پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۷
۸

سران کدام کشورها به رئیسی تبریک گفتند؟

يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 767332
شمار زیادی از سران و مقامات کشورهای مختلف بویژه شخصیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی پیروزی سید ابراهیم رئیسی در این انتخابات را تبریک گفتند.
سران کدام کشورها به رئیسی تبریک گفتند؟
گروه بین الملل جهان نيوز: پس از اعلام نتایج سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و مشخص شدن رئیس جمهور منتخب، شمار زیادی از سران و مقامات کشورهای مختلف جهان بویژه شخصیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی پیروزی سید ابراهیم رئیسی در این انتخابات را تبریک گفتند.

تاکنون عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان، برهم‌صالح رئیس‌جمهور عراق، مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، سید عمار الحکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، نارندرا مودی نخست وزیر هند، الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان، نوری المالکی دبیرکل حزب الدعوه عراق، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، آرمن سرکیسیان و نیکول پاشینیان رئیس جمهور و نخست وزیر ارمنستان، سران امارات متحده عربی، شی‌جین پینگ رئیس جمهور چین، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن، صالح بن حبتور نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا، رئیس جمهور گینه استوایی، رئیس جمهور صربستان، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، «هیثم بن طارق» سلطان عمان، رئیس جمهور و چهره‌های سیاسی افغانستان، محمدو بوهاری رئیس جمهور نیجریه، دبیرکل اوپک، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان، نیچروان بارزانی و مسرور بارزانی رئیس و نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، قاسم جامارت توکایف رئیس جمهور قزاقستان، شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان، الكساندر لوكاشنكو رئیس جمهور بلاروس و مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی در پیام‌هایی جداگانه پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفته‌اند.

* پوتین پیروزی رئیسی در انتخابات ایران را تبریک گفت
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در پیامی پیروزی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفت. متن پیام تبریک به‌شرح زیر می‌باشد:

جناب آقای سید ابراهیم رئیسی گرامی

رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران

مراتب تبریکات صمیمی را به‌مناسبت انتخاب جنابعالی به‌عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران پذیرا باشید.

روابط میان کشورهایمان به‌طور سنتی از خصلت دوستانه و حسن همجواری برخوردار می‌باشد.

امیدوارم که فعالیت جنابعالی در این سمت عالی به توسعه روزافزون همکاری دوجانبه سازنده در زمینه‌های مختلف و همچنین تعامل مشارکتی در امور بین‌الملل مساعدت کند، این موضوع کاملاً پاسخگوی منافع ملت‌های روسیه و ایران می‌باشد و در مسیر تحکیم امنیت و ثبات منطقه‌ای پیش می‌رود.

برای جنابعالی موفقیت و نیز سلامت و بهزیستی را آرزو می‌نمایم.

با عرض احترام، ولادیمیر پوتین
 

* امیر قطر پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در پیام تبریک به رئیس جمهوری منتخب ایران، برای وی آرزوی موفقیت و برای دو کشور آرزوی گسترش روابط کرد.

شیخ عبدالله بن حمد آل ثانی معاون اول امیر قطر و شیخ خالد بن خلیفة بن عبدالعزیز آل‌ثانی نخست وزیر این کشور نیز در پیام‌های جداگانه‌ای انتخاب رئیسی را به وی تبریک گفتند.


* پیام تبریک رئیس جمهور عراق به رئیسی
برهم صالح، رئیس جمهور عراق هم در پیامی به ابراهیم رئیسی، انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور ایران را تبریک گفت.

رئیس جمهور عراق در این پیام برای همتای ایرانی خود آرزوی موفقیت و پیشرفت کرده است.

وی با اشاره به ارتباطات تاریخی و فرهنگی دو ملت ایران و عراق تاکید کرد که عراق خواستار تقویت روابط خود با جمهوری اسلامی ایران است.

برهم صالح با اشاره به سفر اخیر ابراهیم رئیسی به بغداد خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی ایران در جنگ با تروریسم و حمایت از عراق نقش مهمی ایفا کرد.

رئیس جمهور عراق در بخش دیگری از پیام خود تاکید کرد که منطقه نیاز مبرمی به حکمت و شخصیت‌های حکیم و به کارگیری زبان گفتگو برای تقویت امنیت و ثبات دارد.


* نخست وزیر عراق به رئیس جمهور منتخب ایران تبریک گفت
مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در پیامی به سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت. در پیام نخست وزیر عراق آمده است:

جناب آقای ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

به جنابعالی خالص‌ترین تبریکات را به مناسبت انتخاب شما به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران و توفیق در حصول اعتماد ملت ایران، تقدیم می‌کنیم. به این مناسبت بر عمق روابط ممتاز بین دو کشور و دو ملت دوست و همچنین تقویت همکاری مشترک در جهت خدمت به منافع دو کشور که در گسترش امنیت و صلح سهیم است، تاکیدمی‌کنم.
برای جنابعالی آرزوی توفیق روزافزون در انجام وظایف خود و برای مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران ، رفاه و شکوفایی را آرزو داریم.

مصطفی الکاظمی
نخست وزیر جمهوری عراق
 

 
* عمران‌ خان: پیروزی برادرم آیت‌الله رئیسی را تبریک می‌گویم
«عمران خان» نخست وزیر پاکستان انتخاب آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان هشتمین رئیس جمهور ایران را تبریک گفت.


عمران‌خان در حساب توئیتری خود نوشت: «پیروزی برادرم آیت‌الله رئیسی در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبرک می‌گویم.»

وی در ادامه پیام خود افزود: مشتاقانه منتظر همکاری با وی برای تقویت بیشتر روابط برادرانه و صلح، پیشرفت و رفاه منطقه‌ای هستم.
 

 
* تبریک الهام علی‌اف به رئیس جمهور منتخب ایران
الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان انتخاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور جدید ایران را تبریک گفت. 

او در پیام خود آوره است: فرصت های بسیاری برای گسترش روابط دو جانبه و همکاری های منطقه ای پیش روی دو کشور قرار دارد. 


* سلطان عمان انتخاب رئیسی را تبریک گفت
سلطان عمان پیروزی سید ابراهیم رئیسی را در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفت. هیثم بن طارق در پیامی به رئیسی، ضمن تبریک پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، برای وی آرزوی موفقیت کرده است.
 
در این پیام همچنین بر تحکیم روابط دو کشور و تقویت همکاری در زمینه های مختلف به منظور تامین منافع دو ملت، تاکید شده است.


* سران امارات متحده عربی به رئیسی تبریک گفتند
سران امارات متحده عربی در پیامی پیروزی حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی را در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفتند.
 
تارنمای خبرگزاری امارات نوشت که خلیفه بن زاید آل نهیان رییس دولت امارات متحده عربی با ارسال پیامی پیروزی رئیسی را به وی تبریک گفت. شیخ محمد بن راشد آل مکتوم معاون رییس دولت ، نخست‌وزیر و حاکم دبی نیز به همراه محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده نیروهای مسلح امارات متحده عربی نیز پیام‌های شادباش جداگانه‌ای به منتخب انتخابات اخیر ایران ارسال کردند.


* رئیس جمهور ترکیه پیروزی سید ابراهیم رئیسی را تبریک گفت
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پیامی پیروزی سید ابراهیم رئیسی را در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان تبریک گفت.
 
به گزارش خبرگزاری آناتولی، طبق بیانیه دفتر مدیریت مکاتبات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، او در پیام تبریکی به سید ابراهیم رئیسی در پی پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری کشورمان گفت: آقای رئیس جمهور، خالصانه انتخاب شدنتان در ریاست جمهوری جمهوری اسلامی ایران را در نتیجه رای گیری دیروز در کشورتان تبریک می گویم.

امیدوارم نتیجه انتخابات به نفع مردم ایران باشد که کشوری دوست و برادر است. 

اردوغان افزود: در مدت ریاست جمهوری شما، همکاری میان کشورهای ما افزایش خواهد یافت. 

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: سفر به ایران برای شرکت در دوره آینده شورای عالی همکاری در دوره پساکرونا مایه خرسندی است.

 
* بشار اسد پیروزی رئیسی در انتخابات ایران را تبریک گفت
«بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه با ارسال پیامی انتخاب «سید ابراهیم رئیسی»، به ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: «از خدای بزرگ برای شما پیروزی و موفقیت در ادای مسئولیت‌های جدیدتان و تکمیل خط مشی انقلاب اسلامی در هدایت کشورتان به سمت رشد و پیشرفت در همه زمینه‌ها را طلب می‌کنم».

بشار اسد در ادامه افزوده است: « از این فرصت برای بیان توجه و تأکید ما در همکاری با شما جهت تقویت روند همکاری‌های دو جانبه استفاده می‌کنم که بر دهه‌ها دوستی تاریخی و تفاهم متقابل و همکاری مشترک بین جمهوری عربی سوریه و جمهوری اسلامی ایران استوار است».


* رئیس جمهور ارمنستان پیروزی آیت‌الله رئیسی را تبریک گفت
«آرمن سرکیسیان» رئیس جمهور ارمنستان، پیروزی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را به ایشان تبریک گفت.

به نوشته پایگاه خبری «ارمن پرس»، دفتر سرکیسیان در نامه‌ای به آیت‌الله رئیسی نوشت:‌ «باور دارم که ایران تحت رهبری شما به مسیر توسعه و سعادت ادامه خواهد داد».

در این نامه آمده است: «ارمنستان برای تقویت و تعمیق روابط دوستانه کنونی و گفت‌وگوی سازنده با ایران ارزش قائل است چرا که یکی از شرایط کلیدی برای تضمین پیشرفت و ثبات منطقه‌ای در کشورهای ما محسوب می‌شود. تمایل ما به‌عنوان ملت‌های دوست، در به رسمیت شناختن یکدیگر و همکاری متقابل، به قرن‌های گذشته بازمی‌گردد و امروزه نیز فرصت‌های گسترده‌ای برای آن وجود دارد».

سرکیسیان افزود: «امیدوارم روابط دوستانه و گرم ایران و ارمنستان، با تلاش مشترک، در تمام حوزه‌ها گسترش و توسعه یابد و پویایی مثبتی برای سطح جدید کیفی روابط میان دو ملت ثبت شود».


 
* تبریک نخست وزیر ارمنستان به رئیس جمهور منتخب
نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان با ارسال نامه‌ای، پیروزی ابراهیم رئیسی را در انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفت.

در این نامه آمده است: "مطمئن هستم که در سال‌های آتی با ریاست جمهوری شما صفحه جدیدی برای ملت ایران و در تاریخ روابط دوستانه ایران- ارمنستان گشوده خواهد شد که به نفع توسعه، پیشرفت و رفاه دو کشور خواهد بود".

پاشینیان همچنین ضمن اشاره به نقش مهم ایران در تحکیم ثبات و حفظ آرامش منطقه قفقاز بر آمادگی کشورش برای خنثی کردن چالش‌های موجود در منطقه قفقاز با تلاش مشترک تاکید کرد.


 
* تبریک «میرضیایف» به «رئیسی» برای پیروزی در انتخابات
«شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان با ارسال پیامی به آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران پیروزی وی را در انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفت.

رئیس جمهور ازبکستان اظهار اطمینان کرد که همکاری‌های همه جانبه بین دو کشور برای منافع مردم دوست ازبکستان و جمهوری اسلامی ایران همچنان بیش از پیش گسترش پیدا کند.

جمهوری اسلامی ایران استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 25 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 10 می سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

 
* پیام تبریک عمار حکیم به رهبر انقلاب و رئیسی
«سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق، در پیامی برگزاری سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در ایران را به رهبر معظم انقلاب و همچنین ملت و دولت ایران تبریک گفت.

سید عمار الحکیم در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت: «موفقیت تجربه دموکراتیک و اجرای سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در ایران را به رهبری و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گوییم». 

وی در ادامه ضمن تبریک به حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران در این پیام اضافه کرد: «همچنین برخورداری از اعتماد ملت در چهار سال آینده را به جناب آقای سیدابراهیم رئیسی تبریک می‌گوییم».

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان اظهار امیدواری کرد که این انتخاب آغازگر دوره سیاسی تازه‌ای باشد که موجب حل مسائل در سطح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای شود.


* «سید حسن نصرالله» پیروزی «رئیسی» در انتخابات را تبریک گفت
«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان پیامی را به مناسبت پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران صادر کرد.

بر اساس این گزارش، دبیرکل حزب الله لبنان در این پیام، پیروزی رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفته است.

در پیام تبریک سید حسن نصرالله خطاب به سید ابراهیم رئیسی آمده است: این پیروزی بزرگ و انتخاب شما به عنوان رئیس‌جمهور در این مرحله از تاریخ حساس ایران را تبریک می‌گویم.

دبیرکل حزب الله لبنان در پیام خود تأکید کرده است: پیروزی شما امید ملت ایران و ملت‌های منطقه برای مقابله با چالش‌ها در آینده را زنده کرد.

سید حسن نصرالله در این پیام افزوده است: رزمندگان مقاومت و آزادگان، شما را پشتوانه‌ای قوی در مقابله علیه تجاوزگران می‌دانند.


 
* پیام تبریک محمود عباس به آیت الله رئیسی
محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با ارسال پیامی خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، انتخاب وی به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.
 
بر اساس اعلام سفارت فلسطین در جمهوری اسلامی ایران، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با ارسال پیامی خطاب به حجت‌ الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس جمهور منتخب، از سوی خود، مردم و دولت فلسطین پیروزی رئیس جمهور منتخب در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را به وی و مردم کشورمان تبریک و تهنیت گفته است.

محمود عباس در این پیام بر اراده راسخ دولت خود گردان در جهت تحکیم همکاری مشترک در راستای منافع دو کشور و دو ملت برادر  تاکید کرده است.


* پیام تبریک رئیس جمهور بلاروس به ابراهیم رئیسی
الكساندر لوكاشنكو رئیس جمهور بلاروس، بلافاصله پس از اعلام نتایج سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، از طرف خود و مردم بلاروس، پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

در این پیام‌ آمده است: من اطمینان دارم که تجربه غنی شما در زمینه مدیریت، پشتیبان خوبی در این پست خواهد بود.

