کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بهترین گوشی موبایل +عکس

29 خرداد 1400 ساعت 14:57

در این گزارش رده‌های قیمتی متفاوت گوشی موبایل را معرفی می‌کنیم تا به شما کمک کنیم با در نظر گرفتن بودجه خود بهترین را انتخاب کنید.


به گزارش جهان نیوز، شاید اگر ۱۰ سال پیش برای خرید گوشی هوشمند سری به بازار می‌زدید در عرض چند ساعت بهترین را انتخاب و خریداری می‌کردید. اما حالا دوره و زمانه عوض شده و هر ماه چندین گوشی جدید وارد بازار می‌شوند و جای تعدادی گوشی قدیمی‌تر را می‌گیرند. در راهنمای خرید گوشی، ماهانه بهترین‌ها در رده‌های قیمتی متفاوت را معرفی می‌کنیم تا به شما کمک کنیم با در نظر گرفتن بودجه خود بهترین را انتخاب کنید.

در این راهنما از معرفی گوشی‌های غیر هوشمند اجتناب کرده‌ایم و تنها به مدل‌‌های با دو سیستم‌عامل iOS و اندروید پرداخته‌ایم. در معرفی برخی از گوشی‌ها، به مدل‌های دیگر با قیمت یا مشخصات مشابه هم اشاره کرده‌ایم.
توجه داشته باشید که قیمت‌ها بر اساس میانگین بازار و به طور حدودی اعلام شده‌اند و ممکن است در طول یک ماه نوسان داشته باشند.

اصلی‌ترین معیاری که برای انتخاب گوشی‌ها در نظر گرفتیم نسبت «قیمت به کارایی» است. همچنین تنها مدل‌های رجیستر شده و با گارانتی معرفی شده‌اند. در مورد مشخصات سخت‌افزاری، تنها گوشی‌های با حداقل رم ۲ گیگابایت و مدل‌های معرفی شده در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۹ به بعد را انتخاب کرده‌ایم و مدل‌های لوکس، با تولید محدود یا مدل‌هایی که در بازار به سختی یافت می‌شوند در این لیست جایی ندارند.

اگر می‌خواهید به سرعت، گوشی‌های هر رده قیمت را مقایسه کنید کافی‌ست به سراغ جدول انتهای هر رده بروید. نسخه اندروید که در جدول‌ها به آن اشاره شده، نسخه زمان عرضه گوشی‌ها است و ممکن است هنگامی که گوشی را خریداری می‌کنید به نسخه جدیدتر قابل به روز رسانی باشد یا از پیش، آپدیت شده به دست شما برسد. همچنین مواردی که در بخش مزایا و معایب عنوان شده، در مقایسه با دیگر گوشی‌های هم رده است.

تا سال ۱۳۹۸ چندین مدل پیشنهادی در محدوده قیمت تا ۲ میلیون تومان را هم داشتیم، اما با بالا رفتن قیمت‌ها دیگر موبایلی که تجربه کاربری قابل قبولی با این قیمت در اختیارتان بگذارد را نمی‌توان پیشنهاد داد و شاید بهتر باشد در این رده‌های قیمت به سراغ گوشی‌های دست دوم بروید.

گوشی موبایل تا ۳ میلیون تومان
در این رده قیمت امکان خرید گوشی‌های اقتصادی با ۲ یا ۳ گیگابایت رم را دارید.

جی‌پلاس Q10 مدل ۳/۳۲ گیگابایت؛ ۲،۱۰۰،۰۰۰ تومان



جی‌پلاس که خود را یک برند ایرانی معرفی می‌کند توسط برند گلدیران تاسیس شده است. بیشتر گوشی‌های این رده قیمت از رم ۲ گیگابایتی بهره می‌برند اما گوشی اقتصادی جی‌پلاس کیو ‍۱۰ با رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی همراه شده است. قلب تپنده گوشی، چیپست اقتصادی مدیاتک هلیو A22 با ۴ هسته پردازشی است که از پس کارهای سبک و عادی روزمره بر می‌آید.

جی‌پلاس کیو ۱۰ از نمایشگر ۶.۲۶ اینچی بهره می‌برد و به درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی، پورت USB-C، حسگر اثر انگشت در قاب پشتی و باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است.


 
گوشی موبایل تا ۴ میلیون تومان
در این محدوده قیمت گوشی‌هایی با چیپست‌های قوی‌تر و رم بالاتر قابل خرید هستند.

