کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عراقچی: تصمیم ایران به حفظ برجام منجر شده

7 تير 1400 ساعت 2:09

مذاکره‌ کننده ارشد کشورمان در وین گفت: زمانی که ایالات متحده آمریکا از برجام خارج شد و ایران تصمیم گرفت در برجام بماند، تصمیم بزرگ و سخت ایران بود که منجر به حفظ برجام تا الآن شده است.


به گزارش جهان نیوز، به نقل از خانه ملت، سیدعباس عراقچی مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در وین در گفت‌وگویی با اشاره به نشست امروزش با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: فرصت مجددی پیدا شد تا در کمیسیون امنیت ملی حضور یافته و درباره آخرین وضعیت مذاکرات وین، مباحث مطرح در تهران، نظرات و پیشنهادات با نمایندگان کمیسیون صحبت کنم.

وی ادامه داد: تعامل بسیار خوبی امروز صورت گرفت، البته این مراودات از قبل هم وجود داشت و با نمایندگان تبادل نظر داشتیم. امروز هم برخی از نمایندگان پیشنهادات خوبی مطرح کردند، بعضاً سوالاتی داشتند که پاسخ داده شد، این جلسات به پدید آمدن تفاهم و اجماع ملی کمک می‌کند.

عراقچی در ادامه پیرامون نتایج مذاکرات وین، اظهار کرد: تاکنون ۶ دور مذاکرات با ۱+۴ انجام گرفته است و تقریباً به مراحل پایانی نزدیک شدیم، یک سری مسائل باقی مانده که مذاکره درباره آنها به اندازه کافی صورت گرفته است و زمان تصمیم‌گیری کشورها فرا رسیده است.

معاون وزیر امورخارجه کشورمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران قبلاً تصمیمات سخت خود را گرفته است؛ زمانی که ایالات متحده آمریکا از برجام خارج شد و ایران تصمیم گرفت در برجام بماند، تصمیم بزرگ و سخت ایران بود که منجر به حفظ برجام تا الآن شده است. در حال حاضر نوبت طرف‌های مقابل است و با توجه به مذاکراتی که داشتیم باید تصمیم بگیرند و در مورد احیا مجدد برجام به جمع‌بندی برسند تا توافق حاصل شود.

مذاکرهکننده ارشد کشورمان در وین در پایان تاکید کرد: زمان تصمیم‌گیری برای همه طرف‌های برجام است و کشورهای مقابل باید تصمیمات سخت خود را بگیرند.


کد مطلب: 768147

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/768147/عراقچی-تصمیم-ایران-حفظ-برجام-منجر-شده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com