پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

واکسیناسیون مشاغل پرخطر کی آغاز می شود؟

سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 768992
رییس مرکز مدیریت شبکه بهداشت وزارت بهداشت درباره زمان اعلام گروه سنی جدید برای واکسیناسیون علیه کرونا، علت ازدحام در برخی مراکز تلقیح واکسن در تهران، ادعای فروش واکسن به تشکلهایی نظیر سازمان نظام مهندسی و ... توضیح داد.
واکسیناسیون مشاغل پرخطر کی آغاز می شود؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، دکتر جعفرصادق تبریزی درباره ادامه روند اعلام گروه سنی جدید برای تزریق واکسن کرونا، اظهار کرد: تزریق به گروه سنی جدید منوط به ورود و تامین واکسن است. هر زمان واکسن به اندازه گروه‌های سنی تامین شود و مطمئن شویم هر دو نوبت واکسن را می‌توانند تزریق کنند، اعلام خواهیم کرد تا گرفتار بی‌نظمی‌های چند هفته گذشته نشویم.

احتمال ورود محموله جدید واکسن؛ چهارشنبه
تبریزی گفت: واکسن اکنون عمدتا از خارج از کشور تامین می‌شود و در واکسن داخلی نیز هنوز بنیاد برکت به اندازه نیاز ما واکسن تولید نکرده است، ما مجبوریم تا زمانی که نسبت به رسیدن واکسن به دستمان مطمئن نباشیم، اقدام نکنیم. به احتمال زیاد روز چهارشنبه ممکن است محموله‌ای با تعداد قابل توجه واکسن به کشور برسد که اگر وارد شود ان‌شاءالله برای هفته بعد گروه سنی جدید یعنی ۶۵ تا ۶۹ سال را اعلام می‌کنیم.

واکسیناسیون ۵۰ سال به بالا برای ۴ استان به شرط تامین واکسن
تبریزی درباره واکسیناسیون گروه‌ سنی ۵۰ سال به بالا در استان‌های با درگیری بالا از جمله سیستان و بلوچستان، بیان کرد: استان‌های با ریسک بالا مشمول این تصمیم می‌شوند که شیوع بیماری از نوع واریانت دلتا را دارند. استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، بوشهر و هرمزگان مدنظر هستند که در صورت تامین واکسن برای این مناطق یک گروه سنی بیشتر اعلام می‌کنیم تا برای دریافت واکسن مراجعه کنند؛ یعنی در واقع به شرط تامین واکسن برای استان‌های ذکر شده ۲ گروه سنی اعلام می‌کنیم.

ماجرای ازدحام در مراکز تلقیح واکسن
وی درباره مشکل ازدحام در مراکز تلقیح واکسن نیز تصریح کرد: مشکل ازدحام افراد برای دریافت واکسن فقط در ۵ مرکز از ۸۰ مرکز فعال واکسیناسیون استان تهران اتفاق افتاد، یعنی ۷۵ پایگاه ما هیچ ازدحامی نداشت و برای آن ۵ مرکز هم تمهیداتی اندیشیده شد و مثلا برای پایگاه حسینیه ارشاد بلافاصله یک پایگاه دیگر روبروی آن دایر کردیم ولی باز مردم روبروی پایگاه قبلی تجمع می‌کردند. خیلی‌ها دوست داشتند نیمه خالی را ببینند ولی ما علاقه داشتیم بقیه ۷۵ پایگاه تهران و حتی مراکز سایر نقاط کشور هم مشاهده شود که مردم با نظم درحال دریافت واکسن بودند.

نوبت‌دهی الکترونیک در حال انجام است
وی تاکید کرد: نوبت‌دهی الکترونیک از طریق سامانه salamat.gov.ir در حال انجام است و چه جامانده‌ها از دریافت دُز اول واکسن و چه کسانی که باید دُز دوم را تزریق کنند نوبت‌دهی شده و فراخوان می‌شوند.

تکلیف کسانی که تمایلی به تزریق دوز دوم واکسن کرونا ندارند!
رییس شبکه بهداشت وزارت بهداشت درباره برنامه وزارت بهداشت برای افرادی که از دریافت دُز دوم واکسن کرونا امتناع می‌کنند، اظهار کرد: برنامه آموزشی و توجیهی برای این افراد داریم و امیدواریم استقبال مردم کم نشود زیرا آمار نشان می‌دهد کسانی که واکسن زدند هم کمتر مبتلا می‌شوند و هم کمتر در بیمارستان بستری می‌شوند و اجباری برای دریافت واکسن چه در دُز اول و چه در دُز دوم وجود ندارد.

فروش واکسن به سازمان نظام مهندسی!؟
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره فروش واکسن به تشکل‌هایی نظیر سازمان نظام مهندسی، با تاکید بر اینکه فروش واکسن کرونا از طریق سازمان غذا و دارو به شرکت‌ها و تشکل‌هایی نظیر سازمان نظام مهندسی و... وجود ندارد، گفت: سازمان غذا و دارو حتی یک عدد واکسن به صورت پولی به هیچ جایی نداده و نخواهد داد.

واکسیناسیون ۶.۷ درصد از جمعیت هدف کشور تا کنون/ واکسیناسیون گروه‌های شغلی پرخطر از اواسط مردادماه
وی افزود: حدود ۶ میلیون و اندی واکسن تزریق کردیم که حدود ۴ میلیون نوبت اول و حدود ۲ میلیون نوبت دوم واکسن بوده است و این در حالی است که هنوز نوبت تزریق دُز دوم برخی افراد که واکسن آسترازنیکا دریافت کردند، نرسیده است و اگر آن را حساب نکنیم در حال تکمیل تزریق دُز دوم هستیم و ۶.۷ درصد از جمعیت گروه هدف ما ( ۶۱ میلیون نفر) واکسن را دریافت کردند و با تامین واکسن، گروه سنی بعدی فراخوان می‌شوند و ان‌شاءالله از اواسط مرداد ماه واکسیناسیون گروه‌های شغلی پرخطر را آغاز می‌کنیم و با معلمین، مدیران مدارس و اساتید دانشگاه‌ها کار را آغاز خواهیم کرد و سپس به سراغ گروه‌های شغلی حساس دیگر هم می‌رویم.

تبریزی همچنین در پاسخ به سوال ایسنا، درباره بروز مشکلاتی برای مخاطبان ایسنا هنگام ثبت‌نام گروه‌های سنی اعلام شده در سامانه salamat.gov.ir و از جمله دریافت پیام‌هایی نظیر اینکه «شما قبلاً واکسن زده‌اید» و ... گفت: اگر هر فرد با کد ملی و شماره همراه خود برای اولین بار در سامانه ثبت‌نام کند و پیش‌تر ثبت‌نام نکرده باشد، امکان ندارد سایت پیغام خطا دهد. سامانه سلامت نسبت به کد ملی و تاریخ تولد وارد شده حساس است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *