جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

خروج سامانه‌های ضدهوایی امریکا از منطقه

شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 767221
روزنامه "وال استریت ژورنال" به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد، واشنگتن تصمیم گرفته ۸ سامانه دفاع موشکی پاتریوت را از کشورهایی از جمله عربستان، کویت، اردن و عراق خارج کند.
خروج سامانه‌های ضدهوایی امریکا از منطقه
به گزارش جهان نيوز، جسیکا مک‌نالتی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، با تایید گزارش روزنامه وال استریت ژورنال درباره خارج کردن تجهیزات ضدهوایی این کشور از منطقه غرب آسیا، اعلام کرد در صورت لزوم برای بازگرداندن سریع نظامیان آمریکایی آمادگی دارد.

بر اساس گزارش ایسنا، روزنامه "وال استریت ژورنال" به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد، واشنگتن تصمیم گرفته ۸ سامانه دفاع موشکی پاتریوت را از کشورهایی از جمله عربستان، کویت، اردن و عراق خارج کند.
 
به گزارش ایسنا، این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی مذکور نوشت: دولت جو بایدن در اقدامی برای سازماندهی مجدد حضور نظامی خود در منطقه به منظور تمرکز نیروهای مسلح بر روی چالش‌های چین و روسیه تصمیم گرفته این سامانه‌های دفاع موشکی را از خاورمیانه خارج کند. 

این مقامات افزودند: پنتاگون حدود ۸ سامانه پاتریوت را از کشورهایی از جمله عراق، کویت، اردن و عربستان و نیز یک سامانه موشکی "تاد" را از عربستان خارج خواهد کرد و اسکادرانهای جنگی تعیین شده برای منطقه نیز کاهش می‌یابند.
این مقامات گفتند: این تصمیم شامل خروج صدها نظامی در واحدهایی است که از این سیستم‌ها استفاده یا از آن پشتیبانی می‌کنند.

این اقدام در شرایطی صورت می‌گیرد که ارتش آمریکا قصد دارد تا تابستان کاملاً از افغانستان خارج شود. همچنین ایالات متحده پاییز گذشته نیروهای خود را در عراق به نصف این تعداد یعنی ۲۵۰۰ تن کاهش داد و اعلام کرد نیروهای عراقی می‌توانند امنیت کشورشان را تامین کنند.

مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشده توضیح دادند ، روند کاهش‌ نظامیان که قبلا گزارشی ازآن داده نشده بود، از اوایل ماه جاری میلادی آغاز شده است.

پیشتر در جریان تماس تلفنی در تاریخ ۲ ژوئن لوید آستین آمریکا، تغییرات را به محمد بن سلمان ، ولیعهد سعودی اطلاع داده  و گفته بود بیشتر تجهیزات نظامی که خارج می‌شود از عربستان سعودی است.
ایالات متحده پس از حملات موشکی به پایگاه عین الاسد در ژانویه سال گذشته، سیستم‌های پاتریوت را به عراق منتقل کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *