سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

راحت ترین روش برای طراحی سایت فروشگاهی

پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 766979
راحت ترین روش برای طراحی سایت فروشگاهی
علم پیشرفت کرده و همگام با پیشرفت علم زندگی ها نیز تغییر کرده است. با تغییر سبک زندگی مردم و به دست آوردن راحتی بیشتر نسبت به گذشته، حتی نحوه خرید کردن نیز تغییر کرده است. بنابراین بهتر است کسب و کارها نیز به روز شوند. با طراحی سایت فروشگاهی خود می‌توانید اولین قدم را بردارید. خود شما می‌توانید با آموزش طراحی سایت فروشگاهی و خرید قالب آماده سایت اقدام به راه اندازی سایت خود کنید.

در شهرهای بزرگی مانند تهران برای انجام بسیاری از کارها لازم است که ساعت ها در ترافیک بمانید. به همین دلیل مردمی که در کلان شهرها زندگی می کنند خرید اینترنتی را ترجیح می‌دهند. صاحبان کسب و کار سنتی می توانند هم از طریق حضوری و هم به صورت آنلاین اقدام به فروش محصولات خود کنند.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی می‌تواند به افزایش درآمد شما کمک شایانی کند، زیرا شما دیگر محدود به یک محیط محدوده نیستید و می‌توانید اجناس خود را در سر تا سر جهان بفروش برسانید. در واقع می‌توان گفت با ساخت سایت فروشگاهی، شما رقیب سر سخت فروشگاه های سنتی خواهید بود. با طراحی فروشگاه اینترنتی خود می‌توانید به مشتریان بسیار زیادی دسترسی پیدا کنید و به صورت شبانه روزی اقدام به فروش آنلاین کنید. در این مقاله سعی داریم صفر تا صد طراحی سایت فروشگاهی را با هم بررسی کنیم.


اقدامات مهم به منظور راه اندازی فروشگاه اینترنتی

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود باید یک سری موارد و قوانین را رعایت کنید. در این قسمت مقاله به بررسی این قوانین می‌پردازیم. ساخت سایت ارتباط مستقیمی با کسب و کار شما دارد به همین دلیل نباید در انجام هر کدام از مراحل زیر کوتاهی کنید.


ارائه دقیق از مشخصات محصول

حتماً قبل از آنکه اقدام به راه اندازی سایت خود بکنید، در مورد اینکه چه فروشگاهی می‌خواهید راه اندازی کنید نیز کاملاً فکر کرده‌اید. تصمیم گرفتن در مورد اینکه می‌خواهید چه محصولی به فروش برسانید، اولین قدم برای راه اندازی سایت فروش است. در واقع قبل از اینکه تصمیم به راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود کنید، باید نوع محصولی که می خواهید به فروش برسانید را مشخص کنید، زیرا در هنگام طراحی قالب سایت، نوع فروشگاه بسیار مهم است. مثلاً قالب سایت یک فروشگاه لباس با قالب سایت فروشگاه لوازم تحریر بسیار متفاوت است.

بعد از طراحی سایت باید در مورد محصولات توضیحات کامل و واضحی بیان کنید، زیرا مشتریان با خواندن این توضیحات می توانند در مورد اینکه خرید کنند یا نه تصمیم بگیرند. همچنین باید در همان ابتدا هزینه ارسال محصول را نیز برای مشتری بیان کنید تا بتواند به درستی در مورد خرید تصمیم گیری کند.

همچنین برای اینکه بازخورد مشتریان خود را بدانید می توانید ابتدا محصولات خود را در فروشگاه های اینترنتی بزرگ به صورت واسطه برای فروش قرار دهید. به این صورت می توانید بازخورد مشتریان را در مورد محصولات خود مورد بررسی قرار دهید. نکته بعدی که باید مورد توجه قرار دهید این است که قبل از ورود به دنیای فروش آنلاین باید رقبای خود را آنالیز کنید.


انتخاب نام تجاری برای برند خود

حال که محصول خود برای فروش را انتخاب کردید باید قبل از آنکه اقدام به طراحی سایت فروشگاهی خود کنید، یک نام تجاری برای برند خود در نظر بگیرید. فرض کنید می خواهید خرید کنید، آیا به یک مغازه که هیج نام و نشانی ندارد اعتماد می کنید؟ در مورد فروشگاه اینترنتی نیز این قضیه صدق می کند.

در هنگام انتخاب نام برای برند خود باید دقت کافی داشته باشید زیرا این نام همیشه همراه برند شما است و نباید به گونه ای باشد که خسته کننده باشد. نامی که برای برند خود انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد که در ذهن مشتری باقی بماند و با فروشگاهی که می خواهید راه اندازی کنید هماهنگی داشته باشد.


خرید دامنه سایت و هاست

یکی دیگر از اقدامات مهم جهت راه اندازی وب سایت بعد از گذارندن دو مرحله بالا، خرید دامنه مناسب با نامی که برای برند خود انتخاب کرده اید، است. در واقع نام دامنه همان نام مغازه شما در کسب و کار سنتی است. مشتریان شما با وارد کردن نام سایت شما از طریق مرورگر وارد سایت شما می شوند. ثبت دامنه برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی شما بسیار با اهمیت است.

