پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

هشدار فائو درباره تاثیر همه گیری کرونا بر قحطی در جهان

سه شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب: 769662
سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل از افزایش ۱۸ درصدی شمار افراد در معرض قحطی به دلیل همه گیری کووید ۱۹ در جهان خبر داد.
کرونا تهدیدی برای امنیت غذایی جهانی است
به گزارش جهان نيوز، سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) در گزارشی هشدار داد شیوع کووید ۱۹ در افزایش شمار کسانی که در سال ۲۰۲۰ با قحطی دست و پنجه نرم می‌کردند، نقش داشته است و در امنیت غذایی جهانی در درازمدت اثر خواهد گذاشت.

بر این اساس، این تشدید بحران قحطی در جهان (۱۸ درصد ظرف یک سال)، بیشترین میزان در ۱۵ سال گذشته است و بیش از هر زمان دیگر هدف سازمان ملل متحد را برای ریشه کن کردن قحطی در جهان تا سال ۲۰۳۰ به مخاطره انداخته است.

فائو در این گزارش که روز دوشنبه با همکاری یونیسف‎، برنامه جهانی غذا و سازمان جهانی بهداشت منتشر شد؛ اعلام کرد «در سال ۲۰۲۰، بین ۷۲۰ تا ۸۱۱ میلیون نفر در جهان با قحطی مواجه بودند که تقریبا ۱۱۸ میلیون نفر بیشتر از سال ۲۰۱۹ است».

دومینیک بورژون، مدیر دفتر فائو در سازمان ملل متحد با ابراز تأسف گفت «ما شاهد آن هستیم که آمار قحطی در جهان به شدت افزایش یافته است».

در خبری دیگر‏، هنریتا فور، مدیرکل یونیسف و آدری آزولای، مدیر کل یونسکو در بیانیه مشترکی اعلام کردند "هجده ماه از آغاز همه گیری کووید ۱۹ می‌گذرد و تحصیلات میلیون‌ها کودک همچنان با اختلال روبرو است. این وضعیت نمی‌تواند ادامه یابد. مدارس باید آخرین جایی باشند که بسته شده و نخستین جایی باشند که باز می‌شوند ".

به عقیده این دو مقام، بازگشایی مدارس نمی‌تواند منتظر پایان همه گیری کرونا یا حتی واکسیناسیون همه دانش آموزان و کارکنان باشد مخصوصا به این دلیل که مدارس "از مکان‌های اصلی شیوع نیستند".

همه گیری کرونا در جهان تاکنون ۱۸۷ میلیون نفر را مبتلا کرده و بیش از ۴ میلیون تن را به کام مرگ کشانده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *