پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱
رأی الیوم:

چرا سیدحسن نصرالله بزرگترین نخبه رسانه‌ای مقاومت است

چهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب: 769160
روزنامه رأی الیوم دبیرکل حزب الله لبنان را بزرگترین نخبه رسانه‌ای محور مقاومت دانست و تاکید کرد که جنگ احتمالی آینده نیازمند حفظ و ارتقاء سطح برتری رسانه‌ای مقاومت است.
چرا نصرالله بزرگترین نخبه رسانه‌ای مقاومت است
به گزارش جهان نيوز، روزنامه الکترونیکی رای الیوم در گزارش با اشاره به سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم افتتاحیه کنفرانس رسانه‌ها در ضاحیه جنوبی بیروت تاکید کرد که این موضوع که حسن نصرالله بخش قابل توجهی از سخنرانی خود را به رسانه اختصاص می‌دهد، نشانگر این مطلب است که به صورت شخصی توجه ویژه‌ای به توسعه گفتمان رسانه‌ای محور مقاومت مبتنی بر ارزش‌های موضوعی و مصداقی دارد. این نکته همچنین نشان می‌دهد که وی احتمال جنگ قریب الوقوع در منطقه در سایه آتش افروزی آمریکا و رژیم صهیونیستی و شکست اخیر آنها در نوار غزه و تزلزل مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای برجام و گسترش جنگ کشتی‌ها و افزایش دامنه حملات موشکی ضد پایگاه‌ها و نیروهای آمریکایی در عراق و منطقه دیرالزور را بعید نمی‌داند.

این اظهارات سید حسن نصرالله دور از واقعیت نبود که گفت دشمن صهیونیستی به رسانه‌های مقاومت بیش از اظهارات سردمداران اسرائیل اعتماد دارد، چرا که این رسانه‌ها بر اساس رویکرد مقاومت و شخص وی فعالیت می‌کنند و همانطور که سخنرانی‌های گاه و بیگاه نصرالله متمایز به عنصر شفافیت و صداقت است، فعالیت‌های رسانه‌ای این جریان نیز به همین صورت است. وی غالباً در سخنرانی‌های خود ارزیابی تحلیلی دقیقی را از حوادث داخلی لبنان و کشورهای عربی و حوادث بین المللی بدون هیچ ملاحظه، مبالغه و نادیده گرفتن واقعیت‌ها مطرح می‌کند تا مخاطبان وی از اقشار مختلف و تمامی سطوح علمی به اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا کنند. این موضوع باعث شده سخنرانی‌های دبیرکل حزب الله، میلیون‌ها نفر را جذب خود کند و شبکه‌های تلویزیونی برای پخش مستقیم این سخنرانی‌ها با یکدیگر مسابقه بگذارند که طبعا تحلیلگران و کارشناسان و رسانه‌های اسرائیلی نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

اعتبار رسانه‌های جدید مقاومت در ابعاد سنتی شامل تلویزیون و روزنامه‌ها و شبکه‌های رادیویی و رسانه‌های جدید الکترونیک شامل صفحات فضای مجازی و حضور مقاومت در کنار مسائل جهان عرب و اسلام و پایبندی آن به ارزش‌های ملی آنها باعث شد هیچ رسانه‌ای در خلیج‌فارس با آنها رقابت نداشته باشند، بلکه این رسانه‌ها را بر آن داشته که همواره با انتشار مسائل و آمار دروغین و وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها بنا به دستور دولت‌های مرتبط با پروژه آمریکایی و استعماری در منطقه وارد عمل شوند.

در همین رابطه بیشتر رسانه‌های خلیج فارس بزرگنمایی گسترده‌ای از انتشار ناامیدی و یاس در محافل عربی را در دستور کار خود قرار داده‌اند تا بتوانند روحیه تسلیم شدن در برابر پروژه مشترک آمریکایی و اسرائیلی را القا کرده و زمینه را برای توافق‌های عادی سازی آینده با کمک بودجه‌های هنگفت مالی فراهم کنند.

سید حسن نصرالله عامل اصلی این فعالیت‌های رسانه‌ای را در سخنان خود مورد توجه قرار داده و تاکید کرد که این رسانه‌ها به دنبال وارونه نشان دادن واقعیت‌ها و تبلیغات برای دشمن صهیونیستی در فلسطین و تشویش چهره مقاومت و به تمسخر گرفتن آن هستند. ارتش‌های الکترونیک این رسانه‌ها نیز به سایت‌های ارتباط جمعی نفوذ کرده‌اند تا بتوانند همین نقش را دنبال کنند و همین توطئه را در سطح تاثیر گذاری بیشتری دنبال کنند.

رأی الیوم در مقاله خود تاکید می‌کند که ژنرال‌های رسانه‌ها همان کسانی هستند که جنگ‌های امروز را مدیریت و فرماندهی می‌کنند و رسانه ها و تجهیزات پیشرفته را نیز در اختیار دارند که خطرات و اهمیت و تاثیرگذاری آن کمتر از هواپیماها و پهپادها و موشک‌ها و زیردریایی‌ها نیست. غرب اولین جریانی بود که این واقعیت را متوجه شده و چندین میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده و موفق شد امپراتوری هایی مثل امپراتوری جماهیر شوروی سابق را به این ترتیب تخریب و دچار تجزیه و تفکیک نماید. همین امپراتوری در حال حاضر به دنبال تخریب قدرت روز افزون چین در عرضه‌های توسعه اقتصادی و پیشرفت علمی و ایجاد زیرساخت های مدرن و گسترده نظامی بر آمده است.

این مقاله می افزاید که سخنرانی سید حسن نصرالله باید نقشه راه رسانه‌های مقاومت باشد و جدیدترین مطالعات علمی توسط نخبگان و مراکز مطالعاتی در این زمینه انجام شود و مدیرانی این عرصه را در دست بگیرند که دو فاکتور شایستگی لازم و هواداری از ارزشهای مقاومت را داشته باشند. تنها پول نمی‌تواند پیروزی رسانه‌ای و تاثیرگذاری در این عرصه را به دنبال داشته باشد، آن هم در منطقه‌ای مثل منطقه ما که جوانان زیر 30 سال حدود 60 درصد از ساکنان آن را تشکیل می دهند.

این مقاله به قطع و یقین تأکید کرد که کارآیی و نفوذ برخی رسانه‌هایی که با میلیاردها دلار پول مدیریت می‌شوند، در دوره کنونی به پایان رسیده، در حالی که رسانه‌های آزاد عضو محور مقاومت پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در این زمینه دارند. بزرگترین چالش موجود این است که چگونه باید این دستاوردها حفظ شود و از سوی دیگر دامنه توسعه این رسانه‌ها به صورت مستمر ادامه پیدا کرده و با شایسته‌سالاری از سوی نسل جوان و نخبه تقویت گردد.

رای الیوم در پایان تاکید می کند که منطقه ما در آستانه جنگ سرنوشت سازی قرار دارد که با تمامی سلاح‌ها دنبال خواهد شد و جنگ روانی و تبلیغاتی نقشی مهم و تأثیرگذار در آن خواهد داشت. لذا باید آماده‌سازی‌های لازم برای ورود به این جنگ در کنار عناصر مقاومت و موشک‌های آنها فشرده تر از قبل دنبال شود، چرا که این جنگ، جنگ نخبگان است که در تمامی عرصه‌ها دنبال خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.جهان فهميدى عبدالبارى چى ميگه ؟!داره از جنگ سرنوشت سازى كه در انتظار مونه حرف ميزنه ! پس هنوز هيچى نشده بايد دوباره كمربندها رو سفت ببنديم ؟! .