کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بلینکن:

آمریکا و اسرائیل درباره ایران یک هدف دارند

8 تير 1400 ساعت 8:16

وزیر خارجه آمریکا در دیدار وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: واشنگتن و تل‌آویو، اختلافی درباره ایران ندارند و اگر اختلافی باشد، در روش‌ها است، نه در اهداف.


به گزارش جهان نیوز به نقل از کیهان، «یائیر لاپید»، وزیر دفاع (جنگ) اسرائیل در رم پایتخت ایتالیا و در گفت‌وگو با آنتونی بلینکن، نگرانی‌های تل‌آویو درباره مذاکرات هسته‌‌ای را به اطلاع او رساند و گفت: اسرائیل در این زمینه همکاری‌های بیشتری با آمریکا خواهد کرد.

لاپید افزود که باور دارد راه‌حل درست برای حل و فصل این اختلافات [میان آمریکا و اسرائیل] گفت‌وگوهای مستقیم و حرفه‌ای است و نه نشست‌های خبری.

او با‌ اشاره به رابطه نزدیک «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق و حزب‌ جمهوری‌خواه در آمریکا افزود که اسرائیل در سال‌های گذشته مرتکب اشتباهاتی شد و حالا ما با هم این اشتباهات را تصحیح می‌کنیم.

آنتونی بلینکن در این دیدار گفت: آمریکا و اسرائیل درباره ایران تنها در زمینه روش با هم اختلاف دارند و نه درباره هدف. آمریکا بر مبنای یک شراکت پایدار با اسرائیل همکاری می‌کند.

بلینکن همچنین گفت: آمریکا از توافقات صورت گرفته میان اسرائیل و کشورهای عربی حمایت می‌کند. دیدار دیروز بلینکن و یائیر لاپید، اولین ارتباط رسمی ‌دولت آمریکا با دولت (رژیم) جدید اسرائیل است.

«رابرت مالی» نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران هم اخیرا در مصاحبه‌ای تأکید کرد واشنگتن تمامی تحریم‌های اعمال شده در دوره «دونالد ‌ترامپ» را لغو نخواهدکرد.

مالی به «اِن‌پی‌آر» گفت: «در حال رایزنی با اسرائیل درخصوص مذاکرات هسته‌ای هستیم، چراکه هدف ما مشترک است».

او افزود که از طریق ایجاد محدودیت بر سطح غنی‌سازی، تعداد سانتریفیوژها و مقدار اورانیوم غنی‌شده‌ای که ایران می‌تواند داشته باشد، به علاوه ایجاد امکان نظارت مداوم و فراگیر روی فعالیت‌های هسته‌ای ایران برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قصد دارد جلوی دستیابی ایران به بمب اتم را بگیرد.


کد مطلب: 768281

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/768281/آمریکا-اسرائیل-درباره-ایران-یک-هدف

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com