شیائومی ردمی ۹ مدل ۴/۶۴ گیگابایت؛ ۳،۳۰۰،۰۰۰ تومان


ردمی ۹ به چیپست میان‌رده مدیاتک هلیو G80 مجهز شده و در ترکیب رم و حافظه داخلی ۳/۳۲، ۴/۶۴ و ۶/۱۲۸ گیگابایتی تولید شده است. نمایشگر بزرگ گوشی ابعاد ۶.۵۳ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل دارد. ردمی ۹ از دوربین پشتی ۴ گانه با ترکیب ۱۳ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی فوق عریض، ۵ مگاپیکسلی ماکرو و یک عمق سنج بهره‌مند است. این گوشی همچنین پورت USB-C، حسگر اثر انگشت و باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد و از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند. البته باید در نظر داشته باشید که وزن‌ش ۱۹۸ گرم است و سنگین به حساب می‌آید.
مدل ۳/۳۲ گیگابایتی این گوشی حدود ۳،۰۰۰،۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد و ارزش خرید پایین‌تری دارد. مدل ۴/۱۲۸ گیگابایتی هم نایاب است.


گوشی موبایل تا ۵ میلیون تومان
در این ماه در این رده قیمت هیچ گوشی‌ای را پیشنهاد نمی‌کنیم! دلیل این موضوع این است که در خرداد ماه ۱۴۰۰ هم مشابه ماه قبل، قیمت شیائومی ردمی ۹ (در دسته قیمتی تا ۴ میلیون تومان) آن قدر مناسب شده که تمامی گوشی‌های این رده قیمت را هم از لیست خارج کرده است. پس اگر بین ۳ تا ۵ میلیون تومان برای خرید گوشی کنار گذاشته‌اید بهترین انتخاب، ردمی ۹ است.

گوشی موبایل تا ۶ میلیون تومان
در این رده قیمت امکان انتخاب میان‌رده‌هایی با چیپست و دوربین‌های پیشرفته‌تر را دارید.

شیائومی ردمی نوت ۹T 5G مدل ۴/۱۲۸ گیگابایت؛ قیمت ۵،۲۰۰،۰۰۰ تومان


 
گوشی موبایل تا ۷ میلیون تومان
در این محدوده قیمت امکان انتخاب میان‌رده‌های قدرتمند را دارید.

شیائومی می ۱۰T lite 5G مدل ۶/۶۴ گیگابایت؛ ۶،۸۰۰،۰۰۰ تومان با گارانتی
 


این گوشی شیائومی در بین میان‌رده‌های قدرتمند به حساب می‌آید. می ۱۰ تی لایت ۵G نمایشگری با مشخصات مشابه پوکو اکس ۳ دارد؛‌ یعنی ۶.۶۷ اینچی از نوع IPS با پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز، HDR10 و روشنایی ۴۵۰ نیتی. چیپست اسنپدراگون ۷۵۰G 5G در کنار ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به این موبایل نیرو می‌دهد. از مشخصات دیگر باید به دوربین پشتی ۴ گانه شامل حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، اسپیکر استریو و حسگر اثر انگشت قرار گرفته در قاب کناری اشاره کرد. از معایب هم وزن ۲۱۴.۵ گرمی است که سنگین محسوب می‌شود. مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۸،۲۰۰،۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد و ارزش خرید پایین‌تری دارد.


گوشی موبایل تا ۱۰ میلیون تومان
اگر برای خرید گوشی، تا ۱۰ میلیون تومان کنار گذاشته‌اید می‌توانید میان‌رده‌هایی قدرتمند با پشتیبانی از ۵G یا پرچمدارانی ارزان قیمت را انتخاب کنید.

شیائومی پوکو X3 پرو مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت؛ ۷،۷۰۰،۰۰۰ تومان
 

پوکو X3 پرو به چیپست پرچمدار اسنپدراگون ۸۶۰ مجهز شده و در ترکیب رم و حافظه داخلی ۶/۱۲۸، ۸/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایتی به بازار آمده است. این گوشی از نمایشگر ۶.۶۷ اینچی بهره می‌برد که از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و HDR10 هم پشتیبانی می‌کند. شیائومی حسگر اثر انگشت X3 پرو را به جای زیر نمایشگر یا قاب پشتی، در فریم کناری قرار داده است.

از مزایای این گوشی شارژ سریع ۳۳ واتی با امکان شارژ کامل در ۵۹ دقیقه، باتری پر ظرفیت ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعتی و اسپیکر استریو هستند. البته از وزن بالا (۲۱۵ گرم) نمی‌توان به راحتی گذشت. مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی این موبایل ۶،۶۰۰،۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد و ارزش خرید آن کمی پایین‌تر است.

موتورولا موتو جی ۵G پلاس مدل ۸/۱۲۸ گیگابایت؛ ۷،۸۰۰،۰۰۰ تومان


این گوشی ۵G موتورولا به نمایشگر ۶.۷ اینچی با پشتیبانی از نرخ رفرش ۹۰ هرتزی مجهز شده و چیپست میان‌رده قدرتمند اسنپدراگون ۷۶۵ به آن نیرو می‌دهد. موتو جی ۵G پلاس همچنین از دوربین اصلی ۴ گانه بهره می‌برد و در بالای نمایشگر دو حفره برای دوربین سلفی اصلی و فوق عریض به چشم می‌خورد. باتری، ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد و از شارژ سریع ۲۰ واتی هم پشتیبانی می‌شود. از معایب این گوشی وزن بالا (۲۰۷ گرم) است.

شیائومی می ۱۰T 5G مدل ۸/۱۲۸ گیگابایت؛ ۱۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان


شیائومی می ۱۰T 5G بدنه آلومینیومی-شیشه‌ای دارد و همان طور که از اسمش مشخص است از ۵G هم پشتیبانی می‌کند. چیپست این گوشی اسنپدراگون ۸۶۵ است که با ترکیب رم و حافظه داخلی ۶/۱۲۸ یا ۸/۱۲۸ گیگابایتی همراه شده است. نمایشگر می ۱۰T 5G از نوع IPS و ۶.۶۷ اینچی است و روشنایی ۶۵۰ نیتی دارد. علاوه بر این از نرخ رفرش ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می‌کند. در پشت گوشی دوربین اصلی سه گانه به چشم می‌خورد که شامل حسگرهای اصلی ۶۴ مگاپیکسلی در کنار فوق عریض و ماکرو هستند. از دیگر مشخصات باید به اسپیکر استریو، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی و حسگر اثر انگشت در قاب کناری اشاره کرد. کاربران همچنین باید با وزن بالای این موبایل (۲۱۶ گرم) کنار بیایند. مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی این گوشی هم با قیمت مشابه به فروش می‌رسد و کم ارزش‌تر است.

شیائومی می ۱۰T Pro 5G مدل بالاتری است که در ترکیب رم و حافظه داخلی ۸/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایتی روانه بازار شده و دوربین اصلی با کیفیت‌تر ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد. مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی به قیمت ۱۲ میلیون تومان و مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی۱۳ میلیون تومان قیمت دارند. ارزش خرید این گوشی پایین‌تر از شیائومی می ۱۰T 5G است.


گوشی موبایل تا ۱۵ میلیون تومان
در این رده قیمت می‌توانید گوشی‌های پرچمدار خوش قیمت را انتخاب کنید.

پوکو F3 5G مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت؛ ۱۱،۰۰۰،۰۰۰ تومان
 

پوکو اف ۳ یکی از خوش‌قیمت‌ترین پرچمداران بازار است. این گوشی به نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و +HDR10 مجهز شده است. قلب تپنده پوکو F3 چیپست اسنپدراگون ۸۷۰ است که با ترکیب رم و حافظه داخلی ۸/۱۲۸ یا ۸/۲۵۶ گیگابایتی همراه شده است. از سایر مشخصات باید به دوربین پشتی ۳ گانه، اسپیکر استریو، حسگر اثر انگشت در قاب کناری، پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی و البته پشتیبانی از شبکه ۵G اشاره کرد.

آیفون SE 2020‌ مدل ۱۲۸ گیگابایت؛ ۱۴،۰۰۰،۰۰۰ تومان
ظاهر این گوشی مشابه آیفون ۸ است و از حسگر اثر انگشت تاچ آی دی هم بهره می‌برد. نمایشگر آیفون SE‌ ۲۰۲۰ ابعاد ۴.۷ اینچی (با رزولوشن ۷۵۰ در ۱۳۳۴ پیکسل) دارد و بدنه، به لطف گواهینامه IP67 در برابر نفوذ آب و گرد مقاوم است.
خوشبختانه اپل این گوشی را به A13 Bionic یعنی همان چیپست مورد استفاده در گوشی‌های سری آیفون ۱۱ مجهز کرده اما میزان رم، ۳ گیگابایت (به جای ۴ گیگابایت در آیفون ۱۱) است. آیفون SE‌ جدید با ۳ ظرفیت حافظه داخلی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی تولید می‌شود. مدل ۶۴ گیگابایتی تنها حدود یک میلیون تومان ارزان‌تر از مدل ۱۲۸ گیگابایتی است و مدل ۲۵۶ گیگابایت نسبتا کمیاب است.


گوشی موبایل تا ۲۰ میلیون تومان
سامسونگ گلکسی S21 5G مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت؛ ۱۹،۵۰۰،۰۰۰ تومان


گلکسی S21 5G به چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ (در برخی بازارها با چیپست اسنپدراگون ۸۸۸) مجهز شده و با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. نمایشگر گوشی از نوع Dynamic AMOLED 2X با پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز، +HDR10 و حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت است و ابعاد ۶.۲ اینچی دارد.

از دیگر مشخصات این گوشی باید به گواهینامه استاندارد IP68، وزن مناسب ۱۶۹ گرمی، دوربین سه گانه (اصلی، تله‌فوتو و فوق عریض)، اسپیکر استریو، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی اشاره کرد. مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی گلکسی S21 5G به قیمت ۱۷،۵۰۰،۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

اگر به دنبال گوشی بزرگتری هستید می‌توانید به سراغ گلکسی اس ۲۱ پلاس ۵G بروید. نمایشگر این گوشی ابعاد ۶.۷ اینچی دارد. اس ۲۱ پلاس همچنین به باتری پر ظرفیت‌تر ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده و با حدود ۲۰۰ گرم وزن، نسبتا سنگین محسوب می‌شود. مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی ۲۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان و مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی ۲۱،۰۰۰،۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

گلکسی اس ۲۱ اولترا ۵G پیشرفته‌ترین گوشی از سری اس ۲۱ است که البته ابعاد بزرگ و وزن بسیار بالای ۲۲۷ گرمی دارد. مدل اولترا از نمایشگر ۶.۸ اینچی بهره می‌برد و دوربین پشتی ۴ گانه با حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد. مدل ۱۲/۱۲۸ و ۱۶/۵۱۲ گیگابایتی نسبتا کمیاب است و مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی به قیمت ۲۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

گوشی موبایل تا ۳۰ میلیون تومان
آیفون ۱۲ مدل ۱۲۸ گیگابایت؛ ۲۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان
 

آیفون ۱۲ نمایشگر ۶.۱ اینچی سوپر رتینا XDR دارد و از HDR10 پشتیبانی می‌کند. بدنه آلومینیومی-شیشه‌ای، مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (به لطف گواهینامه استاندارد IP68)، چیپست A14 بایونیک اپل در کنار ۴ گیگابایت رم، دوربین اصلی دو گانه، Face ID، وزن ۱۶۴ گرمی و باتری ۲۸۱۵ میلی‌آمپر ساعتی از دیگر قابلیت‌های این گوشی هستند.
آیفون ۱۲ در سه ظرفیت حافظه داخلی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی روانه بازار شده. مدل ۶۴ گیگابایتی با مشابه به فروش می‌رسدو مدل ۲۵۶ گیگابایتی ۳۰ میلیون تومان قیمت دارد.

آیفون ۱۲ مینی مدل کوچکتری از سری آیفون ۱۲ است که نمایشگر کوچکتر ۵.۴ اینچی دارد و وزنش تنها ۱۳۵ گرم است. این گوشی همچنین ظرفیت باتری ۲۲۲۷ میلی‌آمپر ساعتی دارد. از نظر بقیه سخت‌افزارها، آیفون ۱۲ مینی تفاوت چندانی با آیفون ۱۲ ندارد. مدل ۱۲۸ گیگابایتی به قیمت ۲۶،۰۰۰،۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد و مدل‌های ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی کمیاب هستند.

آیفون ۱۲ پرو (بررسی دیجیاتو) در مقایسه با آیفون ۱۲، بزرگ‌تر است و فریم مقاوم‌تر فولادی دارد. رم این گوشی هم در مقایسه با مدل‌های ۱۲ و نیز مینی بالاتر است و به ۶ گیگابایت افزایش یافته. دوربین، سه گانه است و به یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال دو برابری در کنار یک سنسور لایدار مجهز شده است. ظرفیت باتری این گوشی ۲۸۱۵ میلی‌آمپر ساعت و وزن‌ش ۱۸۹ گرم است که کمی سنگین محسوب می‌شود.

آیفون ۱۲ پرو با حافظه داخلی ۱۲۸ و نیز ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۳۵ میلیون تومانی به فروش می‌رسند و مدل ۵۱۲ گیگابایتی نایاب است.

آیفون ۱۲ پرو مکس در مقایسه با مدل پرو نمایشگر بزرگ‌تر ۶.۷ اینچی دارد و دوربین تله‌فوتو آن زوم اپتیکال ۲.۵ برابری را در اختیارتان می‌گذارد. آیفون ۱۲ پرو مکس با وزن ۲۲۸ گرمی سنگین محسوب می‌شود. ظرفیت باتری این گوشی ۳۶۸۷ میلی‌آمپر ساعت است. برای خرید مدل ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی این گوشی باید ۳۵ و ۳۷ میلیون تومان و برای مدل ۵۱۲ گیگابایتی ۵۰ میلیون تومان کنار بگذارید.


کد مطلب: 767239

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/767239/بهترین-گوشی-موبایل-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com