کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیژن نوباوه: معطل برجام نمانیم

15 تير 1400 ساعت 10:02

هیچ فردی، حق و سهمی از دولت آینده ندارد و سهم ما فقط این است که از دولت حمایت کنیم تا بتواند موفق شود و مشکلات مردم را حل کند.


به گزارش جهان نیوز، بیژن نوباوه وطن در گفتگو با مهر با بیان اینکه هیچ فردی نباید به دنبال سهم‌خواهی از دولت آینده باشد، گفت: این کار بسیار غلط است و هر نوع سهم‌خواهی از رئیس‌جمهور منتخب برای وزارت، استانداری‌ها و معاونین سطوح گوناگون حتی اگر از سوی نماینده‌ای از مجلس باشد، از سوی قاطبه نمایندگان ملت که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب مسئولیت آنان بالاترین مسئولیت‌ها در کشور قلمداد می‌شود، مطرود و ناپذیرفتنی خواهد بود.

در رأی اعتماد اغماض نمی‌کنیم
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رانت‌خواران، فرصت‌طلبان، سودجویان و غیرانقلابیون که تلاش می‌کنند با تغییر رنگ چهره خود در دولت و مسئولیت اجرایی استان‌ها نفوذ کنند، بدانند مجلس شورای اسلامی در انتخاب وزیران و رأی اعتماد به آنان به کارآمدی، تجربه، مدیریت بالا، پاکدستی و روحیه انقلابی نگاه خواهد کرد و کوچک‌ترین اغماضی در برابر ضعف آنان نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی باید فقط به دنبال حمایت از دولت جهت رفع مشکلات کشور باشد، اظهار داشت: نمایندگی مجلس شورای اسلامی سمتی بسیار مهم است و اگر نمایندگان به وظایف نظارتی و امور نمایندگی خود اهمیت ندهند، مجلس نمی‌تواند کارهای خود را به خوبی پیش ببرد.

سهم ما حمایت از دولت آینده است
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهم خواهی از دولت امری غلط است و هیچ فردی، حق و سهمی از دولت آینده ندارد، گفت: سهم ما فقط این است که از دولت حمایت کنیم تا بتواند موفق شود و مشکلات مردم را حل کند. در واقع، کار نمایندگان مجلس، قانون‌گذاری و نظارت بر عملکرد دولت است تا دولت بتواند عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشد.

وی تاکید کرد: سهم جبهه انقلاب پیروزی نظام، رفع مشکلات مردم، امیدواری آنان به آینده‌ای روشن و روی کار آوردن جوانان مستعد و اعتماد به آنان است.

معطل برجام و تحریم‌ها نمانیم
نوباوه وطن با اشاره به اینکه نباید حل مشکلات داخلی کشور به سرنوشت برجام و تحریم‌ها گره بخورد، گفت: دولت نباید معطل این بماند که برجام به کجا می‌رسد و آیا تحریم‌ها برداشته می‌شود یا خیر. برای رفع مشکلات کشور ما باید به دنبال حمایت از تولید داخلی و رفع بیکاری باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت آینده باید با یکدیگر هماهنگ باشند، گفت: ما دیگر فرصت ناهماهنگی بین اعضای دولت را نداریم و عزم مجلس جزم است که این اتفاق بیفتد و باید حتماً تیم هماهنگی در دولت وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: ما دیگر فرصتی برای آزمون و خطا نداریم و بر این اساس، نباید چندین سال به یک وزیر فرصت داده شود و اگر وزیری نتواند کار کند و کارنامه قابل قبولی از خود ارائه دهد، باید در همان شش ماه اول فرد دیگری جایگزین وی شود.


کد مطلب: 768990

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/768990/بیژن-نوباوه-معطل-برجام-نمانیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com