پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

ربیعی: سوال شما حرفه‌ای نیست!

سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب: 769028
سخنگوی دولت امروز در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم که درباره وضعیت سیستان و بلوچستان و قطعی برق و وضعیت آشفته هورالعظیم مطرح شد بود را بیانیه سیاسی خواند.
ربیعی: سوال شما حرفه‌ای نیست!
به گزارش جهان نيوز، نشست خبری علی ربیعی سخنگوی دولت مطابق هفته‌های اخیر امروز نیز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

خبرنگار خبرگزاری تسنیم سوال خود را از سخنگوی دولت که بیشتر پیگیری دغدغه‌های مردم بود اینگونه مطرح کرد:‌ «آقای دکتر ربیعی سلام وقت شما بخیر، خوشحالیم که شما را در سلامتی کامل می‌بینیم، شاید شما این گزاره‌ای که در سوال مطرح می‌شود را قبول نداشته باشید اما ممنون می‌شویم اگر اجازه دهید موضوع را تا پایان مطرح کنم.

آقای دکتر ربیعی مردم و افکار عمومی معتقد هستند که دولت در مدت زمان باقی مانده کشور را رها کرده است؛ شما وضعیت سیستان و بلوچستان رو ببینید. مردم چگونه گرفتار شدند و سلامتی‌ و بقایشان در خطر است. بعد از گذشت سه هفته تازه مسئولان وزارت بهداشت یادشان افتاده که بروند و ارزیابی کنند. وزیر بهداشت شما هم می‌گوید اینها بلواست و اوضاع در سیستان و بلوچستان خوب است. استاندار دولت هم تمام هم غمش این است که در کادر دوربین صداوسیما قرار می‌‌گیرد یا نه!؟ شما وضعیت اهواز را ببینید. هورالعظیم را ببینید. شما وضعیت بازار را ببینید آقای دکتر. دلار را ببینید.. بازار خودرو که همچنان در قیمت رکورد شکنی می‌کند! آقای ربیعی در جریان قطعی‌های مکرر برق هستید قطعا، اما وزیر نیروی دولت کجاست؟ اصلا ایران هستند؟ جدول خاموشی منتشر شده اما خلاف آن عمل کردید بنظرم این کار تمسخر همه مردم بود. آقای دکتر قطعا تحریم و کرونا در وضعیت موجود بی‌تاثیر نبوده اما سهم سو مدیریت چقدر است؟  دولت برای کنترل بازار برای یک ماه باقی‌مانده چه برنامه‌ای خواهد داشت؟»

به گزارش تسنیم علی ربیعی در پاسخ به این سوال، با بیان اینکه این سوال نبود و بیشتر بیانیه سیاسی بوده و حرفه‌ای نیست گفت: آنچه مطرح کردید، بیش از آنکه سوال از سخنگوی دولت باشد، مشابه بیانیه‌های سیاسی است، ‌برای همین به نظر می‌رسد کار رسانه‌ای را به کار جناحی تقلیل داده‌اید که این به نظرم خوب نیست و به دور از اصول حرفه‌ای است.

وی اضافه کرد: در رسانه ها و شبکه های اجتماعی خیلی حرف های دیگر هم می زنند امیدواریم انها هم ببینند. اما  همین سیستان و بلوچستانی که شما گفتید، در یک سال و نیم اخیر، 800 تخت بیمارستانی به استان اضافه شده است، ظرفیت دستگاه‌های اکسیژن‌ساز، دو و نیم برابر شده است؛ ظرفیت آی‌سی‌یو دو برابر شده و همه این زیرساخت‌ها صورت گرفته است. اما چرا وضعیت کرونایی استان اینطور شده است؟ چون اولا این نوع ویروس که کرونای دلتا نامیده شده، براساس نظر کارشناسان قدرت سرایتش 10 برابر ویروس‌های کرونای قبلی است. از طرف دیگر، اگر تست افراد مبتلا به انواع قبلی ویروس‌کرونا فقط تا یک هفته اول منفی بود، ویروس دلتا متاسفانه تا 29 روز خود را در تست نشان نمی‌دهد و همین،‌ زنجیره ابتلا را گسترده‌تر کرده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: دیروز با مسئولان سلامت و استاندار صحبت می‌کردم. از بین 100نفری که به طور غیرقانونی از مرز وارد شده و به کشور آمده‌اند،50 نفر کرونا مثبت بوده اند. مساله ناامنی ها در افغانستان و مهاجرتهای اجباری، ما را وادار به ساخت اردوگاههای کنار مرز کرده است. بنابراین همه این عوامل دست به دست هم داده تا شرایط در این استان، سخت‌تر باشد. با وجود این، اقدامات لازم انجام شده است از جمله اینکه تیم‌های واکنش سریع وزارت بهداشت آنجا مستقر شده‌اند.

نماینده وزارت بهداشت هم برای مشاوره و مدیریت بیماری در این استان مستقر شده است. از ظرفیت درمانگاه‌ها نیز برای بستری موقت استفاده می‌شود تا ورودی بیمارستان‌ها برای آن دسته از مبتلایانی که برای درمان نیاز به بستری در شرایط ویژه ندارند، کاهش یابد.

وی با بیان اینکه تستهای کرونا در یک مرحله به 1500تست افزایش یافت که از شنبه مجددا به 2500 تست روزانه افزایش یافته است. تردد بین شهری در شهرها محدود‌شده و حتی در برخی شهرها تردد درون شهری نیز ممنوع شده است.

همچنین ورود و خروج به استان در حال کنترل است، تصریح کرد: درباره هورالعظیم هم ظاهرا شما درجریان کم آبی و خشکسالی نیستید! امسال در اثر خشکسالی 25 درصد کاهش آب داریم. هورالعظیم 5 تا حوزه آبی دارد. حوزچه‌های شماره یک و 5 ‌حدود 50 درصد آب دارد. ارتفاع این دو حوزچه چون خیلی زیاد است، حتی در بهار هم به طور کامل آب‌گیری نمی‌شوند. برای جبران کمبود آب این دو حوزه، چند روزی است آب کرخه را باز کرده‌اند. سه حوزه دیگر هورالعظیم هم 80 درصد آب دارند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: اما اینکه تصاویری پخش کردند که گاومیش‌ها در هورالعظیم تلف شده‌اند، آن گاومیش‌ها مربوط به خاک عراق در هورالعظیم بود و طرف کشور همسایه هم تعهداتی دارد اما در هورالعظیم سمت ایران به خاطر خشکسالی‌، متاسفانه مقداری ماهی از بین رفت که با روانه‌شدن آب کرخه، از تداوم این فاجعه نیز جلوگیری شد. اما در خاتمه می‌خواهم به عبارت اینکه دولت را به رهاکردن امور متهم می‌کنید، اشاره کنم. این نظر دوستانی است که در این هشت سال، هر روز صفت و دروغی به شیوه غیراخلاقی علیه دولت ساخته اند و ظاهرا در ماه های آخر هم قرار است «رهاکردن» مطرح باشد! البته یک اشکالی حتما به دولت وارد است که مشکلات‌مان را نگفتیم، از چالش‌ها و تنش‌ها حرف نزدیم تا آرامش مردم مخدوش نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...