پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۴
۷
در گفت‌وگو با جهان نیوز مطرح شد

چرا تیم ملی ایران در لیگ ملت های والیبال 2021 ضعیف ظاهر شد؟/ کارشناس و گزارشگر برجسته والیبال پاسخ داد

چهارشنبه ۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب: 767706
کارشناس و مجری والیبال گفت: اگر آینده والیبال را می‌دیدم و آن نفرات خوبی که در تیم داشتیم برای جایگزین آن ها هم فکری می‌کردیم، امروز این نتایج را نمی‌دیدم. جوان‌هایی که در تیم ملی بودند طی این سالها هر کدامشان به شکلی آسیب دیدند اما آن چیزی که برای مربیان نتیجه‌گرا و فدراسیون مهم بود، نتیجه بود و به فکر آینده و جایگزین کردن بازیکنان جدید نبودند.
چرا تیم ملی ایران در لیگ ملت های والیبال 2021 ضعیف ظاهر شد؟/ کارشناس و گزارشگر برجسته والیبال پاسخ داد
گروه ورزش جهان نيوز: جواد محتشمیان، کارشناس و گزارشگر والیبال در گفت‌وگو با جهان نيوز درباره عملکرد ضعیف تیم ملی والیبال کشورمان در لیگ ملت‌های والیبال، اظهارداشت: از دو جنبه می‌توان این موضوع را بررسی کرد یکی نگاه به گذشته تیم ملی و دوم اینکه به شرایط حال حاضر تیم ملی نگاه شود. آنچه که در گذشته شاهد بودیم به علت اینکه زمان زیادی افراد ثابتی در اختیار تیم ملی بود و آن افراد تا حدودی هماهنگ و ثابت بودند و سالها در کنار هم بازی می‌کردند هر مربی که می‌آمد به هر حال کم و زیاد نتیجه مطلوب را می‌گرفت.
 
وی با اشاره به اهمیت رویکرد جوانگرایی در تیم های ورزشی گفت: بالاخر باید شرایط سنی را پذیرفت و نمی‌توان منکر تاثیر سن بر آمادگی بازیکنان در والیبال و به طور کلی ورزش شد. برخی مربیانی که به ایران آمدند از جمله آقای کواچ و کولاکوویچ مسئله فردای والیبال برای اینها مطرح نبود و برای این افراد یک چیز مطرح بود و آن نتیجه گیری با هر قیمتی بود و به دنبال آینده و ترمیم تیم ملی نبودند.
 
این کارشناس و مجری والیبال در ادامه افزود: اگر آینده والیبال را می‌دیدم و آن نفرات خوبی که در تیم داشتیم برای جایگزینی آنها هم فکری می‌شد و افرادی وارد تیم می‌شدند که فردایی داشته باشند امروز این نتایج را از تیم نمی‌دیدم. جوان‌هایی که در تیم ملی بودند طی این سالها هر کدامشان به شکلی آسیب دیدند اما آن چیزی که برای مربیان نتیجه‌گرا و فدراسیون مهم بود، نتیجه بود و به فکر آینده و جایگزین کردن بازیکنان جدید نبودند.
 
محتشمیان گفت: آن کسی که در راس فدراسیون قرار می‌گیرد باید ورزشی باشد تا نخواهد به خاطر امتیازاتی که تیم می‌گیرد سکو را بچسبد. طی این سالهایی که آقای کواچ و کولاکوویچ  مربی بودند بارها فریاد زدم که از دیگران هم استفاده شود.
 
کارشناس و مجری والیبال با اشاره به شرایط تیم ملی والیبال در سالهای گذشته خاطرنشان کرد: آقای کولاکوویچ که در دور قبل مربی تیم ملی بود، رقابت های لیگ را با هشت بازیکن شروع کرد و با 9 بازیکن تمام کرد یعنی تفاوتی بین تیم‌هایی مثل برزیل، آرژانتین و لهستان قائل نبود و همه را با یک چوب راند برای اینکه فقط نتیجه بگیرد، اما شب گذشته لهستان در بازی مقابل ایران 3 بازیکن اصلی خود را کنار گذاشت تا بتواند در بازی مهمتری که امروز در مقابل فرانسه دارد از آن‌ها استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته عملکرد به گونه‌ای بوده که امروز را ندیدم، گفت: سه چهار سال پیش باید جوان پاسور را می‌آوریدم در تیم می‌گذاشتیم  و اگر خراب می‌کرد و خوب نبود یکی دیگر را می‌آوردیم و این کار اشکالی هم نداشت به دلیل اینکه آن موقع فرصت داشتیم. شما لیست رزرو آقای معروف را نگاه کنید چه کسانی بودند؛ بازیکن 30 و 32 ساله. بنده بعد از شکست مقابل تیم ژاپن در یک مصاحبه‌ای گفتم که سه سال پیش این بازی را باختیم نه امروز.
 
وی در پاسخ به این سوال که چقدر به نتیجه گرفتن تیم ملی در المپیک امیدوار هستید، گفت: کار ما در المپیک راحت نیست اگر فکرکنیم بقیه خوابیدن و ما فقط داریم تجزیه و تحلیل و پیشرفت می‌کنیم همچین چیزی نیست. آنها دارند کار می‌کنند و کارشان را در مسابقات تدارکاتی و غیر تدارکاتی بروز می‌دهند. در واقع آن جوانی که می‌خواهد وارد تیم شود از قبل او را آماده کردند و با تجربه وارد میدان می‌شود. الآن تیم روسیه یکدست جوان شده و همه آن‌ها هم حرف برای گفتن دارند. همه تیم هایی که در این مسابقات شرکت می‌کنند هم امروز شان را می‌بینند و هم فردا را. آنان هم نتیجه را می‌خواهند و هم آینده والیبال را. متاسفانه مدیریت فدراسیون این نگاه را نداشت فقط نتیجه محور بود و حالا که دیر شده و سن بازیکنان بالا رفته بالاجبار جوانان 18 و 20 ساله را جایگزین کردند که طبیعی است آن توان و تجربه لازم را ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من که هیچ دیدن هیچکدام از مسابقات والیبال را از دست نداده بودم بعد از شکست از آلمان بارورتان نمی شود بازیهای کشورهای دیگر را نگاه می کنم.
حسین
Iran, Islamic Republic of
.....
حسین
Iran, Islamic Republic of
هر چند میدونم نظر منو ثبت نمیکنید
خسته
Iran, Islamic Republic of
.......
.
Iran, Islamic Republic of
.......
.
Iran, Islamic Republic of
........
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اشكال ورزش ما اينه كه سياسي شده
علت ناكامي ما هم در برخي رشته ها اينه به ورزش سياسي و جناحي نگاه مي كنند نه جهاني و انساني