پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

چند توصیه برای داوطلبان کنکور مبتلا به کرونا

پنجشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 768515
یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی به بیان چند توصیه اساسی برای داوطلبان کنکور مبتلا به کرونا پراخت.
چند توصیه برای داوطلبان کنکور مبتلا به کرونا
به گزارش جهان نيوز، علیرضا ناطقیان فوق تخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با میزان در پاسخ به این سوال که برای آن دسته از داوطلبان کنکور که به بیماری کرونا مبتلا هستند، چه توصیه‌هایی دارید؟، گفت: بهتر است این داوطلبان از دارو‌های بنزودیازپین و به طور کلی از دارو‌های گروه دیازپام استفاده نکنند و اگر مشکل خواب دارند، با نظر پزشک معالج قرص ملاتونین را مصرف نمایند تا بتوانند خوابی راحت داشته باشند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی ضمن اشاره به اینکه توصیه می‌شود داوطلبان کنکور مبتلا به کرونا از مواد غذایی حاوی پروتئین و مایعات فراوان استفاده کنند، افزود: بهتر است این بیماران قبل از کنکور استراحت کافی داشته باشند و برای افزایش تمرکز از دارو‌های خواب‌آور استفاده نکنند.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا دارو‌هایی که برای بیماران تجویز می‌شود، روی مغز تاثیر گذار است؟، اظهار کرد: خیر، این دارو‌ها روی عملکرد مغز تاثیرگذار نیستند و مشکلی را برای داوطلب به وجود نمی‌آورند.

لازم به ذکر است که آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ از روز چهارشنبه ۹ تیرماه آغاز شده است و تا شنبه ۱۲ تیرماه ادامه خواهد داشت و براساس خوداظهاری داوطلبان آزمون سراسری در سایت سازمان سنجش تعداد ۱۲۸ داوطلب مبتلا به بیماری کرونا آزمون خواهند داد. محل آزمون این داوطلبان در بیمارستان‌های تعیین شده توسط وزارت بهداشت برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *