پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

دهها نفر در فلوریدای آمریکا مفقود شدند +جزئیات

جمعه ۴ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب: 767862
در پی فرو ریختن بخشی از ساختمان یک مجتمع مسکونی در فلوریدا که حداقل یک کشته، چند زخمی و دهها مفقودی داشته، رئیس‌جمهور آمریکا با اعلام وضع اضطراری برای ارائه کمک‌های فدرال موافقت کرد.
دهها نفر در فلوریدای آمریکا مفقود شدند +جزئیات
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، بعد از فرو ریختن بخشی از یک ساختمان مسکونی ۱۲ طبقه در شهر تفریحی «سرفساید» نزدیک شهر میامی در ایالت فلوریدا در ساعات بامدادی روز پنجشنبه (به وقت آمریکا)، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با اعلام وضعیت اضطراری در فلوریدا موافقت کرد و دستور داد کمک‌های فدرال برای تکمیل تلاش‌های محلی و ایالتی ارائه شود. 

 کاخ سفید اعلام کرد این اقدام رئیس‌جمهور به وزارت امنیت داخلی و آژانس مدیریت امور اضطراری فدرال این امکان را می‌دهد که در زمینه کمک‌رسانی هماهنگی کنند.
 
 








 

فیلمی که گفته می‌شود مربوط به لحظه فرو ریختن بخشی از ساختمان مسکونی ۱۲ طبقه در فلوریدا است

در پی این حادثه، ۵۵ واحد آپارتمانی تخریب شد و طبق گزارش‌ها، گرچه ده‌ها نفر تخلیه شدند، هنوز بین ۵۱ تا ۹۹ نفر سرنوشت مشخصی ندارند و مفقود تصور می‌شوند. 
طبق گزارش رویترز، گروه‌های امداد و نجات روز پنجشنبه عملیات جستجو برای یافتن افراد گرفتار شده در زیر آوار ناشی از فرور ریختن این ساختمان را شروع کردند. 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، تاکنون مقامات از جان باختن دستکم یک نفر، زخمی شدن ۱۱ نفر که چهار تن آن‌ها بستری شده‌اند و نجات دستکم ۳۷ نفر از زیر آوار خبر داده‌اند.

مقام‌های محلی در کنفرانس خبری پنجشنبه شب اعلام کردند حدود ۱۰۲ نفر مورد سرشماری قرار گرفته‌اند اما آمار رسمی از زخمی‌ها و قربانیان نامشخص است زیرا اوضاع همچنان ثابت نشده است. 

«چارلز بورکت» شهردار سرفساید گفت که مدیر مجتمع به او اطلاع داده هنگام این حادثه فاجعه‌بار، مجتمع پر بوده و احتمال این که افراد زنده از زیر آوار خارج شوند، بسیار کم است. 

علت ریزش این ساختمان ۴۰ ساله در عرض چند ثانیه هنوز مشخص نیست اما به گفته مقام‌های محلی، این ساختمان از ناحیه سقف و بخش‌های دیگر در دست تعمیر بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *