پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۵
۳

مرسدس بنز GLB؛ شاسی بلندی شیک با سبکی خاص

پنجشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب: 769250
مرسدس بنز به تازگی شاسی بلند GLB را به عنوان جدیدترین عضو از خانواده خودروهای کامپکت خود معرفی کرده است.
شاسی بلند شیک مرسدس بنز +عکس
به گزارش جهان نيوز، مرسدس بنز GLB به عنوان خودرویی شاسی بلند از کلاس GLA،  سبکی کاملاً خاص دارد و در کنار این سبک، کاربرد خوبی هم دارد. GLB مانند GLA از یک موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربوشارژ استفاده می‌کند و  هر دو نوع با چهار چرخ متحرک در دسترس هستند.

در این خودرو شاسی بلند، ردیف سوم صندلی‌ها اختیاری است (یک بخش منحصر به فرد است)، اما نمی توان انتظار داشت که افراد بزرگسال برای مدت طولانی بتوانند در آن قرار گیرند، در اصل این یک خودرو کودک پسند است. GLB از جدیدترین سیستم سرگرمی  MBUX مرسدس بنز بهره می‌برد، یک پشت آمپری دیجیتال را ارائه می‌دهد که با صفحه نمایش سرگرمی یکپارچه ارائه می‌شود.

این خودرو مانند دیگر شاسی بلندهای بنز مانند کلاس GLC و کلاس GLE لوکس نیست. با پرداخت 2 هزار دلار بیشتر می‌توان این خودرو را در نمونه ویژه تر سفارش داد که دارای صندلی‌های گرم شده و بسته Premium است که این بسته نیز دارای نظارت بر نقاط کور، آینه دید عقب، آینه‌های جانبی تاشو، ورودی بدون کلید با دکمه شروع و نمایشگر‌های دیجیتال ۱۰.۳ اینچی اطلاعات و سرگرمی است.
 

در پشت ستاره بزرگ سه پر و مشبک GLB، یک موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربوشارژ قرار دارد که ۲۲۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این موتور با یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته دو کلاچه یا  چهار چرخ متحرک جفت می‌شود. در مسیر تست، یک نمونه محرک چهار چرخ، زمان کاملاً سریع ۶.۰ ثانیه را از صفر تا 100 کیلومتر در ساعت مدیریت کرد. بسیاری GLB۲۵۰ را اسپرت نمی‌دانند، اما سواری و هندلینگ آن برای یک SUV قابل قبول و شایسته است.


کلاس GLB دارای فضای داخلی بسیار جاداری است که دارای ۲۰ فوت مکعب فضای بار در پشت صندلی‌های ردیف دوم و ۶۲ فوت مکعب با آن صندلی‌های تا خورده است که تقریباً برابر با اندازه نسل بعدی BMW X۳ است. کلاس GLB دارای سطح ابتدایی چندان مناسب نیست، اما به صورت استاندارد با صندلی‌های جلوی برقی، کنترل خودکار آب و هوای دو منطقه‌ای و فرمان شیب دار و تلسکوپی ارائه می‌شود. صندلی‌های گرم شونده و همچنین تهویه هوا هزینه اضافی دارند و ردیف سوم صندلی‌ها نیز اختیاری است.


انتظار داریم بیشتر خریداران هزینه‌ای را صرف مجهز کردن GLB۲۵۰ به ویژگی‌های لوکس معروف مانند روکش چرم و نورپردازی محیط داخلی کنند. کلاس GLB در حالی که فاقد مقدار قابل توجهی از تجهیزات استاندارد داخلی است، با ارائه اطلاعات،  سرگرمی و فناوری، برخی از آن‌ها را جبران می‌کند.
 

صفحه نمایش ۷.۰ اینچی دیجیتال اطلاعات و صفحه نمایش لمسی ۷.۰ اینچی سرگرمی هر دو به صورت استاندارد ارائه می‌شوند، اما صفحه نمایش‌های دوتایی ۱۰.۳ اینچی بخشی از بسته Premium هستند و یک صفحه نمایش جداگانه یک گزینه مستقل است. روش‌های زیادی برای اتصال تلفن به GLB وجود دارد که از جمله می‌توان به Apple CarPlay و Android Auto، چهار پورت USB-C و بلوتوث اشاره کرد. اگر می‌خواهید تلفن خود را به صورت بی سیم شارژ کنید، پد شارژ بی سیم یک گزینه ۲۰۰ دلاری است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
ماهیانه ۱۰۰۰ دلار برای ۵ سال بده و قسطی بخر!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
مثل پراید خودمونه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
جذای از موتور خوب آلمانی ها تفاوت طراحی های زیبای کره ای ها با این آلمانی ها را خودتان قضاوت کنید...ماشین های شاسی کره ای بسیار زیباترند.