کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در بازديد مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران از گروه سايپا عنوان شد:

همكاری خودروسازان با صنايع دفاع وابستگی به خارج را كاهش می‌دهد

21 تير 1400 ساعت 14:50

گروه خودروسازی سايپا با توقف تولید پرايد، طراحی و عرضه خودروی‌ ملی شاهين و برنامه‌ریزی برای تولید خودروهای جديد، درصدد است تا اعتماد از دست رفته در صنعت خودرو را برگرداند و نگاه مردم را نسبت به خودروهای توليد داخل تغيير دهد، اين بخشی از صحبت‌های مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران در بازديد از سايپا و دیدار با مدیران ارشد این گروه خودروسازی بود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از سايپانيوز، رستم قاسمی، پس از بازديد از مركز تحقيقات سايپا و خط تولید خودرو شاهین و نیز جلسه با مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا، روندی كه اين مجموعه در سخت ترين دوران تحريم و شيوع ويروس كرونا طی كرده است را قابل قبول توصیف کرد و افزود: اعتماد عمومی نسبت به صنعت خودرو كاهش يافته و نمی‌توان آن را نفی کرد؛ بدين جهت ضرورت دارد همه بخش های صنعت خودرو برای جلب نظر و اعتماد مردم همكاری كنند.

وی با بيان اينكه تحول و تغيير در گروه خودروسازی سايپا اتفاق افتاده است، تصريح كرد: وضعيت گروه خودروسازی سايپا اميدوار كننده است، چرا كه با برنامه‌هاي توسعه‌ای و توليد محصولات جديد، اين مجموعه در مسير جديدی قرار گرفته است.

قاسمی اظهار داشت: گروه خودروسازی سايپا آينده خوبی دارد چرا كه به زودی محصولات جديدی وارد بازار خواهد كرد.

مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: سردار شهید سليمانی همیشه می‌گفتند ما بايد تهديدها را به فرصت تبديل كنيم، امروز شاهد هستیم که مجموعه سايپا هم با بهره گيری از توان و علم مهندسان جوان ایرانی، تحريم‌ها را به فرصت تبديل كرده است.

وی تصریح کرد: تحريم كنندگان منتظر بودند كه بعد از تحريم همه جانبه صنعت خودرو، خطوط تولید شركت‌های خودروسازی متوقف و تعطيل شوند، ولی دقيقا عكس اين موضوع اتفاق افتاد و طی اين مدت ما شاهد ارتقاء کیفیت، افزایش توليد، طراحی محصولات جديد در صنعت خودرو و به ويژه گروه خودروسازی سايپا باشيم.

تغيير فكري مردم نسبت به صنعت خودرو
قاسمی تاکید کرد: با توجه به دستاوردهايی كه گروه خودروسازی سايپا داشته است، ضمن قدردانی از كارگران، مهندسان و مديران اين شركت، اين اميد را به مردم عزیز می‌دهم كه با عرضه محصولات جديد سايپا به بازار، صنعت خودرو ريل‌گذاری خود را تغيير خواهد داد.

وی با بيان اينكه گروه خودروسازی سايپا ديگر پرايدساز نيست، اظهار داشت: صنعت خودرو سال‌ها به خاطر خودروی پرايد مورد انتقاد قرار گرفت و حالا كه تولید اين خودرو متوقف و خودروی ملی شاهين به بازار عرضه شده است، می‌توان آينده بسيار بهتری را برای صنعت خودرو متصور بود.

مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: همكاری صنعت خودرو با نیروهای مسلح و صنايع دفاع به ارتقاء این صنعت كمک قابل توجهی خواهد كرد و می‌تواند ميزان وابستگی شركت های خودروسازی به خودروسازان و قطعه‌سازان خارجی را كاهش دهد.

قاسمی اظهار داشت: ۱۵ چالش اصلی در كشور شناسايی شده كه يكی از آنها صنعت خودرو است، بر اين اساس و با توجه به اثرگذار بودن خودرو در بين خانواده‌ها ضرورت دارد با هوشمندی، مشكلات رفع شود.

داخلي سازي ۴۰ قطعه در صنعت خودرو
سيد جواد سليمانی، مديرعامل گروه خودروسازی سايپا نيز درباره همكاری اين مجموعه صنعتی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و طرح‌های مشتركی كه در حال اجرا است، گفت: خوشبختانه در دو سال اخير، همكاری های خوبی با وزارت دفاع و مجموعه نیروی هوا فضای سپاه در زمينه توليد قطعات "های‌تک" صنعت خودرو آغاز شده است و در اين حوزه توانسته‌ايم به داخلی‌سازی تعداد زیادی از قطعات دست پيدا كنيم.

وي ادامه داد: يكی از موفقيت هایی كه در حوزه ياد شده و در سخت شرايط تحريمی به دست آمده، داخلی سازی ۴۰ قطعه بوده است؛ اين امر سبب شده ميزان وابستگی به واردات قطعات بيش از ۳۰ درصد كاهش پيدا كند.

مديرعامل گروه خودروسازی سايپا با بيان اينكه برای اولين بار پروژه های خاص در صنعت خودرو با برخی از زیرمجموعه‌های سپاه در حال اجراست، گفت: اميدوارم پروژه های تعريف شده به سرعت به نتيجه برسد.

وی با اشاره به حضور مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران در گروه خودروسازی سايپا، اظهارداشت: اميدوارم با حضور و حمايت‌های آقای قاسمی، پروژه های مشترک با سرعت بيشتری انجام شود و روز به روز ميزان وابستگی به شركت‌ها و قطعه سازان خارجی كاهش پيدا كند.


کد مطلب: 769585

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/769585/همكاری-خودروسازان-صنايع-دفاع-وابستگی-خارج-كاهش-می-دهد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com