اسمی که برای سایت خود انتخاب می کنید باید کوتاه و مختصر باشد تا همه بتوانند به راحتی آن را به یاد بیاورند. برای خرید دامنه می توانید به شرکت هایی که در این زمینه فعال هستند مراجعه کنید و با بررسی نام های مختلف یک نام مناسب با کسب و کار خود انتخاب کنید. نکته مهم در هنگام ثبت دامنه این است که حتماً نام انتخابی شما متناسب با کسب و کارتان باشد. زیرا انتخاب نام اشتباه می تواند به کسب و کار شما ضرر برساند.

قدم بعدی، خرید هاست است. اگر به یاد داشته باشید گفته شد نام دامنه همان نام مغازه کسب و کار سنتی شما است. هر مغازه ای در فضای کسب و کار سنتی در یک مکان فیزیکی قرار دارد. هاست در واقع حکم همان مکان فیزیکی را دارد. وظیفه هاست این است که با در برگرفتن تمام اطلاعات سایت، واسطه ای برای پیدا کردن سایت شما توسط کاربران شود. در واقع می توان گفت هاست ستون فقرات فروشگاه شما است. بنابراین در هنگام خرید آن باید دقت کافی داشته باشید.

به عنوان مثال به هیچ عنوان یک هاست ارزان و بی کیفیت خریداری نکنید زیرا با مرور زمان کم کم سایت شما با مشکل رو به رو خواهد شد. بنابراین در هنگام طراحی سایت فروشگاهی خود، هاستی را انتخاب کنید که نگران بارگذاری مطالب بر روی سایت نباشید.


قدم بعدی طراحی وب سایت است

برای اینکه کسب و کار سنتی شما جلوه بیشتری داشته باشد، برای مغازه خود یک ویترین زیبا دیزاین کنید. با این ترفند افراد بیشتری را به سمت مغازه خود جذب می کنید. سایت در واقع همان ویترین مغازه شما است. در هنگام طراحی سایت باید به سادگی آن نیز دقت داشته باشید این کار باعث می شود که سایت شما جذابیت بیشتری داشته باشد.

طراحی سایت فروشگاهی خود را می توانید به افرادی که در این زمینه فعال هستند بسپارید. در حال حاضر طراحی سایت مانند گذشته سخت نیست و شما می توانید با خرید قالب آماده سایت به راحتی سایت خود را طراحی کنید.  قالب وردپرس، قالب سئو شده و ...، می تواند به شما در طراحی سایت کمک کند. سیستم های مدیریتی مانند وردپرس، پرستاشاپ، جوملا و ...، می توانند سایت فروشگاهی خوبی برای شما باشند.

. طراحی سایت با وردپرس: وردپرس بهترین سیستم مدیریتی برای طراحی سایت است. طراحی سایت با وردپرس یک انتخاب عالی برای طراحی سایت فروشگاهی شما است، زیرا با انتخاب یک قالب آماده وردپرس می‌توانید به راحتی سایت خود را طراحی کنید. قالب فروشگاهی وردپرس در انواع مختلف وجود دارد و شما می‌توانید از یک قالب سایت فروشگاهی آماده استفاده کنید و سایت خود را راه اندازی کنید. در بسیاری از وب سایت ها کامل ترین و حرفه‌ای ترین دوره های آموزش طراحی قالب وردپرس وجود و شما می‌توانید به این سایت ها مراجعه کنید و سایت خود را با قالب وردپرس طراحی کنید.

. طراحی وب سایت ریسپانسیو: طراحی سایت ریسپانسیو به فرآیندی از طراحی سایت گفته می‌شود که صفحات سایت شما به راحتی بر روی تمامی انواع دستگاه ها به خوبی نمایش داده می‌شود. امروزه بسیاری از افراد با استفاده از گوشی همراه خود وارد سایت می‌شوند بنابراین طراحی سایت فروشگاهی شما باید به گونه‌ای باشد که بر روی صفحه گوشی یا تبلت نیز به راحتی باز شود.

. طراحی سایت رایگان: بسیاری از افراد زمانی که برای اولین بار می خواهند کسب و کاری را راه اندازی کنند ممکن است هزینه کافی نداشته باشند. به همین دلیل برای طراحی سایت خود می توانند از سایت سازهای رایگان استفاده کنند. از سایت سازهای رایگان می‌توان به Google Sites، Moonfruit، Yola، Webs، Joomla، Strikingly و Squarespace اشاره کرد.

دریافت درگاه پرداخت
مرحله بعدی ساخت سایت، دریافت و راه اندازی درگاه پرداخت است، زیرا زمانی که کاربران از شما خرید می کنند باید بتوانند از طریق این درگاه وجه مورد نظر را پرداخت کنند. برای دریافت درگاه پرداخت می توانید خودتان مستقیم به سراغ بانک ها بروید یا اینکه از شرکت های واسطه استفاده کنید. این شرکت ها با دریافت هزینه، درگاه پرداخت را در اختیار شما قرار می دهند.

قدم آخر انجام تبلیغات است
همانطور که می دانید برای اینکه به موفقیت برسید و افزایش فروش داشته باشید باید حتماً از تبلیغات کمک بگیرید. برخی از صاحبان کسب و کار گمان می کنند بعد از راه اندازی فروشگاه آنلاین خود دیگر لازم نیست هیچ کاری بکنند. این فکر کاملاً اشتباه است. باید به این نکته دقت داشته باشید که برای شناخته شدن و کسب اعتبار در بین مردم باید حتماً تبلیغات انجام بدهید. البته همه ی تبلیغات به صورت پولی و هزینه بر نیست. بسیاری از سایت ها، امکان تبلیغات رایگان و مؤثر را برای شما فراهم کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *