پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

نمکی: به واکسن‌سازان مطرح جهان پیوستیم

دوشنبه ۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 768225
آمریکایی‌ها که می‌گفتند "ما در زمینه تحریم دارو مشکلی با ایران نداریم" تشت رسوایی‌شان از بام افتاد و دم خروس بیرون زد. امروز خوشبختانه مفتخریم که به جرگه واکسن‌سازان معروف و مطرح دنیا پیوستیم.
نمکی: به واکسن‌سازان مطرح جهان پیوستیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سعید نمکی در سی و سومین آیین پویش ره سلامت در قالب توزیع کاروان‎های خانه بهداشت عشایری در اظهار داشت: امام راحل درس کمک به مستضعفان را به ما آموخت؛ درود می‌فرستم به روح شهدای هفتم تیر و شهید بهشتی که در نزدیکی مرقد امام بزرگوار آرمیده‌اند.

وی افزود: کوچ‌نشینی فقط یک حرفه نیست؛ بلکه یک فرهنگ اصیل و ناب با قدمتی هزار ساله است که اگر آن را از صفحه تاریخ مملکت حذف کنیم تکه‌های مهمی از پازل تاریخ حذف می‌شود. کوچ‌نشینان صداقت و پاکیزگی آیینه وار دارند.

نمکی تصریح کرد: 17 هزار و 500 خانه بهداشت در دورترین نقاط و روستاها داریم و جمعیت روستانشینی که بهورز نداشته باشد را نداریم؛ مراکز بهداشت از دستاوردهای پس از انقلاب هستند و در کاهش مرگ و میر کودکان و زنان و امروز در مدیریت کرونا، مراکز بهداشت و درمانی و خانه‌های بهداشت بزرگترین دروازه‌بانان گرفتاری ما در این سیل عظیم بیماری بوده‌اند و اگر نبودند ما هرگز با تخت‌های موجود، پاسخگوی هجمه ویرانگر این ویروس نبودیم. آنچه ذهن مرا مشغول می‌کرد دو جا بود؛ یکی حاشیه شهرها که در آن پایگاه بهداشتی را در نظر گرفته‌ایم و دوم، جمعیت کوچ‌نشین که از ییلاق به قشلاق در سفرند.

وی با بیان اینکه ما امسال به لطف خداوند برای اولین بار در تاریخ این سرزمین 14 هزار تخت بیمارستانی تحویل می‌دهیم؛ خاطرنشان کرد: سال گذشته 2000 تخت آی سی یو اضافه کردیم و تخت‌های آی سی یو را دو برابر کردیم و بنابراین بیمار مبتلا به کرونا و غیرکوویدی بیرون از بیمارستان‌ها سرگردان نداشتیم که اگر چنین می‌شد؛ آنها که با کوچکترین نقصان‌های ما انگشت می‌گذارند آن را بزرگ می‌کردند؛ دیدید که دو سه روز به دنبال هجمه سازمان نیافته واکسیناسیون در نوبت دوم، در فضای مجازی چگونه مشکل واکسیناسیون دوز دوم را منعکس کردند البته ما همواره اگر کاستی داشته باشیم از مردم عذرخواهیم.

نمکی گفت: ابتکار زیبایی که در زمینه مراکز بهداشتی به خرج داده شد، انتخاب بهورزی از جنس مردم منطقه، با زبان گفتمان مشترک و با شرایط زیستی مشترک بود که باعث شد در مراقبت از زنان باردار، کودکان، واکسیناسیون و نگهداری از سالمندان ایل، اقدامات خوبی انجام شود.

وزیر بهداشت تأکیدکرد: از سال گذشته در حال راه اندازی حدود 400 خانه بهداشت عشایری هستیم و ان شالله 600 مورد را تجهیز می‌کنیم.

وی درباره واکسن کرونا نیز تصریح کرد: من برای گرفتن واکسن به بیرون از این مرزها خواهش و تمنا کردم که زودتر واکسن را وارد و به مردم تزریق کنند. آمریکایی‌ها که می‌گفتند ما در زمینه صادر کردن دارو مشکلی با ایران نداریم تشت رسوایی‌شان از بوم افتاد و آقای بایدن چندی پیش گفت که ما اجازه می‌دهیم به ایران واکسن داده شود و آن دم خروسی که بیرون بود و ما می‌دیدیم ولی نمی‌خواستیم به مردم منتقل کنیم که دچار نگرانی شوند، بیرون زد.

وی خاطرنشان کرد: امروز خوشبختانه مفتخریم که به جرگه واکسن سازان معروف دنیا پیوستیم و هفته گذشته واکسن اسپوتنیک ایرانی و فاز اول واکسن نورا را داشتیم. برای نیازمندترین مردم این سرزمین حکومت‌هایی ماندگار می‌شوند که به ضعفا توجه کنند و توسعه مملکت باید در جهت فقرزدایی باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رر
Iran, Islamic Republic of
كم از خودت تبليغ كن!!؟
آقای نمکی بزرگوار در قبال تک تک هموطنانی که فوت کرده اند وخانواده هایی که عزادار شده اند در فردای قیامت باید جوابگو باشید.