 من امیدوارم که با هدایت شما، ایران بتواند بر تمام موانع خارجی غلبه کرده و به پیشرفت قابل توجهی در توسعه اقتصادی - اجتماعی دست یابد و روابط دوستانه بلند مدت با بلاروس همچنان در تمامی ابعاد، تقویت و گسترش یابد.

الكساندر لوكاشنكو سلامتی، عملکرد پربار و توفیق در فعالیتهای دولت برای ابراهیم رئیسی، و همچنین صلح و سعادت برای مردم ایران آرزو کرد.

 
* رهبر کره‌شمالی، پیروزی رئیسی را تبریک گفت
«کیم جونگ اون»‌ رهبر کره شمالی پیروزی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفت.

رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) گزارش داد، کیم در پیام تبریکی که روز یکشنبه برای آیت‌الله رئیسی ارسال کرد، نوشت: «من به نیابت از دولت و ملت جمهوری دموکراتیک خلق کره، تبریکات گرم خود به مناسبت برگزیده‌شدن جنابعالی به‌عنوان رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران را اعلام می‌دارم».

بر اساس این گزارش، رهبر کره شمالی درباره معنایی که پیروزی دکتر رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران دارد، گفت: «برگزیده‌شدن شما به عنوان رئیس‌جمهور، نشان‌دهنده اعتماد عمیق مردم ایران به جنابعالی و انتظارات بالای آنها از شما است».

کیم همچنین افزود: «این فرصت را مغتنم می‌دانم تا باور خود را مبنی بر اینکه همکاری و روابط دوستانه بین کشورهایمان بیش از گذشته گسترش و توسعه خواهد یافت، اعلام کنم و برای جنابعالی در مسئولیت خود در دفاع از حاکمیت ملی و ساخت ایرانی قوی آرزوی موفقیت دارم».


 
* پیام تبریک رهبران آمریکای لاتین به رئیسی
رهبران کشورهای آمریکای لاتین از جمله روسای جمهوری ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه در کنار سایر مقامات جهانی، پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» را به عنوان رئیس جمهوری منتخب ایران به ایشان و ملت ایران تبریک گفتند.

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا، با انتشار بیانیه‌ای پیروزی آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» در سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفت.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در بیانیه‌ای به مردم جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت نمونه خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران تبریک گفت.

وی سپس با تبریک به رئیسی برای پیروزی در سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران گفت: «رئیس‌جمهور منتخب ابراهیم رئیسی و مردم انقلابی ایران از حمایت بی قید و شرط رئیس‌جمهور نیکلاس مادورو و انقلاب بولیواری به منظور تعمیق اتحاد مردمان دو کشور در مواجهه با نبردهایی برای احقاق عدالت اجتماعی، عزت و حاکمیت در آینده این جهان آشفته و ادامه پیشرفت در ساخت یک جهان چندقطبی و چند مرکزی برخوردار هستند».


«خورخه ارئاسا» وزیر امور خارجه نیز با انعکاس پیام تبریک رئیس جمهوری ونزوئلا در صفحه توئیتر وزارت امور خارجه این کشور، بیانیه‌ای نیز در راستای حمایت از دولت و ملت ایران در ادامه درج کرد.  

معاونت ریاست جمهوری ونزوئلا نیز ضمن بازتاب مراتب تبریک و تهنیت رئیس جمهوری این کشور، نوشت: همانطور که رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد، با اعلام حمایت بی قید و شرط از سید ابراهیم رئیسی و ملت انقلابی ایران، هرچه بیشتر در جهت تعمیق اتحاد میان دو کشور برای مبارزه در راه عدالت اجتماعی تلاش خواهیم کرد.

«میگل دیاز کانل» رئیس جمهوری کوبا نیز با ارسال پیام های گرم تبریک آمیز به رئیس دولت منتخب ایران از طریق صفحه رسمی توئیتر خود، برای سید ابراهیم رئیسی درجهت اقتدار جمهوری اسلامی ایران و انجام وظایف خود آرزوی موفقیت کرد.


 
مقامات ارشد دولت نیکاراگوئه نیز به مناسبت انتخاب سید ابراهیم رئیسی در انتخابات روزجمعه ۲۸ خرداد پیام های تبریک به وی ارسال کردند.

در پیام امضا شده از سوی «دانیل اورتگا» رئیس جمهوری نیکاراگوئه و معاون وی «روساریو موریو» آمده است: از طرف مردم و دولت آشتی و وحدت ملی جمهوری نیکاراگوئه و از طرف خود، عمیق ترین مراتب تبریک را به مناسبت پیروزی در انتخابات ابراز می داریم.


* تبریک رئیس جمهور قزاقستان به رئیسی
«قاسم جامارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان در پیامی پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را به وی تبریک گفت.

در این پیام آمده است: پیروزی شما در انتخابات نمایانگر حمایت از سیر سیاسی و برنامه‌های شما با هدف توسعه و تقویت سرزمین مادری و همچنین این واقعیت است که مردم ایران آینده خود را با شما مرتبط می کنند.

در این راستا، من می خواهم برای جمهوری اسلامی ایران و مردمش آرزوی سلامتی و موفقیت بیشتر در اجرای اهداف و ابتکارهای عالی داشته باشم.

توکایف خاطرنشان کرد: ایران را به عنوان یک همسایه دوست در منطقه خزر و یکی از شرکای قابل اعتماد قزاقستان در جهان اسلام می‌دانم.

رئیس جمهور قزاقستان ابراز اطمینان کرد دو کشور نه تنها همکاری موجود را با روحیه دوستی سنتی و حمایت متقابل حفظ می کنند، بلکه می توانند به آن انگیزه و حس جدید بخشند.

وی آمادگی خود را برای تلاش های مشترک با رئیس جمهور ایران برای تقویت بیشتر همکاری نزدیک در قالب های دوجانبه و چندجانبه اعلام کرد.


* رئیس شورای عالی سیاسی یمن پیروزی رئیسی را تبریک گفت
رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پیامی به آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران، روند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را یک پیروزی برای اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست.

در این پیام آمده است: «بالاترین تبریکات را به سیدالرئیس ابراهیم رئیسی به مناسبت پیروزی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گوییم و در این میان به سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی و مردم بزرگوار ایران نیز به خاطر برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات تبریک می‌گوییم.»

مهدی المشاط تأکید کرد که برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات یک پیروزی برای ارزش‌های انقلاب اسلامی و گزینه ایستادگی در برابر طرح صهیونیستی-آمریکایی است.

او همچنین در پیام خود، انتخابات ایران را موجب شکوفایی و عبور از تحریم‌های ظالمانه دانست و نسبت به توسعه روابط جمهوری یمن و جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه‌ها ابراز امیدواری کرد.

 
* تبریک رئیس اقلیم کردستان عراق به رئیسی
نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در پیامی ضمن تبریک به  ابراهیم رئیسی به‌ عنوان رئیس‌جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران نوشت: امیدوارم بر اساس حُسن همجواری و منافع مشترک، روابط اقلیم کردستان و عراق با جمهوری اسلامی ایران در دوران ریاست‌جمهوری آقای رئیسی تقویت شود.

گسترش زمینه‌های همکاری اربیل-بغداد و تهران به‌منظور دستیابی به امنیت و ثبات دو طرف و منطقه ضروری است.


* پیام تبریک مسرور بارزانی به آیت‌الله رئیسی
«مسرور بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق نیز پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

طبق گزارش وبگاه «شفق نیوز»، بارزانی ضمن تبریک به آیت الله رئیسی تأکید کرد: «دولت کردستان علاقه‌مند به همکاری با او (آیت‌الله رئیسی) برای تقویت روابط بلندمدت متکی بر منافع و احترام متقابل و پیشبرد صلح و ثبات منطقه است».

همچنین «برهم صالح» رئیس جمهور عراق نیز تلفنی با آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور منتخب ایران گفتگو کرد.

 

* تبریک رئیس جمهور افغانستان به رئیسی
رئیس جمهور افغانستان در تماس تلفنی با آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» پیروزی وی را در انتخابات ایران تبریک گفت.

بر اساس اعلام دفتر ریاست جمهوری افغانستان،‌در این تماس تلفنی غنی گفت که افغانستان و ایران دو کشور همسایه و برادر هستند و آرزومند است که انتخاب رئیس جمهور منتخب به گسترش بیشتر مناسبات و همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف میان دو کشور کمک کند.

آیت‌الله رئیسی نیز ضمن قدردانی از تماس رئیس جمهور افغانستان بر گسترش و تعمیق روابط میان دو کشور تاکید کرد.

پیش از این نیز عبدالله عبدالله رییس‌ شورای عالی مصالحه ملی، عطامحمدنور رییس اجرایی جمعیت اسلامی، محمد محقق معاون رییس‌جمهور و وزارت امور خارجه افغانستان در پیام‌هایی جداگانه انتخاب آیت‌الله رئیسی را در انتخابات ریاست جمهوری کشورمان تبریک گفتند.


* تبریک چهره‌های سیاسی افغانستان برای پیروزی آیت‌الله «رئیسی»
چهره‌های مختلف سیاسی افغانستان و رهبران احزاب برجسته این کشور در بیانیه‌هایی جداگانه پیروزی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی را در انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفتند.

«عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در بیانیه‌ای ضمن ابراز تبریک نوشت: افغانستان و ایران دو کشور همسایه، برادر، هم‌دین، هم‌فرهنگ و هم‌زبان هستند که دارای روابط حسنه و نیک تاریخی می‌باشند. انتظار داریم با پیروزی جناب ابراهیم رئیسی، روابط میان دو دولت و دو ملت در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با تروریسم بیش از پیش گسترش یابد و تقویت گردد.

وی افزود: برای رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران از خداوند متعال کامیابی و موفقیت و برای مردم برادر و دوست جمهوری اسلامی ایران، سعادت و بهروزی آرزو داریم.


«محمد محقق» رهبر حزب وحدت مردم افغانستان نیز در بیانیه‌ای ضمن تبریک برای برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری ایران آن هم در شرایط همه‌گیری کرونا آن را «یک گام دیگر در جهت ثبات و استحکام نظام جمهورى اسلامی» دانست.

وی افزود: باور داریم که جمهورى اسلامى تحت ریاست جناب حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی بسوی شکوفایی و پیشرفت سیر نموده و دشواری‌های موجود را موفقانه پشت سر خواهد گذاشت.

محقق ادامه داد: اینجانب این موفقیت را به ملت برادر ودولت خدمتگذار ایران مبارک باد گفته و براى جناب آقای رئیسی آرزوى توفیق و براى کشور دوست و برادر ایران ثبات، استحکام و رفاه و بهروزی آرزو می‌نمایم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که دو کشور از این فرصت بر تعمیق و گسترش روابط دوستی میان دو کشور استفاده کرده و همکارى‌های میان دو کشور در عرصه‌های مختلف افزایش یابد.

«صلاح‌الدین ربانی» رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز با تبریک به مردن و دولت ایران برای انتخاب آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور، گفت که برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری ایران بستر و شرایط تازه‌ای را جهت برداشتن گام‌های بلندتری در جهت رشد و توسعه سیاسی و اقتصادی این کشور ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: افغانستان و ایران، افزون بر پیوند مشترک دینی، یگانگی‌های زیاد تاریخی، فرهنگی و مردمی دارند و در حقیقت یک پیکر و یک ملت شمرده می‌شوند. هردو کشور، در کنار مواجهه با تهدیدها و چالش های مشترک، منافع مشترک و متقابلی دارند که زمینه‌ها و فرصت‌های زیاد همکاری را در راستای تامین امنیت و ثبات و رشد اقتصادی منطقه مهیا می‌سازد.

رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان همچنین ابراز امیدواری کرد که در دوره ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی، روابط دو کشور به شایسته‌ترین سطح ممکن ارتقا یابد.

«عطا محمد نور» والی سابق بلخ نیز در پیامی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران را «به عنوان یک رویداد دموکراتیک و مردم سالار به دولت و ملت کشور دوست و همسایه، جمهوری اسلامی ایران» تبریک عرض کرد.
وی ضمن سپاسگزاری از همیاری‌های مداوم ایران با دولت و مردم افغانستان، بر تحکیم و تقویت این روابط تاکید کرد.

* پیام تبریک نبیه بری در پی پیروزی ابراهیم رئیسی
رئیس پارلمان لبنان در پیامی به رهبر معظم انقلاب اسلامی، برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری را در ایران تبریک گفت.
 
نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در این پیام برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری ایران و پیروزی سید ابراهیم رئیسی را به رهبر معظم انقلاب تبریک گفت.

بری، در پیامش تاکید کرده است ایران، در پایداری و مقاومت در برابر محاصره و تحریم ها، کشوری بزرگ و قدرتمند است.
 

* حماس پیروزی آیت‌الله رئیسی را تبریک گفت
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در پیامی پیروزی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

 متن پیام جنبش حماس از این قرار است:‌ «جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران و مردم و ریاست جمهوری اسلامی ایران خالصانه دستاورد  و موفقیت در روند انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک و و تهنیت عرض می‌کند؛ انتخاباتی که در آن، ملت ایران سید ابراهیم رئیسی را به عنوان رئیس‌ِ جمهوری اسلامی ایران برگزیدند».

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ادامه داد: « بدین وسیله ما در جنبش به جناب رئیس‌جمهور ابراهیم رئیسی برگزیده‌شدنشان از سوی مردم ایران را تبریک می‌گوییم و از خداوند متعال برایش توفیق، ثابت‌قدمی و موفقیت در ریاست ایران در راه خدمت به جمهوری اسلامی ایران و تحقق آرمان ملت این کشور در مسیر توسعه، پیشرفت و رفاه و تداوم و تقویت مواضع شرافتمدانه ایران در همبستگی با فلسطین و آرمان عادلانه این کشور و همچنین حمایت از پایداری ملت مردم فلسطین را خواستاریم. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شنبه: ۱۹/۰۶/۲۰۲۱ میلادی مصادف با نهم ذو القعده سال ۱۴۴۲ هجری قمری».


 
* پیام تبریک نخست وزیر هند به رئیسی
نارندرا مودی، نخست وزیر هند پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت و وعده داد که در راستای تقویت روابط میان دو کشور همکاری میان ایران و هند بیش از گذشته شود.

نخست وزیر هند در پیام تبریک خود در توئیتر نوشت: تبریک به ابراهیم رئیسی برای پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری ایران. مشتاقانه در انتظار همکاری با او برای تقویت بیشتر روابط گرم میان ایران و هند هستم.


* پیام تبریک نوری المالکی به ابراهیم رئیسی
نوری المالکی دبیر کل حزب الدعوه در پیام تبریکی به سید ابراهیم رئیسی به مناسبت انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور ی اسلامی ایران، تبریک گفت.

وی در پیام تبریک خود اعلام کرد: مایه خرسندی من است که از جانب خودم، تبریکات صمیمانه را به مناسبت انتخاب شما به عنوان رئیس جمهور ایران، ابراز کنم. ما امیدواریم که این انتخاب موفق مردم مسلمان ایران به تحقق آرزوها و اهداف آنها در زمینه رفاه، پیشرفت و شکوفایی کمک کند و تحریم های ناعادلانه از دوش آنها برداشته شود و این صبر و پایداری ملت ایران با پیروزی همراه باشد.
 
نوری المالکی اعلام کرد: ما خواهان ارتقای روابط میان دو کشور و دو ملت در سطح عالی و تحکیم پیوند و دوستی و طبق مشترکات زیاد که منافع مشترک را برآورده می‌کند، هستیم.
 
دبیر کل حزب الدعوه عراق بیان کرد: بار دیگر ملت ایران حضور هوشیارانه در عرصه داشت و بار دیگر بر دشمنان و تبلیغات مغرضانه و طرح‌های خرابکارانه آنها، پیروز شد.

وی خطاب به رئیس جمهور منتخب ایران، افزود: از خداوند منان توفیق و موفقیت در خدمت ملت ایران و یاری موضوعات امت اسلامی و ملت‌های مستضعف را برای شما آروز می‌کنیم. خداوند این ملت را در سایه رهبری حکیمانه، عزت عطا فرماید و جمهوری اسلامی را موفق گرداند تا رکنی از ارکان ثبات منطقه باشد.


* تبریک رئیس‌جمهور چین به آیت‌الله رئیسی
رئیس جمهور چین با ارسال پیامی پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات را به وی تبریک گفت.
شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین با ارسال پیامی پیروزی آیت الله سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

 
* نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن به آیت‌الله رئیسی تبریک گفت
«صالح بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) ضمن تبریک به آیت‌الله رئیسی، انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران را نشانه بالندگی دموکراسی در این کشور دانست.

به نوشته خبرگزاری سبأنت، در این پیام آمده است: «انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در فضای رقابتی برگزار شد و نشان داد که دموکراسی در این کشور ریشه‌دار اسلامی توسعه یافته است.»

او سپس ابراز امیدواری کرد که روابط برادرانه و تاریخی دو کشور ایران و یمن شاهد همکاری بیشتر در حوزه‌های مختلف باشد و یمن از موضع ایران در حمایت از مردم یمن در شرایط حاضر تقدیر می‌کند.

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن تأکید کرد که موضع ایران در حمایت از یمن را مسأله عجیبی نمی‌داند چرا که ایران و رهبرانش سیاست خود را بر مبنای حمایت از محور مقاومت در منطقه و مقابله با طرح رژیم صهیونیستی چیده است.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز در پیامی پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفت.


* پیام تبریک دبیرکل اوپک به رئیس جمهور منتخب ایران
دبیرکل اوپک به آیت الله رئیسی بابت پیروزی در انتخابات و انتخاب ایشان به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.
 
کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، از ارسال پیام کتبی محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک، به آیت الله دکتر رئیسی بابت پیروزی در انتخابات و انتخاب ایشان به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

در بخشی از این پیام آمده است: با انتخاب جنابعالی به عنوان رئیس جمهور، مردم بزرگ ایران خدمات طولانی جنابعالی و تعهد شما به رفاه کشورتان را به رسمیت شناختند.

بارکیندو همچنین با اشاره به جایگاه والای  ایران در اوپک، احساسات عمیق خود نسبت به مردم بزرگ ایران را ابراز کرد و نوشت: مردم کشور شما در سراسر جهان بخاطر فرهنگ، میراث و سنت های غنی خود مورد احترام و تحسین هستند.


* پیام تبریک رئیس جمهور صربستان به رئیسی
رئیس جمهور صربستان در پیامی، انتخاب حجت‌الاسلام رئیسی به ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.
 
