چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

برای استخدام در بانک چه رشته‌ای بخوانیم؟

سه شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب: 769678
استخدام شدن در بانک یکی از مشاغلی است که اکثر افراد جویای کار علاقه زیادی به آن دارند اما هر کسی شانس استخدام شدن در یکی از بانک‌های دولتی یا خصوصی را ندارد و برای استخدام در این نهادها کارجو باید شرایط عمومی و اختصاصی استخدام را داشته باشد، به طور مثال سوال در مورد "رشته‌ های مورد نیاز استخدام در بانک‌" از جمله سوالاتی است که برای اکثر کاربران مطرح می‌شود. قصد داریم در این نوشته به تمام سوالات پیرامون استخدام بانک پاسخ دهیم.

 
رشته‌های مورد نیاز استخدام در بانک
برای این که شانس استخدام در بانک را افزایش دهید باید در رشته‌های مورد نیاز بانک‌ها تحصیل کرده باشید، به طور مثال رشته‌هایی مثل حسابداری، مدیریت مالی، اقتصاد و ... از جمله رشته‌هایی هستند که همه بانک ها به آنها نیاز دارند، با مطالعه شرایط اختصاصی استخدام بانک در ایران متوجه می‌شوید که رشته‌های مورد نیاز استخدام در بانک به شرح زیر است:

رشته بانکداری یا مدیریت امور بانکی
یکی از رشته‌هایی که شانس بالایی برای استخدام در بانک دارد، رشته بانکدار یا مدیریت امور بانکی است، داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد در این رشته میتواند برای استخدام در بانک به شما کمک کند.

حسابداری یا حسابرسی
این رشته نیز از جمله رشته‌های مورد نیاز بانک‌ها است، به شرطی که دارای مدرک کارشناسی و بالاتر در این رشته باشید می توانید به استخدام شدن در بانک امید داشته باشید.

مهندسی مالی، علوم اقتصادی، آمار، ریاضی و حقوق
این رشته‌های دانشگاهی نیز از جمله رشته‌هایی هستند که می‌تواند شانس ورود و استخدام در بانک را برای کارجویان علاقمند افزایش دهند.

رشته مدیریت
رشته مدیریت از جمله رشته‌های دانشگاهی است که برای استخدام در بانک نیز شانس بالایی دارد، گرایش‌های مختلف این رشته در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد در شرایط استخدام بانک‌های مختلف دیده می شود.

رشته کامپیوتر
رشته کامپیوتر نیز از جمله رشته‌هایی است که در گرایش‌های مختلف سخت افزار، نرم افزار، علوم کامپیوتر و آی تی در مقاطع مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد شانس استخدام شدن در بانک‌های خصوصی و دولتی را دارند.

 
شرایط استخدام در بانک‌های خصوصی و دولتی
باید یک نکته را یادآوری کنیم، در صورتی که در یکی از رشته‌های اعلام شده تحصیل کرده و علاقه دارید که در بانک استخدام شوید، باید شرایط عمومی و سایر شرایط اختصاصی استخدام را نیز داشته باشید، به طور مثال، شرایط سنی، شرط معدل، مقطع تحصیلی و ... از جمله موارد دیگری است که در زمان استخدام مورد توجه قرار می‌گیرد.

برای قبولی در آزمون استخدام بانک می‌توانید نمونه سوالات آزمون سال‌های گذشته را مرور کنید، ضمن این که می‌توانید با مراجعه به آگهی استخدام بانک مورد نظر منابع آزمون را یافته و آنها را مطالعه کنید.

قبولی در آزمون استخدام بانک مرحله آخر نیست و هنوز مصاحبه حضوری، معاینات پزشکی و گزینش را پیش رو دارید، بنابراین برای استخدام در بانک باید آمادگی کامل شرکت در تمام این مراحل را داشته باشید.

چگونه از زمان برگزاری آزمون استخدام بانک مطلع شویم؟
اگر علاقه دارید که در بانک‌های خصوصی یا دولتی شاغل شوید باید زمان برگزاری آزمون را بدانید، به موقع مدارک مورد نیاز را تحویل داده و برای شرکت در آزمون آماده شوید، بنابراین مطلع شدن از زمان استخدام در موقع مناسب یکی از مسائلی است که شانس شما را برای استخدام افزایش می‌دهد، شما می‌توانید اخبار استخدام بانک را در "سایت کاریابی تهران" و یا سایر سایت‌های استخدامی دنبال کنید.

در یک سایت استخدام معمولا اخبار مربوط به استخدام‌های دولتی از جمله استخدام در بانک، استخدام نیروی مسلح، وزارتخانه‌ها، صنایع مختلف و سازمان و شرکت‌های خصوصی معتبر به صورت روزانه و محض دریافت خبر منتشر می‌شود، بنابراین عضویت در چنین سایت‌هایی می تواند بهترین گزینه برای دستیابی به موقع به اخبار استخدامی بانک‌ها و آزمون‌های دولتی باشد.

مراحل استخدام در بانک چگونه است؟
در اولین مرحله شما باید آگهی استخدام در بانک را مطالعه کنید و ببینید آیا شرایط شرکت در آزمون را دارید یا خیر، معمولا این شرایط به دو گروه شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم می شود، در مرحله بعدی زمان دریافت کارت شرکت در آزمون اعلام می‌شود که با دریافت کارت می توانید در آزمون شرکت کرده و منتظر نتیجه بمانید، در صورتی که در آزمون استخدامی قبول شوید نوبت به مصاحبه حضوری و گزینش می‌رسد، در برخی مواقع ممکن است آزمایشات و معاینات پزشکی نیز جزء مراحل استخدام در بانک باشد.

جاب یابی، یک منبع مطمئن برای دریافت اخبار استخدام در بانک
سایت جاب یابی به نشانی jobyabi.com  یک سایت کاربر محور در زمینه استخدام است، در این سایت اخبار روز استخدام‌های دولتی و خصوصی از جمله استخدام در بانک، وزارتخانه‌ها، سایر مشاغل دولتی و سازمان‌های خصوصی و شرکت های مختلف منتشر می‌شود، شما می توانید با عضویت در سایت جاب یابی فرصت باخبر شدن به موقع از اخبار استخدام بانک و رشته‌های مورد نیاز استخدام در بانک‌ مطلع شده و برای ثبت نام در آزمون اقدام کنید.

سایت جاب یابی با هدف ارائه خدمات کاربردی به کارجو و کارفرما راه اندازی و بستر تعامل بدون واسطه این دو را فراهم نموده است. بنابراین برای ثبت آگهی استخدام مشاغل مختلف و یا ثبت نام و ثبت رزومه به عنوان کارجو می‌توانید از خدمات بی نظیر موجود در سایت  جاب یابی استفاده کنید.

برای برخورداری از مزایای عضویت و ثبت نام کافی است به "سایت استخدام" جاب یابی مراجعه کنید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *