جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۴

نگاهی به گران‌ترین شاسی‌بلندهای دنیا در سال ۲۰۲۱

شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب: 768677
تنوع بسیار زیادی در بازار خودروهای شاسی‌بلند وجود دارد و برای هر سلیقه، نیاز و بودجه‌ای، می‌توان گزینهٔ مناسب پیدا کرد.در این مطلب قصد داریم درباره گران‌ترین شاسی‌بلندهای حال حاضر دنیا صحبت کنیم.
گران‌ترین شاسی‌بلندهای دنیا +عکس
به گزارش جهان نيوز، این روزها که شاسی‌بلندها در سراسر دنیا محبوبیتی بی‌سابقه پیدا کرده‌اند، خودروسازان جهان هم به تعداد این خودروهای بلندقامت در سبد محصولات خود افزوده و به همین دلیل تنوع بسیار زیادی در بازار شاسی‌بلندهای کل دنیا شکل گرفته است. در این بازار، از کراس‌اوورهای محرک جلوی کوچک گرفته تا اس‌یووی‌های قدرتمند چند صد هزار دلاری حضور دارند و برای هر سلیقه، نیاز و بودجه‌ای، گزینهٔ مناسب پیدا می‌شود؛ اما گران‌ترین شاسی‌بلندهای حال حاضر دنیا کدم‌اند؟ در این مطلب قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم اما پیش از آن لازم به ذکر است که در لیست زیر فقط به شاسی‌بلندهای استاندارد و کارخانه‌ای پرداخته‌ایم و مدل‌های تیونینگ شده در نظر گرفته نشده‌اند.

۱۱-آلپینا XB7
قیمت ۱۴۲,۲۹۶ دلار
۱۴۲ هزار دلار هرگز رقم کمی نیست اما ارزان‌ترین خودروی این لیست چنین قیمتی دارد! با پرداخت این مبلغ می‌توان صاحب یک آلپینا XB7 شد که جایگزینی برای ب‌ام‌و X7 M محسوب می‌شود یعنی خودرویی که ب‌ام‌و برنامه‌ای برای ساخت آن ندارد. XB7 از پیشرانهٔ آشنای ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ب‌ام‌و استفاده می‌کند که آلپینا خروجی آن‌را به ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است. به لطف این نیروی عظیم، این غول هفت‌نفرهٔ ۲.۶ تنی ظرف تنها ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.


۱۰-بایک BJ90
قیمت: ۱۴۶,۶۵۰ دلار
شاید از دیدن یک شاسی‌بلند چینی در این لیست تعجب کنید اما این خودرو در اصل نسل قبلی مرسدس بنز GLS است که لباس چینی بر تن کرده است! شرکت بایک که سرمایه‌گذاری مشترک با دایملر دارد، معماری و پلت‌فرم نسل دوم GLS را از این شرکت گرفته و BJ90 را بر اساس آن ساخته است. این خودرو با دو پیشرانهٔ V6 و V8 در چین عرضه می‌شود که دومی از نوع ۴ لیتری توئین توربو با ۴۲۲ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور است. قیمت نسخهٔ هشت سیلندر BJ90 در چین از ۱۴۶ هزار دلار آغاز می‌شود که رقم بسیار زیادی است اما باید توجه داشت که قیمت نسخهٔ پایهٔ مرسدس بنز GLS با پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر ۳۱۰ اسبی در چین از ۱۵۹ هزار دلار شروع می‌شود.


۹-مازراتی لوانته تروفئو
قیمت ۱۵۱,۴۸۵ دلار
اولین و تنها کراس‌اوور حال حاضر مازراتی یعنی لوانته در مدل‌های مختلف با پیشرانه‌های متنوعی عرضه می‌شود که پرچم‌دار یا قوی‌ترین آن‌ها مدل تروفئو است. این مدل به نیروگاه ۳.۸ لیتری V8 توئین توربوی ساخت فراری مجهز است که در اینجا ۵۹۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. لوانته تروفئو می‌تواند به حداکثر سرعت چشمگیر ۳۰۴ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و یکی از سریع‌ترین کراس‌اوورهای دنیا محسوب می‌شود. قیمت پایهٔ لوانته از ۷۶ هزار دلار آغاز می‌شود اما در نسخهٔ تروفئو به ۱۵۱ هزار دلار می‌رسد.


۸-پورشه کاین کوپه توربو S هیبریدی
قیمت ۱۶۷,۵۵۰ دلار
کاین به‌عنوان اولین کراس‌اوور پورشه، موفقیت چشمگیری برای این برند به همراه داشت. این خودرو هم‌اکنون در نسل سوم خود قرار دارد و به‌تازگی نسخهٔ کوپه هم به خانوادهٔ آن افزوده شده است. کاین خانوادهٔ بسیار متنوعی دارد و با پیشرانه‌های گوناگونی به بازار عرضه می‌شود اما گران‌ترین عضو این خانواده مدل توربو S هیبریدی کوپه با قیمت ۱۶۷ هزار دلار است. قوای محرکهٔ این نسخه از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده که مجموعاً ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند تا کاین توربو S هیبریدی را به قوی‌ترین خودروی این لیست تبدیل کند.
 

۷-مرسدس G63 AMG
قیمت ۱۵۷,۵۰۰ دلار
G کلاس قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین شاسی‌بلند مرسدس بنز محسوب می‌شود و در طول این سال‌ها به نماد ثروت و تجمل تبدیل شده است. قوی‌ترین و گران‌ترین نسخهٔ حال حاضر این خودرو مدل G63 AMG است که از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای مرسدس استفاده می‌کند. این موتور در اینجا ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل چرخ‌ها می‌دهد. G63 درعین‌حالی که شاسی‌بلند بسیار لوکس و راحتی است، از توانایی‌های آفرود فوق‌العاده‌ای هم برخوردار است.
 

