جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲

واردات آب‌معدنی لاکچری از سوئد، نروژ، فنلاند و فرانسه!

يکشنبه ۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب: 768129
دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با بیان اینکه آب‌معدنی لوکس از کشور‌های سوئد، نروژ فنلاند و فرانسه به‌صورت قاچاق وارد ایران می‌شود، گفت: هزار و ۵۰۰ نوع کالا ازجمله تنقلات، نوشیدنی، رانی و شکلات وارد‌ می‌شوند.
واردات آب‌ معدنی لاکچری از نروژ، فنلاند و فرانسه!
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران درباره واردات قاچاق آب معدنی لوکس به کشور، گفت: آب‌معدنی لوکس از کشور‌های سوئد، نروژ فنلاند و فرانسه به ایران وارد‌ می‌شود.

قاسمعلی حسنی بیان کرد: واردات آب‌معدنی لوکس اولین بار نیست که اتفاق‌ می‌افتد و جزء کالا‌های لوکس مصرفی است که اقشار مرفه سرمایه‌دار در مهمانی‌های اشرافی از آن استفاده‌ می‌کنند.

وی افزود: واردات آب‌معدنی لوکس آزاد نیست به‌صورت قاچاق وارد ایران‌ می‌شود و فقط این‌یک قلم کالا قاچاق وارد‌ نمی‌شود بلکه هزار و ۵۰۰ نوع کالا ازجمله تنقلات، نوشیدنی، رانی، شکلات،  انرژی‌زا، چیپس، پفک و آدامس تمامی این کالا‌ها وارد‌ می‌شوند،  چون مشتری خاص خود را دارند به‌عنوان‌ مثال آدامسی باقیمت ۵۰ هزار تومان به ایران وارد‌ می‌شود.

حسنی اظهار کرد: ارز دولتی به این کالا‌ها تعلق‌ نمی‌گیرد. همه این کالا‌ها از بنادر وارد و از آنجا به بازار شهر‌های ثروتمند ایران روانه‌ می‌شوند.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: در ایران ۴ درصد از افراد هستند که تحت هر شرایطی جنس خارجی خرید‌ می‌کنند و قیمت برای آن‌ها اهمیتی ندارد تنها چیز مهم برای این افراد  لذت بردن از گرانی است.

وی تأکید کرد: این در صورتی است که آب‌معدنی تولیدی خود کشور هم کیفیت خوب و هم قیمت مناسب‌تری دارد.

حسنی بیان کرد: بازه زمانی ورود این کالا‌ها همیشگی است و در ۱۲ ماه سال به‌صورت انبوه مصرف‌ می‌شود، زیرا مشتری خود را دارد.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: از دولت درخواست داریم که ورود این کالا‌ها را آزاد کند تا هم دولت حقوق گمرکی دریافت کند و هم مصرف‌کننده  از حقی  که دارد برخوردار شود، زیرا ایران کشور ثروتمندی است و امکانات بالقوه‌ای دارد اجازه دهید این کالا‌ها از مجاری قانونی وارد شود تا فروشنده و مصرف‌کننده بتوانند این کالا‌ها را راحت‌تر مورداستفاده قرار دهند.

وی اظهار کرد: این کالا‌ها از ده سال قبل واردشده و بعد از این نیز وارد‌ می‌شود برخورد‌های قانونی نیز شده، ولی جوابگو نبوده است، زیرا یک سری افراد ضعیف آسیب‌پذیر در سواحل مرزنشین زندگی‌شان را از همین راه‌ می‌گذرانند در این مناطق کار خیلی کم است و منبع درآمدی ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
درآمد مردم فقیر مرزنشین مهم است... اگر آزاد شود درآمد آنها قطع می‌شود.
Belgium
فقط 4 درصد رو خوب اومد. یاد مناظره های سال 96 افتادم