چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۲
۲
چمران:

گزینه‌های زیادی را برای شهرداری تهران بررسی نمی‌کنیم/ کسانی که در حد شهردار باشند زیاد نیستند/ قدرت رهبری و مدیریت اقتصادی و مالی قوی ملاک است

چهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 769101
ما ابتدا شاخصه‌هایی را تعیین کردیم که براساس آن دو بخش پیش می‌رود؛ بخش اولیه این است که حتما باید 5محور و موضوع را دارا باشند و بعد به 10 موضوع دیگر می‌رسد که باید براساس یک جدولی آن را پر کنند.
گزینه‌های زیادی را برای شهرداری تهران بررسی نمی‌کنیم/ کسانی که در حد شهردار باشند زیاد نیستند/ قدرت رهبری و مدیریت اقتصادی و مالی قوی ملاک است
به گزارش جهان نيوز، منتخبان ششمین دوره شورای شهر تهران کم‌کم برای انتخاب شهردار آماده می‌شوند. البته آن‌طور که اعضای جدید گفته‌اند هنوز به‌صورت مصداقی فرد خاصی به‌عنوان شهردار اعلام نشده ولی قرار شده است که منتخبان از اواخر هفته هرکدام ۴گزینه را به‌عنوان شهردار اعلام کنند و سپس منتخبان به گزینه‌ها نمره دهند. برای بررسی کم‌وکیف این موضوع به‌سراغ یکی از چهره‌های اصلی شورای شهر تهران یعنی مهدی چمران رفتیم. او در گفت‌وگو با «فرهیختگان» سازوکار انتخاب شهردار و روندی را که درحال حاضر وجود دارد، تشریح کرد.

برای انتخاب شهردار صحبتی درباره جزئیات‌، اسامی و برنامه‌ها شده است؟
ما ابتدا شاخصه‌هایی را تعیین کردیم که براساس آن دو بخش پیش می‌رود؛ بخش اولیه این است که حتما باید 5محور و موضوع را دارا باشند و بعد به 10موضوع دیگر می‌رسد که باید براساس یک جدولی آن را پر کنند. از این‌رو آن شاخصه‌ها تعیین و تصویب شد که زودتر انجام شود و کسانی که به‌عنوان شهردار پیشنهاد می‌دهند، در این جدول می‌گذارند و با این شاخصه‌ها بررسی می‌کنند.

البته اینکه نحوه بررسی چگونه باشد، بستگی به این دارد که ما چند نفر را داشته باشیم و چه تعداد افراد را بررسی کنیم؟ البته گزینه‌های زیادی را بررسی نمی‌کنیم؛ چراکه کسانی که در حد شهردار باشند زیاد نیستند.

گزینه‌ها چه کسانی هستند؟
درحال حاضر درباره مصادیق به جمع‌بندی نرسیده‌ایم و ورود نداشته‌ایم،‌ البته در این زمینه هم صحبتی نشده است.

نام پشمچی‌زاده هم برای شهرداری مطرح شده است؟
اسم هیچ کسی مطرح نشده است.

شاخصه‌های مدنظر برای انتخاب شهردار چیست؟
شاخصه‌ها به‌طور کلی انقلابی، ولایی، جهادی، متخصص، مدیر توانمند با روحیه مشورت‌طلبی و مشورت‌گیری است، طوری که از ویژگی رهبری و توانمندی مدیریتی قوی برخوردار باشند. از نظر مدیریت اقتصادی و مالی نیز چنین فردی باید بتواند توانایی اداره شهر را داشته باشد. لذا این مهم‌ترین شاخصه‌های انتخاب شهردار است که به‌صورت کلی بیان کردم.

منتخبان جدید شورا با کاندیداهای احتمالی شهرداری دیداری داشته‌اند؟
هنوز خیر. چون فعلا کسی مطرح نشده است، البته با افرادی دیدار داشتیم ولی به‌صورت رسمی برای این کار نبوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
......
United States
... هیچکس به اندازه ی شما تجربه ی این پست و مقام را ندارد.