سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۱

تزریق واکسن در کشور باید از تهران آغاز شود

پنجشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 769209
برنامه ریزی برای مدیریت کرونا و تامین واکسن در تهران نباید صرفا براساس جمعیت باشد.
تزریق واکسن در کشور باید از تهران آغاز شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سردار محمدحسین سپهر، جانشین وزیر بهداشت در نشستی که در ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران برگزار شد، تهران را ویترین نظام سلامت کشور و مرکز تبادلات اقتصادی، فرهنگی و دیپلماسی کشور برشمرد که علاوه بر داشتن جمعیت ۱۴ میلیونی، مرکز تردد بیش از پنج میلیون نفر از استان‌های مختلف است و با اشاره به پیچیدگی‌های شهری پایتخت، اظهار داشت: برنامه ریزی برای مدیریت کرونا و تأمین واکسن در تهران نباید صرفاً بر اساس جمعیت باشد.

وی همچنین بر تشکیل یک قرارگاه واکسن در کشور تاکید کرد و گفت: یک نهضت تزریق واکسن باید در کشور راه اندازی کنیم که اصل آن در تهران است.

سردار سپهر در ادامه بر لزوم دقت در تولید محتوای رسانه‌ای و فضای مجازی، تشکیل قرارگاه واکسن در کشور، تقویت و تشدید طرح شهید قاسم سلیمانی تاکید کرد و از حاضران خواست نیازهای خود برای بخش کرونا و غیر کرونا را بر اساس اولویت اعلام کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت نیز ضمن اعلام آمادگی جامعه پرستاری برای مشارکت در امر واکسیناسیون، به ظرفیت سازمان نظام پرستاری، دانشکده‌های پرستاری، مراکز مراقبت پرستاری در منزل و پرستاران بازنشسته از نظر نیروی انسانی و فضای فیزیکی اشاره کرد.

سیما سادات لاری معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، از تلاش‌های معاونان بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی پایتخت در امر واکسیناسیون مردم تهران تقدیر کرد و در خصوص تأمین منابع مالی و اعتبارات لازم و همچنین فرایند کدگذاری واکسیناسیون مطالبی عنوان کرد.

علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران نیز در خصوص وضعیت واکسیناسیون در پایتخت به کمبود واکسن مورد نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی پایتخت اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص پایتخت نسبت به سایر استان‌های کشور، تهران از نظر تأمین اعتبارات و واکسن باید متفاوت دیده شود و واکسن مورد نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی پایتخت تأمین شود.

وی افزود: در صورت تأمین واکسن مکفی آمادگی تسریع فرایند واکسیناسیون در تهران را داریم و می‌توانیم تیم‌ها و مراکز تجمیعی را افزایش دهیم.

تأمین واکسن مورد نیاز تهران، تأمین اعتبارات لازم، اعلام گروه‌های مختلف به صورت بازه‌های سنی دو ساله برای واکسیناسیون، روند تولید واکسن‌های داخلی برخی از موارد مطرح شده توسط زالی بود.

جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز اظهار داشت: استان تهران ویترین کشور و دارای شرایط خاصی است؛ بنابراین باید ویژه نگریسته شود و در صورت تأمین واکسن مکفی سه دانشگاه علوم پزشکی پایتخت ظرفیت و آمادگی دارند تا به بهترین نحو خدمت ارائه دهند.

در ادامه نشست معاونان بهداشتی سه دانشگاه علوم پزشکی استان تهران ضمن ارائه گزارشی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای واکسیناسیون به بیان چالش‌ها، مشکلات و کمبودهای موجود پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مگه واکسن نهضت دارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟.