جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۶

بایدن: درباره چیزهای شاد حرف بزنیم، نه افغانستان!

يکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۲
کد مطلب: 768767
رئیس‌دولت آمریکا پس از بر جای گذاشت تن دست‌کم 160 هزار کشته در اثر تحمیل جنگ به مردم افغانستان می‌گوید من درباره افغانستان پاسخ نمی‌دهم، درباره چیزهای شاد حرف بزنیم!
بایدن: درباره چیزهای شاد حرف بزنیم، نه افغانستان!
به گزارش جهان نيوز، جوبایدن رئیس جمهور آمریکا در جریان یک کنفرانس خبری، پس از پاسخ به چند پرسش درباره اوضاع بحرانی افغانستان و در حالی که یک خبرنگار، پرسش دیگری درباره خروج نیروهای آمریکایی از این کشور پرسیده بود، گفت: به تعطیلات نزدیک می‌شویم. دیگر درباره افغانستان پاسخ نمی‌دهم. درباره چیزهای خوب و شاد حرف بزنیم.

به گزارش یورو نیوز، بایدن پس از پاسخ به چند پرسش درباره افغانستان زمانی که پرسش چهارم درباره همین چالش مطرح شد، حرف خبرنگار را قطع کرد و گفت: «دیگر به هیچ پرسشی درباره افغانستان پاسخ نمی‌دهم. چهارم ژوئیه (جشن استقلال ایالات متحده) است. آخر هفته و تعطیلی است و می‌خواهم جشن بگیرم. اتفاق‌های فوق‌العاده‌ای در جریان است.» بایدن از خبرنگاران خواست تا به چیزهای مثبتی نظیر رشد اقتصادی،‌اشتغال، درآمد و مهار کووید توجه کنند.

آمریکا روز جمعه پایگاه بگرام در شمال کابل را پس از بیست سال تخلیه کرد. خروج نیروهای آمریکایی و ناتو قرار است تا ۱۱ سپتامبر (بیست شهریور) امسال از افغانستان تکمیل شود. همزمان، پیشروی‌های طالبان در برخی مناطق، موجب نگرانی‌ها در این کشور شده است اخبار غیر رسمی می‌گوید در جریان بیست سال جنگ و حضور نظامی آمریکا در افغانستان، دست کم 160 هزار شهروند افغانستانی جان خود را از دست داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک در 20 سال گذشته چقدر در افغانستان هزینه کرد؟
ناتو جنایتکار شماره یک در 20 سال گذشته چقدر در افغانستان هزینه کرد؟
Iran, Islamic Republic of
آمریکا برای ظلم به یک کشور، ابتدا انگ حقوق بشری به طرف مقابل می زند
Iran, Islamic Republic of
حمله آمریکا جنایتکار شماره یک به حشدالشعبی از قبل برنامه‌ریزی شده بود
Iran, Islamic Republic of
آمریکا برای حذف طالبان وارد افغانستان شد و امروز با آنها مذاکره می کند
آمریکا، اروپا، طالبان، هر سه یک هدف را دنبال می کنند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
این مطلب را به اصلاح طلبان بگوید !!!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
جنايات امريكا در جهان بيشمار است جنگ هايي امريكا در جهان راه انداخته و بدون پيروزي با برجا گذاشتن صدها هزار كشته با خفت و سر افكندگي مجبور به ترك كشور هاي كره ويتنام و ژاپن و عراق افغانستان و ... شدند....