سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

شیوه‌نامه ضد کرونایی «کنکور» اعلام شد

يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب: 767389
سخنگوی سازمان سنجش با اشاره به تدابیر در نظر گرفته شده بهداشتی برای برگزاری کنکور، گفت: داوطلبانی که از 24 خرداد به بعد به کرونا مبتلا شده‌اند تا دوشنبه 31 خرداد فرصت دارند برای خوداظهاری به سایت سنجش مراجعه کنند.
شیوه‌نامه ضد کرونایی «کنکور» اعلام شد
به گزارش جهان نيوز، فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش در برنامه سعادت آباد رادیو تهران درباره تمهیدات این سازمان در راستای رعایت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی کرونا در روزهای برگزاری کنکور، گفت: کنکور سراسری 1400 دومین آزمون در شرایط کرونایی است. آزمون سال گذشته علیرغم شرایط سخت برای داوطلبان و دستگاه‌های اجرایی کنکور در سلامت کامل برگزار شد و وزارت بهداشت و داوطلبان به مسئولان اجرایی نمره قبولی دادند.

وی افزود: از ابتدای ورود به حوزه امتحانی داوطلبان باید ماسک داشته باشند؛ ضمن اینکه باید فاصله یک متری را هم رعایت کنند. بازرسی بدنی با راکت انجام می‌شود تا تماس بدنی وجود نداشته باشد.

سخنگوی سازمان سنجش  بیان داشت: عوامل اجرایی لباس‌های مخصوص دارند و صندلی داوطلبان با استاندارد وزارت بهداشت چیده شده است. آزمون در شرایط کامل بهداشتی برگزار می‌شود و ضابطین بهداشتی در هنگام برگزاری آزمون به مراکز سرکِشی می‌‌کنند و ضعف‌‌های احتمالی را هشدار داده و آن را برطرف می‌کنند.

زرین آبادی خاطرنشان کرد: با مراکز بهداشتی هر شهر هماهنگ شده یک دستگاه آمبولانس در مجاورت حوزه امتحانی وجود داشته باشد؛ ضمن اینکه همکاران بهداشتی هم در حوزه‌ها حضور دارند تا در صورت لزوم به داوطلبان کمک کنند.

وی اضافه کرد: افرادی که از 24 خرداد به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش خود اظهاری کرده و بارگذاری مدارک اثبات کننده بیماری خود را انجام دهند تا آزمون برای آنها به صورت جداگانه و یا حتی در بیمارستان انجام شود. فرصت برای خود اظهاری تا پایان روز دوشنبه 31 خرداد در نظر گرفته شده است.

سخنگوی سازمان سنجش تاکید کرد: داوطلبان حتما باید از بدو ورود تا پایان امتحان از ماسک استفاده کنند و راه دیگری وجود ندارد؛ چون دستور وزارت بهداشت است. کنکور بزرگترین امتحان سراسری است و شرایط برگزاری آنلاین آن از جهات مختلف به ویژه ایمن و سالم بودن و وجود زیرساختی مناسب آن وجود ندارد.

زرین آبادی در پاسخ به این پرسش که «آیا در آینده نزدیک کنکور حذف می‌شود یا خیر؟»، گفت: تصمیمات جدید برای برگزاری کنکور در مراجعی مثل مجلس شورای اسلامی و شورای عالی فرهنگی در دست بررسی است و هرگونه تغییر شرایط حداقل یکسال قبل به داوطلبان اعلام می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *