کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افشای پرونده فساد کلان در شیخ نشین دبی

20 تير 1400 ساعت 18:01

منابع موثق اماراتی فاش کردند که تحقیقات فوری درباره پرونده فساد کلانی در دبی آغاز شده که کارمندان ارشد شرکت سرمایه گذاری دولتی دبی را تهدید می‌کند.


به گزارش جهان نیوز، به نقل از وبگاه امارات لیکس، منابع موثق اماراتی تاکید کردند که این تحقیقات مربوط به سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری دولتی دبی است که طی سال گذشته ضرر خالص آن 5.1 میلیارد دلار برآورد شده است.

به گفته این منابع، با وجود بازتاب‌ها و پیامدهای بحران همه گیری ویروس کرونا، اتهاماتی در زمینه فساد و اختلاس مالی به تعدادی از کارمندان ارشد از جمله کارمندان دفتر حاکم دبی، محمد بن راشد، وارد شده است.

این منابع توضیح دادند که بن راشد، جانشین حاکم امارات، «حمدان»، پسرش و ولی عهد دبی را مأمور پیگیری تحقیقات در حال انجام در این پرونده به ویژه اتهامات فساد مذکور در آن کرده است.

صندوق شرکت سرمایه گذاری دولتی دبی که یکی از ابر شرکت‌های اماراتی فعال در این کشور محسوب می‌شود و از بسیاری از شرکت‌های صنعتی و غول‌های صنعت امارات حمایت می‌کند، درآمد این شرکت در سال 2020 میلادی را 37 میلیارد دلار اعلام کرد که کاهش شدید 40 درصدی در درآمدهای این شرکت نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

این اولین ضرر شرکت سرمایه گذاری دولتی دبی است که بازوی سرمایه گذاری حکومت دبی محسوب می شود و در سال 2019 میلادی موفق شده بود، 4.9 میلیارد دلار سود کسب کند.

اگرچه این شرکت سرمایه گذاری اماراتی در ادامه گزارش، به عواملی چون پیامدهای همه گیری کرونا اشاره کرده که روی بخش‌های توریسم و گردشگری، خرید املاک، هتلداری و غیره تأثیر ویرانگری داشته اشاره و تلاش می‌کند، اینگونه روی اتهامات فساد مطرح در پرونده سرپوش بگذارد.


کد مطلب: 769515

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/769515/افشای-پرونده-فساد-کلان-شیخ-نشین-دبی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com