۶-مرسدس-مایباخ GLS600
قیمت ۱۶۱,۵۵۰ دلار
خودروی بعدی این لیست هم یک مرسدس اما از نوع مایباخ است. این خودرو در اصل نسخه‌ای لوکس‌تر و اشرافی از مرسدس بنز GLS محسوب می‌شود که قصد دارد با رولزرویس و بنتلی رقابت کند. مایباخ GLS فعلاً فقط در یک مدل و با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به بازار عرضه می‌شود که ۵۵۸ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده می‌گذارد. قیمت مایباخ GLS600 از ۱۶۱ هزار دلار آغاز می‌شود که بیش از دو برابر از GLS پایه گران‌تر است.


۵-استون‌مارتین DBX
قیمت ۱۷۹,۹۸۶ دلار
پس‌ازاینکه شرکت‌هایی مثل بنتلی، لامبورگینی و مازراتی وارد دنیای شاسی‌بلندها شدند، استون‌مارتین هم با عرضهٔ DBX به این بخش محبوب و پرسود وارد شد. این خودرو به‌عنوان اولین شاسی‌بلند استون‌مارتین، موردتوجه خریداران قرار گرفته و با استقبال مناسبی مواجه شده است. DBX فعلاً فقط در یک نسخه با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی ساخت مرسدس عرضه می‌شود که ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در آینده اما نسخه‌های دیگری از این خودرو تولید خواهد شد که شاید هیبریدی یا کوپه باشند.


۴-رنجروور اس‌وی‌اتوبیوگرافی LWB
قیمت ۲۱۲,۳۵۰ دلار
اولین شاسی‌بلند این لیست که وارد قلمروی ۲۰۰ هزار دلار می‌شود، رنجروور اس‌وی‌اتوبیوگرافی LWB است. البته قیمت رنجروور در نسخهٔ پایه از ۹۳ هزار دلار آغاز می‌شود اما در نسخهٔ پرچم‌دار اس‌وی‌اتوبیوگرافی این رقم به بیش از دو برابر افزایش پیدا می‌کند. گران‌ترین عضو این خانواده هم نسخهٔ کشیده یا LWB اس‌وی‌اتوبیوگرافی با قیمت ۲۱۲ هزار دلار و نهایتاً راحتی و تجمل است. این نسخه به یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ با ۵۶۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور است.
 

۳-لامبورگینی اوروس
قیمت ۲۲۲,۰۰۴ دلار
برخلاف بسیاری از خودروسازانی که برای اولین بار به سراغ ساخت شاسی‌بلند می‌روند، لامبورگینی چندان با دنیای شاسی‌بلندها بیگانه نیست چراکه این شرکت در دههٔ ۸۰ میلادی هم اقدام به تولید شاسی‌بلندی به نام LM002 کرده بود. اوروس اما نقطهٔ عطفی در تاریخ این شرکت محسوب می‌شود زیرا از زمان معرفی، فروش این شرکت را بشدت افزایش داده است. این ماشین که روی پلت‌فرم مشترکی با پورشه کاین و بنتلی بنتایگا ساخته شده، درواقع یک سوپراسپرت بلندقامت محسوب می‌شود. اوروس به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و خودرو را ظرف تنها ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند.


۲-بنتلی بنتایگا اسپید
قیمت ۲۵۱,۴۲۵ دلار
بنتلی بنتایگا را می‌توان پسرعموی مجلل و اشرافی اوروس دانست. این خودرو با پیشرانه‌های مختلفی عرضه می‌شود اما قوی‌ترین و گران‌ترین عضو خانوادهٔ آن نسخهٔ اسپید با نیروگاه ۶ لیتری W12 توئین توربو است که ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هرچند بنتایگا اسپید با شتاب صفرتاصد ۳.۹ ثانیه حریف اوروس نمی‌شود اما با توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت، با اختلاف یک کیلومتر بر ساعت اوروس را مغلوب کرده و سریع‌ترین شاسی‌بلند حال حاضر دنیا محسوب می‌شود.


۱-رولزرویس کولینان
قیمت: ۳۳۵,۳۵۰ دلار
و نهایتاً به گران‌ترین شاسی‌بلند حال حاضر دنیا یعنی رولزرویس کولینان می‌رسیم. در این خودرو همه‌چیز بسیار لوکس و مجلل است تا جایی که می‌توان آن‌را یک فانتوم قدبلند دانست. صندلی‌های عقب کولینان در دو ترکیب مختلف قابل سفارش هستند که شامل نمونهٔ نیمکت مانند با ظرفیت حمل سه سرنشین و یا دو صندلی شخصی مجزا می‌شود. نیروی موردنیاز این شاسی‌بلند بریتانیایی از پیشرانهٔ ۶.۷۵ لیتری V12 توئین توربوی رولزرویس تأمین می‌گردد که ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. کولینان به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است و حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حالا کدومش رو سفارش بدیم به نظرتون؟
خودم دلم با بنتلی اما چون از ملکه انگلیس خوشم نمیاد میخوام پورشه سفارش بدم
اگر کسی میتونه راهنمایی کنه
Iran, Islamic Republic of
قصدت زجر کش کردن مردمه؟
Iran, Islamic Republic of
همشو بگير
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
پرايد شاسي بلند جاش خاليه تو اين ليست