جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

۳ هزار ماینر در ورامین کشف شده است

سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب: 768983
مدیراداره برق ورامین با بیان اینکه رمز ارزها هجده درصد مصرف برق را افزایش داده است، گفت: طی یکسال گذشته ۷۰ مزرعه تولید رمز ارز با ۳ هزار ماینر در ورامین کشف کرده ایم.
۳ هزار ماینر در ورامین کشف شده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، همزمان با دوشنبه های خدمت امام جمعه موقت ورامین، معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین با هماهنگی فرمانده بسیج ادارات از اداره برق ورامین بازدید کردند.

مسلم مزدرانی مدیر اداره برق ورامین در این دیدار، اظهار کرد: متاسفانه در این ایام، بعلت قطعی برق شهری بیش از حد تحت فشار هستیم.

وی گفت: در کل کشور ۳۹ شرکت توزیع برق داریم و اینها زیر نظر برق منطقه ای هستند، و جالب است بدانید استان تهران قم و البرز بیست و پنج درصد برق کشور را مصرف می کنند.

بدعهدی دیسپاچینگ ملی همه را سردرگم کرده است
مزدرانی در خصوص تناقض در جدول زمانبندی خاموشی ها که مردم را کلافه کرده است بیان کرد: شرکت توزیع برق زمانبندی به بالا دستی می‌دهد اما قطعی برق ها دست ما نیست و بدعهدی دیسپاچینگ ملی که وظیفه حفظ پایش برق ملی ما برعهده دارد، ما را هم سردرگم کرده است. بطور مثال در سطح استان تهران روزانه اعلام می گردد ۳۰۰ مگاوات خاموشی اعمال می گردد اما در عمل ۵۰۰ مگاوات صورت می گیرد که دویست مگاوات آن پیش بینی نشده است.

مدیریت اداره برق ورامین اتکا به نیروگاه های برق آبی را مرقوم به صرفه ندانست و تصریح کرد: استفاده از نیروگاه برق آبی بعلت بارش کم و استفاده از آب سدها برای شرب و کشاورزی جوابگو نیست و نیروگاه های برق آبی در اکثر مواقع سال بلا استفاده شده است، باید به سمت تولید نیروگاه های خورشیدی برای احداث برق برویم، کارشناسان، دشت ورامین را بهترین محل برای احداث و بهره برداری بهینه نیروگاه خورشیدی می دانند اما محیط زیست همکاری نمی کند در حالیکه این مورد اگر صورت بگیرد برق منطقه ما هیچ گاه قطع نمی گردد.

وی یکی از معضلات قطعی برق را استفاده از ماینرها برای تولید رمز ارزها عنوان کرد و ادامه داد: استفاده از برق بعنوان کالا در رمز ارزها هجده درصد مصرف برق را افزایش داده است و این مشکل نه تنها در ورامین بلکه در کل کشور معضل شده است، در ورامین در یکسال گذشته ۷۰ مزرعه تولید رمز ارز با ۳۰۰۰ هزار ماینر کشف کرده ایم، در حالیکه رمز ارزها را می توان به فرصت تبدیل کرد اما کارشناسی ها و مدیریت آن شتابزده بود.

وی مصرف روزانه برق کشور را حدود ۶۶ هزار مگاوات دانست و بیان کرد: تولید برق روزانه کشور پنجاه و پنج هزار مگاوات است درحالیکه تا شاخص مصرف ده هزار مگاوات کمبود داریم که قطعی برق بخاطر همین کمبود است، و اگر نذورات آسمانی به همین منوال باشد در سه چهار سال آینده که نیروگاه جدیدی احداث شود همین مشکلات را داریم.دستگاه ها و کولرهای سرمایشی غیر استاندارد از دیگر مشکلات کشور است که مصرف برق را بی دلیل افزایش داده است.

مدیراداره برق ورامین در خصوص اقدامات صورت گرفته در این شهرستان نیز اظهار داشت: در سال های گذشته، سرمایه گذاری هفتصد هزار میلیارد ریالی در ورامین انجام شده است، ظرفیت برق شهرستان در بحث توزیع بیست درصد افزایش یافت است، و مشکل ضعف ولتاژ در بخش جواد آباد با این افزایش توزیع برق رفع شده است.

مزدرانی افزود:خدمات هفده گانه ما در قسمت مشترکین بصورت غیر حضوری صورت می گیرد ، هوشمند سازی مدیریت خودروهای امدادگر ما در حال تکمیل است که قطعی و خرابی های برق بدون نیاز اعلام شهروندان به این خوردها اعلام و رسیدگی می شود.

وی در خصوص خاموشی کمربندی شمالی ورامین به پیشوا که سالها مسکوت مانده است عنوان کرد: شهرداری و اداره برق برای روشنایی کمربندی شمالی آمادگی دارند اما مسئولین شهرستان پیشوا همکاری نمی کنند.

مهندس مزدرانی در پایان با تقدیر از نیروهای اداره برق ورامین در خدمت رسانی جهادی به مردم و صنایع گفت: ۲۶۵۰ کیلومتر طول شبکه توزیع ما در شهرستان ورامین می باشد که نشان دهنده گستردگی خدمت رسانی و خدمات دهی به مشترکین است که این وظیفه مهم را ۱۵۰ نفر از همکاران ساعی و پرتلاش ما در این اداره به عهده دارند.

انتقاد امام جمعه موقت ورامین از خاموشی کمربندی شمالی
حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در این بازدید ضمن خدا قوت به مدیریت و کارکنان اداره برق ورامین بیان کرد: متاسفانه در چند روز گذشته جدول زمانبندی های اعلامی از سوی اداره برق رعایت نمی شود و مردم متضرر شده اند اول فصل گرما است و مردم مطالبه جدی دارند که پیش بینی قطعی برق با این شرایط به کسب و کار و زندگی مردم خدشه جدی وارد کرده است که لازم است مدیران بالا دستی همت و اهتمام جدی به خرج دهند.

وی با انتقاد از کسانی که باعث خاموشی کمربندی شمالی ورامین به پیشوا شده اند اظهار داشت: مردم از بازی هایی که تحت عنوان تقسیمات کشوری در ورامین و پیشوا مورد کشمکش شده است خسته اند و لازم است با بازنگری مسئولین در وزارت کشور این مشکل جدی بین این دو شهرستان حل شود تا مردم از این موضوع قدیمی متضرر نشوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ورامین در تاریخ ۱۴ تیر ،تو ان گرما چهار بار برق رفت ،نیروگاه خورشیدی چه ضرری داره که محیط زیست همکاری نمیکنه.