جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱
سخنگوی سازمان ثبت احوال:

درخواست کپی شناسنامه و کارت ملی هوشمند در ادارات و بانک‌ها ممنوع است

چهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب: 769765
سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: به همه استاندارها و دستگاه‌ها ابلاغ شده است که حق ندارند کپی شناسنامه و کارت ملی هوشمند را تقاضا کنند، بلکه باید کارها را برخط انجام دهند.
درخواست کپی شناسنامه از مردم ممنوع
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیف‌الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: از مجموع ۶۴.۵ میلیون نفر بالای ۱۵ سال، بیش از ۶۱ میلیون نفر مراحل نام‌نویسی کارت ملی هوشمند را انجام داده‌اند و برای بیش از ۵۱ میلیون نفر کارت صادره شده که از این تعداد، حدود ۵ میلیون آن، تولید داخل است.

وی گفت: به همه استاندارها و دستگاه‌ها ابلاغ شده است که حق ندارند کپی شناسنامه و کارت ملی هوشمند از شهروندان تقاضا کنند. بلکه باید کارها را به صورت برخط انجام دهند.

وی ادامه داد: در پایان سال ۹۶ مدت انتظار صدور کارت به ۱۵ روز رسیده بود، اما در سال ۹۷ به دلیل عدم امکان تأمین اعتبار و بدنه کارت از خارج از کشور، به تولید داخلی رو آوردیم و در اواخر سال ۹۸ اولین مرحله تولید نهایی انجام شد.
 
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه قیمت تمام‌شده کارت تقریبا ۱.۵ برابر مقداری است که از مردم گرفته می‌شود، تصریح کرد: بودجه‌ای که باید تخصیص داده می‌شد، تخصیص داده نشده و به صورت هفتگی به دنبال حل مسائل مالی هستیم.

ابوترابی ضمن اشاره به تراشه‌های وارداتی اذعان کرد: هر کسی که در کشور ظرفیت تولید بدنه کارت را داشته باشد، ما استقبال می‌کنیم که مشکل کارت‌ها حل شود.
 
وی با ابراز خوشحالی از استقبال مردم از گرفتن کارت ملی هوشمند پس از ابطال کارت‌های قدیمی خاطرنشان کرد: در چندین بانک کارت ملی هوشمند را کاربردی کردیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایرانی
Iran, Islamic Republic of
حالا کی به این بانک ها و .... حالی کند ؟!!!! حتی عابر بانک را تمدید نمی کنند تا کارت ملی هوشمند و یا کاغذ ثبت نام برای آن را ارایه ندهی