جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

ویروس دلتا به استان بوشهر رسید؟

سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب: 769049
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به بیان توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس دلتا و واکسیناسیون این استان پرداخت.
ویروس دلتا به استان بوشهر رسید؟
به گزارش جهان نيوز، سعید کشمیری رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت استان بوشهر در زمینه شیوع ویروس کرونا گفت: بوشهر هم جزء  استان‌هایی است که شرایط حادی در زمینه شیوع کرونا دارد و از میان ۱۰ شهرستان این استان ۶ شهر در وضعیت قرمز و ۴ شهرستان باقی مانده هم در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی ضمن اشاره به اینکه روزانه با ۱۰۰ بستری جدید در سطح استان مواجه هستیم و این درحالی است که هر روز حدود ۷۰ تا ۸۰ بیمار هم از بیمارستان‌ها مرخص می‌شوند، ادامه داد: متاسفانه تعداد موارد بستری در استان بوشهر در حال افزایش است و در حال حاضر حدود ۴۰۰ بیمار در کل استان بستری هستند و از مجموع ۶۰۰ تختی که برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در نظر گرفتیم تنها ۲۰۰ تخت باقی مانده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در خصوص میزان شیوع ویروس دلتا در سطح استان اظهار کرد: تا جایی که ما بررسی کرده ایم تا کنون موردی از ابتلا به ویروس دلتا در این استان توسط آزمایشگاه مرجعی که ما نمونه بیماران را برای آن می‌فرستیم، گزارش نشده است و بیماران ما بیشتر دچار ویروس انگلیسی هستند.

کشمیری در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان بوشهر افزود:
واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال در سطح استان تقریبا به اتمام رسیده است و هم اکنون در حال تزریق واکسن به اشخاص بالای ۶۵ سال هستیم و پیش‌بینی می‌شود که واکسیناسیون آن‌ها طی ۱۰ روز آینده به پیان برسد و بتوانیم در اواخر هفته آینده تزریق واکسن کرونا را به افراد بالای ۶۰ سال  آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه تا کنون ۴۲ هزاز نفر در سطح استان بوشهر واکسینه شدند که ۲۰ هزار نفر از آن‌ها دز دوم واکسن را دریافت کرده اند، توضیح داد: نزدیک به ۳۰ هزار واکسن جدید به ما تحویل داده شده که نزدیک ۱۰ هزار دز از آن‌ها واکسن کوو ایران برکت و مابقی آن‌ها که حدود ۲۰ هزار دز واکسن است، از نوع واکسن چینی سینوفارم هستند و محموله جدیدی هم در هفته آینده برای تزریق واکسن به افراد بالای ۶۰ سال به دست ما می‌رسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در پاسخ به این سوال که آیا قطعی برق در بیمارستان‌‎ها تا کنون موجب بروز اختلال در فعالیت‌های کادر درمان در سطح استان شده است؟، عنوان کرد: خوشبخاته در رابطه با قطعی برق تا کنون گزارشی در خصوص بروز اختلال در کار بیمارستانی نداشته ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
ویروسه هندیه ولی انگلیسی حرف میزنه!!!