چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

هر آنچه باید درباره شیرآلات هوشمند بدانید!

سه شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 769646
هر آنچه باید درباره شیرآلات هوشمند بدانید!
اگر به‌دنبال پدید آوردن دکوراسیونی لوکس و خرید ست شیرآلات ساختمانتان هستید، شیرآلات هوشمند می‌توانند یکی از گزینه‌های خرید شما باشند. امروزه این نوع شیرآلات برخلاف همه‌ی نقدهایی که به آن‌ها وارد می‌شود، بین مصرف‌کنندگان محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. جالب است بدانید تا سال‌ها تولید شیرآلات هوشمند در انحصار کشورهای خارجی بود اما این نوع شیرآلات امروزه در کشور خودمان با قیمتی به‌مراتب ارزان‌تر تولید می‌شوند. در ادامه به توضیحات بیشتری درباره جنبه‌های مختلف شیرآلات هوشمند خواهم پرداخت. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

شیرآلات هوشمند چگونه کار می‌کنند؟
هنگامی که دست خود را در قسمت چشمی مادون قرمز قرار می‌دهید، سینگال‌های مادون قرمز فعال شده و آب طبق زمان‌بندی مشخصی قطع و وصل می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزایای خرید شیرآب هوشمند نیز صرفه‌جویی 50 تا 70 درصدی در مصرف آب است. جالب است بدانید اگر شما جسم ثابتی را تا مدت زیادی در برابر شیرآلات هوشمند قرار دهید، آن‌ها طبق زمان‌بندی مشخص خودشان پس از مدتی قطع می‌شوند و این‌گونه نیز به صرفه‌جویی در مصرف آب کمک می‌کنند.

تکنولوژی به کار رفته در شیرآلات هوشمند
استفاده از تکنولوژی پلاتور در شیرآلات هوشمند موجب می‌شود که آب و هوا با یکدیگر مخلوط شوند تا آب به‌صورت حباب‌دار جریان پیدا کند و این‌گونه در مصرف آب صرفه جویی ‌شود. البته این تکنولوژی تنها در برخی از شیرآلات هوشمند به کار رفته است.

 انواع شیرآلات هوشمند

شیرآلات هوشمند چشمی
این نوع شیرآلات با نزدیک شدن دست به سنسورهای حرارتی به‌صورت خودکار فعال می‌شوند و پس از اتمام شستشو، پس از مدت زمان مشخصی قطع می‌شوند. این نوع شیرآلات اغلب با آداپتور، باتری و سنسور فعال کار می‌کنند.
 

شیرآلات هوشمند لمسی
این نوع شیرآلات با لمس فیزیکی بدنه قطع و وصل می‌شوند. شیرآلات هوشمند لمسی بیشتر در آشپزخانه به کار می‌روند و هنگامی که دست‌هایتان کثیف باشد، کارکردن با این نوع شیرآلات می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

شیرآلات هوشمند در قسمت‌های مختلف ساختمان
این نوع شیرآلات در قسمت‌های مختلف ساختمان با طراحی ویژه‌ای وجود دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

شیر هوشمند روشویی
این نوع شیرآلات در روشویی‌های سرویس بهداشتی و حمام استفاده می‌شوند. استفاده از شیرآلات هوشمند روشویی امکان صرفه‌جویی در آب هنگام شستشوی دست و صورت و مسواک زدن را برایتان به ارمغان می‌آورند.

شیرآلات هوشمند آشپزخانه
در آشپزخانه‌های مدرن این نوع شیر ظرفشویی جدید به‌وفور دیده می‌شوند و علاوه‌ بر صرفه‌جویی در مصرف آب، کارایی خوبی هنگام ظرف شستن به خانم‌های خانه‌دار می‌دهند.

شیرآلات هوشمند سرویس بهداشتی
استفاده از شیرآلات هوشمند و اتوماتیک در سرویس‌های بهداشتی در سال‌های اخیر بسیار باب شده و اغلب خرید آن‌ها طبق سلیقه افراد صورت می‌گیرد.


 دلایل استفاده از شیرآلات هوشمند
در ادامه مهم‌ترین دلیل گرایش افراد به خرید شیرآلات هوشمند را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

ضد لک بودن
از آنجایی که شیرآلات هوشمند و اتوماتیک بدون دخالت دست کار می‌کنند، لک‌های مختلف لمس دست را در آن‌ها پیدا نخواهید کرد. در‌نتیجه نیاز کمتری به استفاده از مواد شوینده و ضد عفونی برای شستشوی آن‌ها خواهید داشت.

صرفه جویی در مصرف آب
همانظور که پیش‌تر اشاره کردیم، چون این نوع شیرآلات دارای زمان‌بندی مشخص قطعی هستند و صرفا با حرکات دست قطع و وصل می‌شوند، موجب صرفه‌جویی در مصرف آب و بالتبع هزینه‌ قبض آب خواهند شد.

قابلیت تنظیم دمای آب
شما می‌توانید دمای سرد و گرم شدن آب را با سلیقه‌ی خودتان تنظیم کنید و مثل انواع شیرهای دیگر، منتظر سرد و گرم شدن آب نمانید.

مناسب بودن برای کودکان
باز و بسته کردن شیرآلات برای کودکان سخت است و این نوع شیرآلات چون با کمک سنسورهای مادون قرمز کار می‌کنند، به کودکان در دسترسی به آب کمک قابل توجهی خواهند کرد.

مشخص شدن سریع نشتی
شیرآلات اتوماتیک و هوشمند بهداشتی هنگام نشتی علائم اولیه‌ای را از خود بروز می‌دهند که می‌توانید به‌سرعت جلوی نشتی آن را بگیرید. شما با نصب برنامه شیرآلات هوشمند می‌توانید میزان مصرف آب را زیر نظر داشته باشید تا در صورت افزایش مصرف، از وجود نشتی آن با خبر شوید.

خرید شیرآلات هوشمند از سرام پخش
سرام پخش بازار آنلاین مصالح ساختمانی است که شما در آن با تنوع محصولی زیادی رو‌برو هستید و با کمی جستجو در آن می‌توانید زیبا‌ترین شیرآلات هوشمند ساختمان خود را انتخاب کنید. این بازار، انتخابی سریع و آسان برای خرید آنلاین لوازم بهداشتی و مصالح ساختمانی محسوب می‌شود که از امکاناتی همچون مقایسه کالاها، تعامل بین فروشنده و مشتری، پرداخت در محل و پشتیبانی دائمی نیز برخوردار است. بنابراین، به‌کمک سرام پخش دیگر نیازی نیست زحمت زیادی به خودتان بدهید تا به بازار بروید؛ چون هر موقع اراده کنید این بازار آنلاین از طریق وبسایت یا اپلیکیشن در خانه شما حاضر خواهد بود.
https://jahannews.com/vdcfj1devw6dvva.igiw.html
jahannews.com/vdcfj1devw6dvva.igiw.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *