترکیه تلاش برای کسب میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۳۶ را آغاز کرد.


به گزارش جهان نیوز، استانبول که پیش از این چند بار در راه کسب میزبانی بازی‌های المپیک ناکام مانده است، بار دیگر قصد دارد برای کسب میزبانی این رقابت‌های معتبر وارد میدان شود.

بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران، استانبول برای المپیک‌های ۲۰۰۰، ۲۰۰۴، ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و ۲۰۲۰ پیشنهاد میزبانی داد، اما هر بار ناموفق بود.

استانبول در صد و بیست و پنجمین نشست کمیته بین المللی المپیک (IOC) در بوینس آیرس برای کسب میزبانی المپیک ۲۰۲۰، پس از توکیو دوم شد و در دور نهایی رای گیری با ۶۰ رای در مقابل ۳۶ رای، از توکیو شکست خورد.

با توجه به این که در نشست IOC در اواخر این ماه قرار است بریزبین استرالیا به عنوان میزبان المپیک ۲۰۳۲ تایید شود، توجه استانبول به المپیک ۲۰۳۶ معطوف شده است.

اکرم امام اوغلو، شهردار استانبول ادعا می‌کند که بیشتر زیرساخت‌های مورد نیاز برای میزبانی بازی‌ها در حال حاضر موجود است و فقط تعداد کمی از مکان‌ها باید ساخته شوند.

به گفته او، استانبول نهمین شهر پربازدید در جهان است؛ بنابراین در اسکان سیل گسترده بازدیدکنندگانی که انتظار می‌رود بازی‌ها را همراهی کنند، مشکلی نخواهد داشت.

در صورت موفقیت پیشنهاد استانبول، ترکیه اولین کشور مسلمان خواهد بود که بازی‌های المپیک را برگزار خواهد کرد.

صادق خان، شهردار لندن، اوایل امسال مدتی قبل از انتخاب مجددش به این سمت، برای میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۳۶ یا ۲۰۴۰ تبلیغ کرد.


کد مطلب: 769830

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/769830/ترکیه-دنبال-میزبانی-بازی-های-المپیک

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com