جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پخش قرآن از فضا با فناوری ماهواره‌ای

شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 768657
یک شرکت در قزاقستان با استفاده از ماهواره، قرآن و تعالیم اسلام را از فضا با فن آوری گسترده‌تر و سریع‌تر از اینترنت برای همه مردم جهان پخش می‌کند.
پخش قرآن از فضا با فناوری ماهواره‌ای
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، پروژه اجتماعی «Divine» از فناوری‌های فضایی استفاده می‌کند تا خدمات رایگان پخش قرآن ارائه دهد. 

یک شرکت در قزاقستان با استفاده از ماهواره، قرآن و تعالیم اسلام را از فضا با فناوری گسترده‌تر و سریع‌تر از اینترنت برای همه مردم جهان پخش می‌کند.

با بهره گیری از مشاغل فضایی اوراسیا و بخشی از بنیاد خیریه جهانی -  «I AM PART OF» (من بخشی از آن هستم)، فایل‌های چندرسانه‌ای قرآن از فضا پخش می‌شود و از هرجای دنیا قابل دسترسی است.

«I AM PART OF»، یک بنیاد خیریه جهانی است که توسط کارآفرین شوکرات ابراهیموف تأسیس شد، امروز برنامه «Divine» را اعلام کرد که یک پروژه اجتماعی از فناوری‌های فضایی برای پخش صوتی قرآن، از جمله مجموعه احادیث صحیح البخاری معتبر از فضا به مسلمانان و هر کسی را که به دنبال درک متن مقدس اسلام در سراسر جهان است، راه اندازی کرده است.

فایل‌های صوتی و چندرسانه‌ای برای «Divine» در محموله‌ای ارائه شده است که توسط «SpaceChain» روی ماهواره «YAM-۲» نصب شده و در حال رفتن به فضا با موشک «SpaceX Falcon ۹» است. این مأموریت توسط «Loft Orbital» انجام شده است.
 

طرح «Divine» برای از بین بردن باورهای غلط و کلیشه‌های آموزه‌های قرآن و ارائه درک بهتر از آنچه قرآن برای جوامع جوان و جدید مسلمان و جهان دارد، آغاز شد.
با میزبانی اطلاعات سِروِرهای زمینی در فضا به دلیل مساحت گسترده‌ای که ماهواره در اختیار شما قرار می‌دهد، «Divine» قادر است آموزه‌های قرآن را برای مخاطبان گسترده تری بفرستد.

با فعال شدن موفقیت آمیز در مدار در نوامبر ۲۰۲۱، فایل‌های قرآنی ذخیره شده در محموله از فضا به چندین پلتفرم ساخته شده برای پروژه «Divine»  منتقل می‌شوند.

آنها شامل سایت رسمی «Divine»  هستند و همچنین برنامه «Divine Live» که اکنون برای بارگیری از فروشگاه «Apple App Store» (اپل اَپ استور) و فروشگاه «Google Play» (گوگل پلِی) در دسترس است.

کاربران می‌توانند به متون مقدس اسلامی و همچنین توضیحات صوتی و متنی کامل و توضیحات معنی تعالیم به زبانهای مختلف دسترسی داشته باشند. کاربران از طریق پلتفرم‌های «Divine»، می‌توانند موقعیت ماهواره‌ای را که فایل‌های چندرسانه‌ای قرآن را حمل می‌کند، مشاهده کرده و جزئیات انتقال مانند اطلاعات مداری ماهواره حمل کننده محموله را دریافت کنند.

همچنین برنامه‌هایی برای انتقال فایل‌های چندرسانه‌ای قرآن از فضا به گیرنده‌های صوتی نصب شده در ایستگاه‌های زمینی مشخص شده در مناطق روستایی در سراسر جهان که دسترسی به اینترنت محدود است، در حال انجام است.

شوکرات ابراهیموف کارآفرین قزاقستانی، مدیر پروژه «I AM PART OF» و بنیانگذار «Divine» گفت: هدف نهایی ما ارائه اطلاعات قابل اعتماد و قابل دسترسی در مورد اسلام در سراسر جهان برای علاقه‌مندانی است که مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد قرآن و ارکان دین هستند. با استفاده از پیشرفته ترین فناوری‌های فضایی، ما در حال حذف محدودیت‌های زیرساخت‌های زمینی برای دسترسی به جامعه جهانی گسترده‌تر هستیم. «Divine» با آوردن فناوری فراتر از اینترنت، مرز جدیدی از دسترسی را ایجاد می‌کند تا همه بتوانند به طور همزمان به تعالیم اسلام از یک منبع واحد دسترسی داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *