کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هریس: برده داری بخشی از تاریخ آمریکاست

باشگاه خبرنگاران , 28 خرداد 1400 ساعت 8:23

معاون جو بایدن برده داری را بخشی از تاریخ آمریکا دانست و خواستار اندیشیدن مردم در این باره شد.


به گزارش جهان نیوز، کامالا هریس، معاون جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت: باید فراموش نکنیم که برده داری بخشی از تاریخ آمریکا است و نوزدهم ژوئن سال ۱۸۶۷ روز پایان بردگی در آمریکا نبود.

هریس گفت: من در اینجا اعضای کنگره، اعضای گروه سیاه پوستان و اعضای سنای آمریکا را که این لایحه را به اتفاق آراء به تصویب رساندند، می‌بینم. همه ما برای رساندن این لایحه به رئیس جمهور مسئول هستیم و ملت آمریکا از شما تشکر می‌کند.

وی افزود: زمانی که یک روز را به عنوان روز تعطیل ملی اعلام می‌کنیم این معنای مهمی به همراه دارد. روز‌های تعطیل ملی روز‌های مهمی هستند. این روز‌ها روز‌هایی هستند که در آن‌ها ما به عنوان یک ملت قدری درنگ کنیم و درباره مطلبی بیاندیشیم و اغلب تاریخ خود را تایید کنیم. حالا که نوزدهم ژوئن را به عنوان یک روز جدید در تعطیلات ملی خود اعلام می‌کنیم اجازه بدهید که درباره آنچه که در نوزدهم ژوئن سال ۱۸۶۷ روی داد، شفاف باشیم.

معاون باید تصریح کرد: آن روز پایان بردگی در آمریکا نبود. بله در آن روز افرادی در گلواستون در تگزاس از این موضوع آگاه شدند که از بردگی آزاد شده اند، اما در واقعیت ۲ سال و نیم پیش از آن بود که با اعلام لغو بردگی، بردگی و حکومت کنفدراتیو پایان یافته بود.

هریس گفت: به این موضوع فکر کنید. برای بیش از ۲ سال مردمی که در تگزاس برده بودند آزادی از آن‌ها گرفته شده بود. آنگاه در آن روز تابستان ۱۵۶ سال پیش، مردم برده در تگزاس از خبری آگاه شدند. آن‌ها از این موضوع آگاه شدند که آزاد شده اند. آن‌ها مدعی آزادی خود شدند. این روز حقیقتا یک روز مهم بود. اجازه بدهید این موضوع را به خاطر داشته باشیم که آن روز، روز پایان بردگی در آمریکا نبود. در حالیکه ما این روز را گرامی می‌داریم و در حالیکه ما اخیرا سالگرد حادثه کشتار تولسا را برگزار کردیم ما باید این موضوع را از تاریخ خود یاد بگیریم و ما باید تاریخ را به فرزندان خود آموزش بدهیم. زیرا این بخشی از تاریخ ما به عنوان یک ملت است. این بخشی از تاریخ آمریکاست.

معاون بایدن گفت: ما در اینجا در خانه‌ای جمع شده ایم که بردگان آن را احداث کرده اند. ما چند قدم با محلی که رئیس جمهور آبراهام لینکن بیانیه را امضاء کرد فاصله داریم. امروز رئیس جمهور بایدن نوزدهم ژوئن را تعطیل ملی اعلام می‌کند.

براساس تصویب کنگره آمریکا، نوزدهم ژوئن به عنوان روز آزادی از برده داری در آمریکا در لیست تعطیلات دولت فدرال قرار گرفت. در حالی که ایالت‌ها می‌توانند براساس قوانین داخلی خود این موضوع را نپذیرند، اما به طور عمومی تعطیلات فدرال در ایالت‌ها نیز تعطیل رسمی محسوب می‌شود.


کد مطلب: 767053

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/767053/هریس-برده-داری-بخشی-تاریخ-آمریکاست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com