جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۳۲
همتی:

جفایی که دولت در حقم کرد از یادم نمی‌رود/ برای آقای رئیسی آرزوی موفقیت دارم/ من به حاشیه نخواهم رفت و حضور فعال خواهم داشت

دوشنبه ۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۳
کد مطلب: 768258
حتی یک نفر از دولتی‌ها به حمایت از من برنخاست، درحالیکه من چوب آن‌ها را خوردم، انتظار داشتم که بزرگان در این باره تصمیم بگیرند، اینکه فقط اطلاعیه بدهند و غیر مستقیم حرف بزنند، طوری که یک نفر شاید فکر کند از همتی حمایت کرده باشند، اینکه کاری نداشت و همه میتوانستند چنین اطلاعیه‌ای بدهند.
جفایی که دولت در حقم کرد از یادم نمی‌رود/ برای آقای رئیسی آرزوی موفقیت دارم/ من به حاشیه نخواهم رفت و حضور فعال خواهم داشت
به گزارش جهان نيوز، عبدالناصر همتی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و رئیس سابق بانک مرکزی در نشستی برای تقدیر از اعضای ستاد انتخاباتی اش به بیان ناگفته‌هایی از رقابت‌های انتخاباتی و نامزدی اش پرداخت که انتخاب بخش هایی از این نشست را منتشر کرده است.

 اهم اظهارات همتی در نشست تقدیر از اعضای ستاد انتخاباتی اش، در زیر می‌آید:

**من سه موضوع را هرگز یادم نمی‌رود، یکی محبتی که جوانان، زنان و عزیزان دیگر در نقاط مختالف کشور به من کردند؛ بدون امکانات لازم فیزیکی و مالی، این کمپین را راه اندازی کردند و مدیون زحمات این عزیزان هستم.

**دوم، جفایی که دولت در حق من کرد که هیچوقت یادم نمی‌رود. حتی یک نفر از آن‌ها به حمایت از من برنخواستند، درحالیکه من چوب آنهارا در انتخابات خوردم، مشکلات اقتصادی‌ای که ناشی از عملکرد برخی دوستان بود و من تلاش کرده بودم بخشی از مشکلات را در بانک مرکزی رفع کنم. من در واقع قربانی عملکرد ضعیف برخی دیگر شدم، در مناظرات البته با قدرت از آن‌ها دفاع کردم، چون وظیفه خود می‌دانستم و دو سال و نیم در این دولت کار کرده بودم.

*وقتی رئیس قوه قضائیه هنوز هم دارد کار‌های خود را انجام می‌دهد و در مورد قوه تصمیم می‌گیرد، من را یک ماه پیش، از مسئولیتم عزل کردند، به خاطر آنکه براساس نظر آن‌ها تصمیم نگرفته بودم. هیچ وقت یادم نمی‌آید دولتی بخواهد با یک عضوش که انقدر خدمت کرده اینطور رفتار کند. یکی از بزرگان به من گفت دولت باید خیلی قدر شما را بابت اقداماتت بداند مخصوصا از زمانیکه آن نوسانات و التهابات در بازار ایجاد شده بود. البته من به خاطر کشور و خواست بزرگان و اقای رئیس جمهور، مسئولیت بانک مرکزی را پذیرفتم و به وظیفه‌ی ملی خودم عمل کردم. افتخار هم میکنم که به کشورم خدمت کنم، ولی انتظار جفا را نداشتم

**سوم، بزرگان اصلاح طلب. من در اخرین صحبت هایم در کلاب هاوس گفتم؛ من و خانواده ام به همراه مجموعه‌ای از جوانان ورود کردیم و احساس تنهایی نکردم. اما انتظار داشتم که بزرگان در این باره تصمیم بگیرند، اینکه فقط اطلاعیه بدهند و غیر مستقیم حرف بزنند، طوری که یک نفر شاید فکر کند از همتی حمایت کرده باشند، اینکه کاری نداشت و همه میتوانستند چنین اطلاعیه‌ای بدهند.

**من خودم گله‌مند نیستم، درحالیکه من تنها به صحنه آمده بودم، متاسفانه امروز فردا کردند و چانه زدند که ببینیم فردا پس فردا چه می‌شود، که درنهایت هم اتفاقی نیافتاد. من گله‌ای ندارم، ولی تاریخ و کشور در آینده درمورد این موضع گیری‌ها قضاوت خواهد کرد. البته از آن دسته احزاب و بزرگانی که از من حمایت کردند و من مدیون ان‌ها هستم صمیمانه تشکر می‌کنم، ولی درخصوص برخی جریانات سیاسی و بزرگان در صحنه من گفتم شرط بندی روی اسب برنده که هنر نیست.

**برای آقای رئیسی آرزوی موفقیت دارم، چون برای ما ایران مهم است، بچه‌ها و خانواده‌های ما اینجا میخواهند زندگی کنند. شرایط اقتصادی ما طوری است که در ده سال اخیر، رشد سرمایه گذرای منفی بوده است. هیچ جای دنیا اینطوری نیست. باید حداقل هشتاد درصد در یک دهه، جی دی پی و ثروت مان افزایش پیدا می‌کرد، اما نشده.

**دائم میگویند چرا کاندیدا شدی؟ مگر بقیه کی هستند؟ بعضی دوستان اصلاح طلب فکر می‌کنند ما شهروند درجه دو هستیم، و ان‌ها درجه یک. دائم می‌گفتند چرا برخی رد شده اند، من متاسفم در این باره، ولی دلیلی نمی‌شود بگوییم بنده کمتر از ان‌ها هستم. چرا فکر می‌کنید من درجه دوم هستم؟ من چهل سال است که مدیرارشد کشورم. حالا ما که امدیم باید به هزار نفر جواب پس می‌دادیم؟ من ایده و برنامه برای اداره کشور داشتم، چرا از من انتقاد می‌کنید؟ من که عملکرد و قدرت تصمیم گیری همه را دیده ام و همه تان رو می‌شناسم، چرا فکر میکنید کاندیداتوری فقط حق عده‌ای خاص است و بقیه چنین حقی ندارند؟ البته همه آن‌ها برای من محترمند؛ و به آن‌ها ارادت دارم

**همه در کشور سهم داریم، اینطور نیست که ایران برای یک عده خاص باشد. نظر رهبری انقلاب هم همین است که باید کشور را همه باهم اداره کنیم. کشور را یک گروه خاص فقط نمیتواند اداره کند. همه در حد و سطح خودشان ایثار کرده اند.

**ما خارج از جمهوری اسلامی نیستیم، ما در درون جمهوری اسلامی هستیم و اصلاحات لازم را در درون نظام انجام می‌دهیم تا مردم به ارامش و رفاه برسند.. خکومت‌ها باید رفاه، آرامش و زندگی مردم را تامین کنند، ما محکم ایستادیم و نقادی میکنیم و ان شالله شرایط کشور و تعامل با دنیا بهتر شود.

**آقای رئیسی گفته اند میخواهند سرمایه اجتماعی را تقویت کنند، من این موضوع را در مناظره تاکید کردم. اگر ایشان واقعا این کار را بکند، ما از ایشان از این بابت برای افزایش مشارکت و اعتماد بین مردم و حکومت حمایت میکنیم. من به حاشیه نخواهم رفت و حضور فعال خواهم داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خود شما گفنید بزنید زیر میز اصلاح طلبان هم کلا دو میلیون طرفدار داشت دیگه خود شما هم کم تقصیر نداشتی چرا دلار را گران کردی از پارسال همه ارزاق ده برابر شده
مبخواستی شصت میلیون رای بیاورید ؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
جناب همتی شما باید به آخرتت باشی.. چون اونجا رو خیلی خرابتر کردی
United Arab Emirates
این شخص در مناظرات خیلی سنگ دولتو به سینه‌اش میزد....
فهیم
Iran, Islamic Republic of
.......
اقتصاددان
Iran, Islamic Republic of
در حق سرمایه گذاران بورس خیلی جفا شد.
عدالت
Iran, Islamic Republic of
پدرم همیشه ما را نصیحت می کرد هیچ وقت طرف ظالم را نگیر زیرا به ظلم همان ظالم گرفتار می شوی
Iran, Islamic Republic of
وقتی میگی تا تحریم هست هیچ کار نمیشه کرد میخوای رای هم بیاری؟
Iran, Islamic Republic of
هیچ طرح و راهکار و برنامه ای نداشت .
Iran, Islamic Republic of
گویا ذهنت هنوز از انتخابات عبور نکرده . هم دولت و هم اصلاح طلبان زورشونو زدن ولی متاسفانه انقد عمق فاجعه مدیریتی همتون زیاد بود که مردم اصلا نپسندیدن گروه شما رو و حتی ۱۰ درصد هم به شما رغبتی نداشتن
Iran, Islamic Republic of
جناب همتی از سویی می فرمایید قربانی عملکرد ضعیف دولت شدم از سوی دیگر میگید در مناظرات با قدرت از آن ها دفاع کردم چون دو سال مدیر آنها بودم. خوب برادر من چنین موضعی که در آن خشنودی خدا و خلق خدا مد نظر نباشد و به حق نباشد نتیجه اش همین است دیگر.
Iran, Islamic Republic of
از این به بعد ذکر مصیبت همتی هم بخونیم خیلی بهش ظلم شد دل سنگ به گریه افتاد
حسین
Iran, Islamic Republic of
اخر و عاقبت برای بنده خدا نه خود خدا کار کردن همینه....
Iran, Islamic Republic of
جناب همتی برتری وزنی مطرح نیست برتری افراد به توانایی مدیریتی و داشتن برنامه است حضرتعالی کدام برنامه مدون و کدام مدیریت برتر را داشتید.
حمید
Iran, Islamic Republic of
برادرجان از هول حلیم افتادی در دیگ. متاسفم که با طناب پوسیده اصلاح طلبان به چاه رفتی و حالا هم همه یادشون رفته که همتی کی بود؟
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
ملت ایران هم جفای دولت وجفای اقای همتی رافراموش نخواهند کرد
Denmark
...
Iran, Islamic Republic of
اول جفا کننده به خودت، خود شما بودید چون از خشم متراکم مردم از عملکرد دولت متبوع خودت بی خبر بودی و همه آن اشتباهات را به دوش خودت حمل کردی و پا به میدان انتخابات گذاشتی، کسی را ملامت نکنید.
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای همتی اقتصاد دان روزی که رئیس بانک مرکزی شدین دلار چند بود روزی که رفتین چند بود؟؟؟؟؟؟؟
سر نخ اقتصاد 3 سال دست تو بود که شد بدترین سالهای اقتصاد کشور وسیاه ترین رزوهای مردم
Iran, Islamic Republic of
خيلي دير فهميدي جناب
زماني كه كارمند اين آقايان بودي بايد مي فهميدي نه الان كه ديگه دير شده
Iran, Islamic Republic of
دیگه چجوری ازت حمایت کنند.
خاتمی تون که دست نوشته دادوگفت من به همتی رای میدم...
دیگه رای جریانتون همینه
Iran, Islamic Republic of
جناب عبدالناصر همتی دیگه وقت استراحت است
.
مهدی
وقتی تو راس بودی چه گلی به سر مردم زدی که حالا میخوای فعال باشی؟ فعال باش ...!!!!
bina
Iran, Islamic Republic of
خوش اومدی. برو استراحت کن بلکه مردم طعم خدمتگذاری را از دولت جدید بچشند.
Iran, Islamic Republic of
فرمودید به حاشیه نخواهم رفت ولی با مدیریتی که در اقتصاد مملکت اعمال کردید خود به خود به حاشیه می‌روید .
Iran, Islamic Republic of
شانس آوردی از دولت علنا حمایتت نکردن وگرنه همون آرائی که یه مشت خوش خیال ساده لوح بهت دادن، نمیگرفتی !!!.
سالار
Iran, Islamic Republic of
زیادی هم جوگیر نشوید!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
یکی حواسش نبود افتاد تو جوب آب؛ تا خونه غلت می زد و از خودش صدای قوطی حلبی در می آورد.
مدیونید اگه فکر کنید به این آقا ربطی داشت!
سمندر
Iran, Islamic Republic of
آقای همتی گرامی
از همان ابتدا واضح بود که “به گندم ری “ نخواهی رسید..،،
واضح بود که شما برای خوشایند یک تفکری داریید شعارهای کهنه و دست دوم میدهید و عاقبت چنین کسی ازینجا ماندن و از آنجا راندن است.
ببینید این دولت چطور به دوستان خودش هم پشت پا میزند..،مردم حق داشتند نخواهند اصلاح طلبان سر کار باشند و شما هم که نماد همانهایید
Iran, Islamic Republic of
جناب همتی :
دست بالای دست بسیار است!!
Iran, Islamic Republic of
چوب هنجارشکنی ات در مناظرات رو بیشتر خوردی.
Iran, Islamic Republic of
تو زمین حریف بازی کردی
ابهری
Iran, Islamic Republic of
نمی خواهیم جناب همتی همان کنار باشید چون در وسط میدان اقتصادی که بودید پدرمان را در آوردید چرا غریبانه صحبت می کنید .