بر اساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان، الکساندار ووچیچ رئیس جمهور صربستان با ارسال پیامی خطاب به حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب، انتخاب وی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفته و در مسئولیت خطیر تامین منافع جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران، برای رئیس جمهور منتخب آرزوی موفقیت نموده است.

الکساندار ووچیچ در این پیام  تاکید کرده است: جمهوری صربستان کماکان مصمم به همکاری با جمهوری اسلامی ایران است. اینجانب مطمئن هستم روابط دو کشور در راستای منافع دوجانبه توسعه خواهد یافت.


*رئیس جمهور نیجریه انتخاب حجت الاسلام رئیسی را تبریک گفت
«محمدو بوهاری»، رئیس جمهور نیجریه در پیامی ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب ایران، گفت: دو ملت ایران و نیجریه در راستای توسعه همکاری‌ها تلاش خواهند کرد.
 
محمدو بوهاری در این پیام تاکید کرد: انتخاب حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی از سوی مردم ایران "یک‌بار دیگر  محوریت اراده مردم در موفقیت دموکراسی‌ها در سراسر دنیا را نشان داد."

بوهاری در واکنش به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران، گفت که "رئیسی سزاوار پیروزی اخیر در انتخابات ریاست جمهوری بوده است."

رئیس جمهور نیجریه تاکید کرد:  "دموکراسی امکان انتخاب مجدد و یا تغییر نمایندگان را از طریق مسالمت‌آمیز برای مردم فراهم می‌کند."

بوهاری، رئیسی را "سیاستمداری باتجربه توصیف کرد که قادر خواهد بود ایران را در رسیدن به قله‌های بالاتر و آینده بهتر رهبری کند.

بوهاری در بخش انتهایی این پیام آوره است: «باشد که خداوند متعال در انجام این مسئولیت سنگین انتخاباتی، راهنمای شما باشد.»


* رئیس جمهور گینه استوایی به رئیسی تبریک گفت
رئیس جمهور گینه استوایی با ارسال پیامی خطاب به حجت الاسلام و والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، پیروزی ایشان در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک و تهنیت گفت.
 
بر اساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در نیجریه (آکرودیته در گینه استوائی)، اوبیانگ انگوئما امباسوگو، رئیس جمهور گینه استوایی با ارسال پیامی خطاب به حجه‌الاسلام و والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب، پیروزی ایشان در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک و تهنیت گفته است.

رئیس جمهور گینه در این پیام تاکید کرده است: رئیس جمهور و دوست عزیزم همصدا با دولت و ملت جمهوری گینه استوایی صمیمانه ترین و گرم ترین تبریکات خود را به مناسبت انتخاب جنابعالی به ریاست جمهوری اسلامی ایران تقدیم می‌دارم.

رئیس جمهور گینه استوایی در بخش دیگری از این پیام ضمن آرزوی موفقیت برای  رئیس جمهور منتخب در انجام وظیفه تاریخی خود در جهت ارتقاء جایگاه مردم بزرگ ایران در عرصه بین المللی، بر اراده راسخ دولت و ملت گینه استوایی بر گسترش همه جانبه روابط دوستانه و عالی دو کشور تاکید کرده است.
 

پیام تبریک رئیس‌جمهور کره جنوبی به آیت‌الله رئیسی
«مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی با ارسال پیامی به آیت‌الله سید «ابراهیم رئیسی» ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب ابراز امیدواری کرد؛ روابط دوستانه دو کشور در دولت سیزدهم بیش از پیش تقویت شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
جالب است که نخست وزیر انگلستان و رهبر کره شمالی و روسای جمهور چین و لبنان و افغانستان هنوز تبریک نگفته اند!!!! البته بایدن جان عزادار سگش است که تبریک نگفته!!!
Iran, Islamic Republic of

مگه ندیدی تبریک گفته
پناه
Iran, Islamic Republic of
........
مهدی پور
Iran, Islamic Republic of
چرا رئیس جمهوران کشور های اروپایی تبریک نمیگویند؟
آیا همیشه بیتفاوت بودند یا کوردلان اروپایی چشم دیدن انتخابات پرشکوه مارا ندارند و از درصد مشارکت پرشکوه مردم به وحشت افتادند
Iran, Islamic Republic of
الان شما منتظر کشورهای اروپایی هستید؟ عزیزم.
ف
Iran, Islamic Republic of
....
یا علی
Iran, Islamic Republic of
اینجا متوجه بشید دشمن اصلی ایران کیست اروپا و امریکا. از وحشت نمیدونن چکار کنن
محمد
Iran, Islamic Republic of
جالبه که بی بی ی که بعضیا طرفدارش هستند کاملا دربارش تحقیق کردم و حقوقشو از انگلیس میگیره و دولتی انگلیس هم هست حالا چطور انگلیس تبریک نگفته؟ بی بی سی و بعضی رسانه های دولتی انگلیس کاملا دروغگو هستند برام چند بار ثابت شده