پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

افشاگری نمکی درباره مافیای دارو در کشور

جمعه ۱۸ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب: 769305
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از فردا با قدرت واکسیناسیون را شروع می‌کنیم.
افشاگری نمکی درباره مافیای دارو در کشور
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، سعید نمکی پیش از ظهر جمعه در سی و ششمین آئین پویش ره سلامت در ارومیه با بیان اینکه از فردا واکسیناسیون کرونا با قدرت شروع می‌شود، افزود: کجای دنیا وزیر بهداشت اقدام به واردات دارو می‌کند باید واکسن تأمین و تحویل وزارت بهداشت شود اما بنده شخصاً اقدام به واردات واکسن کرده‌ام.

وی با بیان اینکه از اردیبهشت سال گذشته دنبال واردات واکسن بودند اما دوستان و دشمنان هر دو ما را در این زمینه قال گذاشته‌اند، ادامه داد: ناجوانمردانه است بگوییم وزارت بهداشت در واردات واکسن تعلل کردند، اصلاً قرار نیست بنده واکسن بیاورم متأسفانه این حرف از سوی عده‌ای مطرح می‌شود که می‌دانند اصل ماجرا چه هست اما باز تمام تقصیرها را گردن وزارت بهداشت می اندازنند.

نمکی با اشاره به موفقیت‌های کشور در زمینه تولید واکسن داخلی نیز بیان کرد: بزرگترین موفقیت ما تولید واکسن داخلی است اما برای بنده تن به آتش نمی‌زدم امروز شاهد تولید واکسن داخلی نیز نبودیم، امروز ترکش‌هایی که به سوی بنده روانه می‌شود بخاطر تلاش‌هایم برای تولید واکسن داخلی است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در ابتدای حضورم در وزارت بهداشت جلوی مافیای بزرگ دارو ایستاده‌ام، اضافه کرد: متأسفانه عده‌ای دارویی را که ۱۰ الی ۱۵ تولید کننده داخل اقدام به تولید می‌کردند را با ۱۵ برابر قیمت واقعی وارد کشور می‌کردند جلوی این مافیا ایستادم و امروز تولید دارو در کشور ۹۲ درصد افزایش یافته است.

نمکی با اشاره به شناسایی و مهار کانون بیماری ویروس جهش یافته کرونا در برخی استان‌های کشور نیز گفت: در کنار شیوع ویروس کرونا مدتها پیش خبرهایی از ورود ویروس هندی، آفریقای جنوبی و یک مجموعه مهلکی از ویروس هندی و کالیفرنیایی در کشور داشتیم که از دو ماه پیش تمام کانون‌های پرخطر این ویروس‌ها در استان‌های کشور شناسایی و با مدیریت خوب مدافعان عرصه سلامت این کانون‌ها مهار شده‌اند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در استان‌های هرمزگان، بوشهر، آذربایجان غربی، یزد شاهد شیوع ویروس‌های جهش یافته و خطرناک هندی، آفریقای جنوبی، هندی – کالیفرنیایی بودیم افزود: با تلاش سربازان عالی رتبه نظام سلامت، استانداران، فرمانداران و مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان از دو ماه پیش این کانون‌ها شناسایی و مهار شدند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه اهل گله نیستم و ایام باقی مانده سکوت را به برخی گفتمان‌ها ترجیح می‌دهم افزود: امروز مردم خسته و پرمشکل هستند و مدیران ارشد کشور نباید با بیان برخی گفتمان‌ها این داغ‌ها را تازه کنند، باید این ایام سخت ملت را با صبوری سپری کنیم.

نمکی با بیان اینکه یک پاندمی وحشتناک را در اوج تحریم‌های بی سابقه پشت سرگذاشتیم که تمام مناسبات دنیا را تحت تأثیر قرار داد در اوج این گرفتاری با خزانه تهی و بعضاً با نامهربانی‌های خاص مدافعان سلامت توانستند پیک‌های سنگین را پشت سربگذازند، افزود: ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ با عنایت مقام معظم رهبری یک میلیارد دلار به عرصه سلامت اختصاص یافت اما تاکنون قسمت قابل توجهی از این مبلغ را نتوانسته‌ایم دریافت کنیم.

وزیر بهداشت با بیان ای تکه تا این لحظه به صورت قطره چکانی این پول به سیستم سلامت کشور تزریق شده است، عنوان کرد: روزهای سختی که ماسک و شوینده در کشور نبود اما امروز به صادرکننده این مواد، صادر کننده ونتیلاتور تبدیل شده‌ایم.

وی از نصب ۱۶۰ دستگاه سی تی اسکن، راه اندازی ۴۰۰ آزمایشگاه مولکولی و نصب ۴۹۰ اکسیژن ساز در طول یک سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: زمانی که در بیمارستان توحید سنندج اکسیژن کم بود با تانکر از اصفهان اکسیژن منتقل می‌کردیم شبانه روز شخصاً موضوع را پیگیر بودم اما رسانه‌های هماهنگ با جریانی از درون و بیرون کشور اعلام می‌کردند قوم کرد و بلوچ را در کشور به کشتن داده‌اند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هم اکنون ۴۰۰ تخت خالی در سیستان و بلوچستان داریم، گفت: امروز میزان بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان یک چهارم پیک بیماران در هرمزگان است اما سیاه نمایی‌های زیادی در خصوص این استان صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون ۶۰ درصد تخت‌های سیستان و بلوچستان خالی است، ادامه داد: با کمال وقاحت و سیاه نمایی‌های بزرگ اعلام می‌کنند قبرستانهای این استان را پرکرده اند، ما از این تنهایی‌های مدافعان سلامت در کشور گله مند و دردمندیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مردم منتهای محبت را در حق مدافعان سلامت کردند با وجود کمک‌هایی که باید می‌شد و نشد جوانمردانه مثل دفاع مقدس ایستادگی کرده‌اند، افزود:

همکارانم در سیستم سلامت کشور از بنده انتظار دارند به عنوان پرچمدار این عرصه این گلایه‌ها را مطرح کنم.

نمکی خاطرنشان کرد: بنده مسئول ورود بیماران آلوده از آن سوی مرزها به کشور نیستم، مسئول ورود بیماران آلوده‌ای که سرتا سر مرز را طی می‌کنند و وارد کشور می‌شوند مگر تیم وزارت بهداشت چقدر توان دارد ناجوانمردانه نیست سرداران این عرصه را با جو تبلیغاتی مسموم مورد هجمه قرار می‌دهند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


....